Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

reeks 60 prototype

Gestart door 7003, 25 augustus 2009, 12:11:45 PM

the_gold

heel schoon![:)] Ik zal ook proberen een fotoke te nemen van mijn 6001 naast de 5404, 5166 en de 201.001.

ERVIN

Net echt Rixke , je hebt trouwens PM.[;)]

dgrr57

Een echt schoon filmpje [:p]

Jurgen

Leuk, dat filmpje.


Ik ben bijna jaloers dat ik er geen heb.
Maar ik heb dan ook geen interesse om deze loc te kopen. Ik kan er dan ook niet veel mee aanvangen op een baan die meer naar TP V neigt te gaan dan naar einde TP IV begin TPV. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

mark7758

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Keiharde beweringen maar geen bewijs.

Roco produceert niet in China.
En wie zegt van wel moet dan dan maar eens waar maken en niet zo maar wat rond schreeuwen.

China producten zijn als wij er het geld voor willen neertellen niet minderwaardig.
Ik zag overigens net dat de 60 ook in blauw gemaakt gaat worden (2010)
wim


Roco laat wel degelijk modellen maken in China. Is mij persoonlijk verteld door de vertegenwoordiger. En anders vraag je het je eigen winkel.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

the_gold

Yumyum [;)] Een dummy loc bij .. de proto 6006! Ik heb hem samen besteld met de 6047 aangezien ik al de 6001 proto heb.

kapi

Weet er iemand of de 6006 met de 6005 in treinschakeling kon rijden? Ik had graag de 6005 gehad van vbv en nu dan die dummy er ook bij maar weet niet of deze samen realistisch is.
 

Sicco

Dat is niet realistisch omdat de 6005 in een hele andere stelplaats zat. 6001-6004 en 6006 in St. Ghislain en 6005 in Merelbeke. 6005 had een speciale omloop, kwam hiermee o.a. veel in Sas van Gent en richting Kortrijk.

Aan de andere kant: waarom moet het pers? 100% realistisch zijn. Mijn voorbeeld is de borinage, perfect voor de andere 5 proto's dus, maar die 6005 reed er in 'mijn' geschiedenis ook hoor [:D]

theedooz

Sicco: volgens mij reden er wel loc's van FGH en FKR gemengd, toch? 59'ers van GT en FKR in ieder geval wel. (Theoretisch) zou het dus moeten kunnen, de 6005 met een andere proto samen.
 

dieselfreak

Ik ben vandaag langsgeweest bij Van Biervliet en ik ben blij dat ik het Roco model van het prototype reeks 60 nog niet gekocht heb. De versie van Van Biervliet beloofd niet alleen beter maar bovendien ook goedkoper te worden dan die van Roco. Geduld wordt ook in dit geval beloond. Ik wacht liever wat langer op een correcter model dan op "iets wat erop lijkt."
MC

kurt10002

Dieselfreak vertel eens wat er dan niet juist is aan de versie van roco. Het wilt nie zeggen omdat die nie op die van tsp lijkt dan hij nie juist is. De versie die roco heeft uitgebracht is wel correct. Dat heeft iemand tegen mij verteld die het model helemaal heeft bestudeerd. Ik vindt het een mooi inisiatief van roco dat ze durven een lok uitbrengen waar maar een kleine markt voor is.

Groeten
Kurt
Mag het ook iets groter zijn ?

Lid van MSC De Pijl
http://www.de-pijl.be/

nmbs

citaat:
Geplaatst door dieselfreak

Ik ben vandaag langsgeweest bij Van Biervliet en ik ben blij dat ik het Roco model van het prototype reeks 60 nog niet gekocht heb. De versie van Van Biervliet beloofd niet alleen beter maar bovendien ook goedkoper te worden dan die van Roco. Geduld wordt ook in dit geval beloond. Ik wacht liever wat langer op een correcter model dan op "iets wat erop lijkt."


Beloven...dat doen we graag in de modelbouw wereld [xx(]
Wat zou er dan 'correcter' kunnen zijn ah het VBV model?  Een klinknagel extra?  Betere motorisatie?  

Stephane

nmbs

citaat:
Geplaatst door kurt10002

Dieselfreak vertel eens wat er dan niet juist is aan de versie van roco. Het wilt nie zeggen omdat die nie op die van tsp lijkt dan hij nie juist is. De versie die roco heeft uitgebracht is wel correct. Dat heeft iemand tegen mij verteld die het model helemaal heeft bestudeerd. Ik vindt het een mooi inisiatief van roco dat ze durven een lok uitbrengen waar maar een kleine markt voor is.

Groeten
Kurt


Bij de NMBS is geen enkele loc hetzelfde in details!!! [^] dus het is zowiezo keuzes maken voor de fabrikant wat erop komt en wat niet.
Ben wel benieuwd naar de uitleg van dieselfreak wat er niet juist is aan het ROCO model, en wat er dan juist 'beter' is bij VBV?  Ik leer graag iets bij, zolang het maar weer geen 'naar het schijnt' ed is[:p]

Stephane

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door nmbs

citaat:
Geplaatst door kurt10002

Dieselfreak vertel eens wat er dan niet juist is aan de versie van roco. Het wilt nie zeggen omdat die nie op die van tsp lijkt dan hij nie juist is. De versie die roco heeft uitgebracht is wel correct. Dat heeft iemand tegen mij verteld die het model helemaal heeft bestudeerd. Ik vindt het een mooi inisiatief van roco dat ze durven een lok uitbrengen waar maar een kleine markt voor is.

Groeten
Kurt


Bij de NMBS is geen enkele loc hetzelfde in details!!! [^] dus het is zowiezo keuzes maken voor de fabrikant wat erop komt en wat niet.
Ben wel benieuwd naar de uitleg van dieselfreak wat er niet juist is aan het ROCO model, en wat er dan juist 'beter' is bij VBV?  Ik leer graag iets bij, zolang het maar weer geen 'naar het schijnt' ed is[:p]

Stephane



Om te beginnen: minder klinknagels op het dak en op de juiste schaal, betere motorisatie, fijnere ringen rond de lichten, geen verlichting met blauwe maar met gele schijn zoals het eigenlijk hoort, meer gedetailleerde draaistellen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar deze opsomming + de lagere prijs zijn voor mij voldoende redenen om mijn voorkeur voor het model van Van Biervliet uit te spreken. Uiteraard heeft iedereen het recht om er anders over te denken en de versie van Roco mooier te vinden. Smaken verschillen, gelukkig maar!
MC

dgrr57

citaat:
Geplaatst door dieselfreak

citaat:
Geplaatst door nmbs

citaat:
Geplaatst door kurt10002

Dieselfreak vertel eens wat er dan niet juist is aan de versie van roco. Het wilt nie zeggen omdat die nie op die van tsp lijkt dan hij nie juist is. De versie die roco heeft uitgebracht is wel correct. Dat heeft iemand tegen mij verteld die het model helemaal heeft bestudeerd. Ik vindt het een mooi inisiatief van roco dat ze durven een lok uitbrengen waar maar een kleine markt voor is.

Groeten
Kurt


Bij de NMBS is geen enkele loc hetzelfde in details!!! [^] dus het is zowiezo keuzes maken voor de fabrikant wat erop komt en wat niet.
Ben wel benieuwd naar de uitleg van dieselfreak wat er niet juist is aan het ROCO model, en wat er dan juist 'beter' is bij VBV?  Ik leer graag iets bij, zolang het maar weer geen 'naar het schijnt' ed is[:p]

Stephane



Om te beginnen: minder klinknagels op het dak en op de juiste schaal, betere motorisatie, fijnere ringen rond de lichten, geen verlichting met blauwe maar met gele schijn zoals het eigenlijk hoort, meer gedetailleerde draaistellen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar deze opsomming + de lagere prijs zijn voor mij voldoende redenen om mijn voorkeur voor het model van Van Biervliet uit te spreken. Uiteraard heeft iedereen het recht om er anders over te denken en de versie van Roco mooier te vinden. Smaken verschillen, gelukkig maar!


Sommigen hebben toch veel geluk, die de motor en de lichten van een nog niet uitgekomen model gestest hebben [;)]