Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Roco NMBS Serie 60 Proefrit

Gestart door eve, 26 augustus 2009, 18:16:40 PM


Peter

Begint een beetje op een wedstrijd te lijken, wie er het eerst met dat model klaar zal zijn. Een beetje een herhaling van het op de markt brengen van het Ram TEE stel door: Jawel..Roco en LSM, met ook nog M?rklin/Trix voor hetzelfde model. Wat een verkwisting.
Er zijn nog zoveel loks en treinstellen en toch moeten ze elkaar proberen de das om te doen. Hetzelfde gebeurde met de reeks 15 en de reeks 18. Spijtig, spijtig.[:0][:0][:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

Sja, ik deel je mening wel maar wat als het nou echt zo is dat toevallig twee fabrikanten tegelijkertijd aan hetzelfde model denken... als je zoveel geld in moeite in een ontwikkeling hebt gezet stop je er ook niet zomaar mee natuurlijk.
Zolang beide modellen geen blunders bevatten en een goede prijs-kwaliteit verhouding hebben koop ik ze beide. Sterker, ik heb er nu 4 in bestelling

B-Cargo

bij Roco zijn ze toch al aardig opgeschoten met hun loc! heb er ook ??n in bestelling, zou ook wel een LSM willen bestellen, 6005 zegt me wel wat[:p][:)] het zie er veelbelovend uit h??!

theedooz

Het zal er voor mij ook om gaan welk van beide het best lijkt op de Mehano 51; aangezien de proto 60 een verkorte versie van de 51 was, moeten beide wel op elkaar lijken als ze naast elkaar staan. En de blauwe 6005 zal op termijn ook wel bij Roco uitkomen.
 

treinliefde

Juist gespot, deze is blijkbaar al leverbaar nu...


Sicco

Hoi

Ziet er erg fraai uit, met ??n kanttekening. Wat mij gelijk opviel is dat doordat de verhoudingen niet helemaal perfect zijn (is ook moeilijk in model) de middelste gele band aan de lage kant zit waardoor het hummer op de neus te klein is omdat de plaats tussen lijn en rooster te krap is. Mij valt het op, ik denk de meesten niet echt [:)] Verder vind ik al die imitatie klinknagels wat storend. Ik weet niet waar ze dat vandaan hebben, maar op foto's valt het me niet zo op. Maar ook dat is millimetergezeuzel.

Wat opmerkelijk en goed is, is dat Roco nu ook de juiste groene NMBS-kleur heeft gebruikt, welke wat blauwiger is dan het groen dat ze op hun 62-ers gebruikten (ook correct gedaan op de Biervliet 60-ers)

groeten Sicco

ems

Da's een fraaie loc! Inderdaad het nummer is wat klein op de neus en de klinknageltjes zijn wat opvallend.
De neus heeft wel een hoop weg van de Mehano 51'ers (maar ook weer niet zo dat daar de mallen van gebruikt zijn). Nu de VBV 60'er nog en dan kunnen we vergelijken!
Groet, Edwin

theedooz

Strakke loc! En weer met losse bufferbalken als bij de NS 2400; slim!
De Mehano 51 heeft wel mooiere frontseinen, moet ik eerlijk zeggen.
Hup van Biervliet; we willen julie versie ook zien, dan weten we welke we willen hebben. Roco komt met de groene 6001 en gele 6006; ik had dat liever andersom gezien trouwens.
 

Sicco

De koplampen: inderdaad. Overigens smoelt de neus, en met name het chassis, beter dan de Mehano 51. Ik zou zeggen Roco: de stap naar een 51-er is niet groot meer! De markt ervoor ligt nog steeds wijd open nu Mehano op dat gebied verzaakt.

Qua nummerkeuze zijn deze wellicht minder handig inderdaad, maargoed de meesten houden zich daar toch niet zo precies aan als die paar millimeterzeurders zoals wij [:o)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door theedooz

Strakke loc! En weer met losse bufferbalken als bij de NS 2400; slim!
...

Wat bedoel je daar mee, theedooz?

@sicco: denk je niet dat de markt van de 51-ers verzadigd is?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Sicco

citaat:
Geplaatst door doomslu
denk je niet dat de markt van de 51-ers verzadigd is?


Verzadigd? Ik denk het niet. Er is maar ??n lichting geleverd, geen massa's nieuwe nummers zoals met de andere Mehano modellen. De meeste uit te brengen versies zijn er domweg nog niet eens. Van de reeksen 41, 26 en 77 zijn telkens nieuwe nummers geleverd, van de 51 nooit en dat terwijl er daarbij veel meer ?chte kleur- en vormvarianten te maken zijn. Voor mij persoonlijk zat er bij die eerste lichting geen enkele loc die past in mijn tijdperk en regio. Neme daarbij dat er bij die eerste lichting een aantal 'bijzondere' varianten zat is de markt van die toch zo alom vertegenwoordigde locreeks naar mijn idee dus nog behoorlijk open en in elk geval zeker niet verzadigd.

conducteur

Ik weet zeker van het bestaan af van 3 versies!
De blauw-witte 5101
De gele met groene banden
En de Groene
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Sicco

citaat:
Geplaatst door conducteur

Ik weet zeker van het bestaan af van 3 versies!
De blauw-witte 5101
De gele met groene banden
En de Groene



Eeeeeuh ja ik zei dan ook dat niet alle versies gemaakt waren, niet dat er g??n versies gemaakt waren. [:)]
Mehano heeft gemaakt:

5001 - blauwe proefloc*
5106 - groen van depot Schaarbeek voor de TEE-treinen
5109 - gele proefschildering (gele neus)*
5142 - gele proefschildering*
5150 - groene proefschildering*
200.058 - groen met oud nummer*
5166 - museumloc
.5172 - geel met 'dik nummer'
5183 - museumloc

Dit zijn dus met slechts ??n uitzondering (de 5172, maar ik rij geen tijdperk IV) 'vreemde versies', zodat het amper mogelijk is treinen te laten rijden met 'gewone' 51-ers zonder afwijkingen. Sterker nog, 5 van de 9 (die met *) zijn eenlingen die maar enkele maanden of hoogstens een paar jaar zo gereden hebben. Nu zijn de 5106/5166/5183 wel als gewone loc te gebruiken, maar het blijven min of meer 'speciale nummers' terwijl er veel meer 'niet speciale nummers' waren vroeger natuurlijk.

De 5142 is bovendien de enige versie met rokken die is gemaakt, daar bestaat dus ?berhaupt geen 'gewone' versie van.

Afgezet tegen zo'n 20 verschillende nummers van de reeks 77 zonder al te veel onderlinge verschillen vind ik dit eerder karig dan verzadigd [8D]

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door Sicco

citaat:
Geplaatst door doomslu
denk je niet dat de markt van de 51-ers verzadigd is?


Verzadigd? Ik denk het niet. Er is maar ??n lichting geleverd, geen massa's nieuwe nummers zoals met de andere Mehano modellen. De meeste uit te brengen versies zijn er domweg nog niet eens. Van de reeksen 41, 26 en 77 zijn telkens nieuwe nummers geleverd, van de 51 nooit en dat terwijl er daarbij veel meer ?chte kleur- en vormvarianten te maken zijn. Voor mij persoonlijk zat er bij die eerste lichting geen enkele loc die past in mijn tijdperk en regio. Neme daarbij dat er bij die eerste lichting een aantal 'bijzondere' varianten zat is de markt van die toch zo alom vertegenwoordigde locreeks naar mijn idee dus nog behoorlijk open en in elk geval zeker niet verzadigd.



Volledig mee eens! Loc 51 reed ook al in tijdperk 3 (was toen reeks 200), daar zou ook nog minstens ??n maar liefst meerdere versies van mogen uitgebracht worden.
MC