Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Roco 62

Gestart door Break302, 03 juni 2005, 16:45:37 PM

karthuizer

citaat:
Geplaatst door Peter

Hallo,
De prijs bij Verschooten voor het DC model is 175 Euro !!
Dus gewoon de gelijkstroom versie. Ze hebben nog maar enkel het AC model. Het DC zou uitverkocht zijn??
Peter



Amai, das veel geld. Ik heb bij Vyncke 124,95 EUR betaald, was wel speciale actie omdak vooringetekend had. Kweet nie hoeveel hij kost als je niet besteld hebt.

svvander

Hallo,

Juist terug van de ruilbeurs in Woluwe... en heb me de nieuwe 62-er aangekocht. Prachtmachien! Echt prachtig!! En zeker voor deze prijs. Ik betaalde voor de digitale wisselstroomversie ?170... niet overdreven dus. Als Roco nog van deze modellen gaat uitbrengen, ben ik er zeker van dat ik er nog wel zal van kopen. Had nu al de 2 59-ers.

Maar bon, nu nog ff wachten om hem te testen of ik zou een testovaaltje moeten in??nprutsen, maar dat is natuurlijk ni zo leuk.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

loco

Hans, ??n van onze actieve clubleden, heeft tussen twee examens in een nieuwe bijdrage geschreven voor onze website. Zijn artikel leunt sterk aan bij de actualiteit en handelt over de nieuwe reeks 62 van Roco.
Het gaat om een vergelijking van de reeks 62 tussen de oude en de nieuwe uitgave, en is terug te vinden op onze website in de rubriek Gazet.
We wensen iedereen veel leesgenot.
.... En wat ons betreft is Hans in zijn eerste zittijd alvast geslaagd met grote onderscheiding !!!!
Loco

.

locomotion

Goede vergelijking, alhoewel ik eigenlijk nog een echte rijtest mis. Zoals te verwachten is er niet veel verschil met het oude model. Toch jammer dat Roco hier een daar een klein steekje laat vallen. En wat die rijtest betreft, al eens en Roco gezien die niet goed rijdt? Ik niet, dus die test hoeft eigenlijk ook niet. En zeg tegen Hans dat hij gerust nog andere uitvoerige locbeschrijvingen mag uitbrengen.
Locomotion

svvander

Inderdaad... heeft diene gast al vast werk? [:D] Anders Tony, ne goeie nieuwe medewerker voor ons tijdschrift!

Effe serieus terug: de vergelijking is goed. Maar de commentaar, daar wil ik wel is ff op reageren. lol
Ik denk, als je de modellen vergelijkt met die van M?rklin, zeker prijs/kwaliteit, dan denk ik dat die kleine "misstapjes" vergeven zijn... Zelde kast, eigenlijk stoort mij dat niet. Maakt het natuurlijk goedkoper. Nu maar sparen voor de 52 van Roco he... die zal wel een heel pak duurder zijn (rond ?250, voor de digitale 3-railversie). Of natuurlijk voor de nieuwe Mehano 51. Ik dacht dat ik er al een prijs van gezien had (?189 voor de digitale wisselstroomversie), maar dat zal waarschijnlijk gedroomd zijn [:0], want ik weet echt niet meer waar.

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mark7758

250 Euro voor de Gelijkstroom versie zal je bedoelen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

svvander

citaat:
Geplaatst door mark7758

250 Euro voor de Gelijkstroom versie zal je bedoelen.




Nee, toch niet... heb hem al gezien aan ?250... trouwens, bij Jocadis kost hij ?270 (en da is verre van de goedkoopste!)
De gelijkstroomversie kost daar ?221... dus die zal je wel rond de ?200 vinden.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

62_fan

Heeft er niemand commentaar op die grote cijfers ?
Vergeleken met de oudere 62 modelversie zijn de cijfers toch groter, en volgens mij ook te groot om de echt realistisch te zijn [8)]
Beter 1 trein te laat, dan 10 afgeschafte stations...

tonycabus

Misschien klopt het wel...er werd wel vaker van alles door mekaar gebruikt.
Daarvoor zouden we moeten weten op welk tijdstip van de carri?re van de 6218 de "momentopname" werd gemaakt, niet?
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

theedooz

Hi,

Er worden voor 2006/7 nog twee 62'ers aangekondigd:

62773: diesel lok, 6215, in het blauw

62774: diesel lok, 62xx, in het groen*

* of dit de oudgroene, tussenschildering of 1970 livrei betreft is nog niet bekend.

Dat er weer een blauwe versie komt verbaasd mij eigenlijk wel een beetje.

Grtz,
Tedo (die hoopt op een groene in de tussenschildering)
 

svvander

citaat:
Geplaatst door theedooz

Hi,

Er worden voor 2006/7 nog twee 62'ers aangekondigd:

62773: diesel lok, 6215, in het blauw

62774: diesel lok, 62xx, in het groen*

* of dit de oudgroene, tussenschildering of 1970 livrei betreft is nog niet bekend.

Dat er weer een blauwe versie komt verbaasd mij eigenlijk wel een beetje.

Grtz,
Tedo (die hoopt op een groene in de tussenschildering)



Ok, sparen geblazen dus! [:p]
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

erik de noorman

En een tijperk III versie komt er die ook?

Erik

mark7758

Voorlopige niet. Dan moet men de malen aanpassen.
Enkele koplampen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

theedooz

Nee hoor! Alleen de proto's hadden de enkele koplampen.
Zelfs een loc met rooster tussen de koplampen is mogelijk, mits ze een locnummer wat later in de reeks kiezen.
 

argilla

Weer geluk vandaag , in de namiddag een ABX en............ de 62 ( prof)met decoder aangekomen.
Prachtig machien........[:D][:D]
alles in ( porto) decoder ?167 van Olearts Bedankt vlugge service. Dinsdag bestelt en nu reeds op  de baan[8D][8D][:p]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15