Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

SuSke

De baan staat voorlopig nog even in zijn bakken op het lokaal. Wij rusten nog even uit van een vermoeiend maar reuze leuk weekend rijden.
Door dat weekendje rijden zijn er nog enkele pijnpunten naar boven gekomen die opgelost moeten worden tegen dat deze baan aan haar expo-carrière zal beginnen.

Sommige bezoekers vonden de baan op een goede hoogte staan, anderen willen ze graag toch iets lager hebben. Wat vonden jullie of toch zij die geweest zijn hiervan?



Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Ik denk op 1m20  voor de zondag stond die waarschijnlijk te hoog voor al die kinderen, persoonlijk vind ik dat de baan perfect van hoogte is...

bumper

Ik vond ook dat de baan op de juiste hoogte opgesteld was.
 

stoomlokje

Die hoogte was perfect :) :) , voor de kleintjes (onder ons  ;), kan je eventueel een bankje voorzien.
één opmerking heb ik toch nog wel , de volgende keer die boekenkast achter die mooie brug  :) :)weg laten hé ;D :-\ ,dat misstond toch wel een beetje. :-[ :-[ voor de rest  : :P :P :P

gr. Saskia

SuSke

Spoor vooraan lag op +/-1,30m, dijk kwam daardoor op 1,45m wat gelijk de horizonlijn zou worden voor de achtergrond. De onderzijde van de fries komt dan op 1,80m

Verlagen kan enkel maar met 10cm omwille van de gaten in de schragen  :(
Verder denk ik dat dan de fries ook te laag zit voor de grotere medemens, de kleinere medemens kan inderdaad op een bankje stappen.

Is wel belangrijk voor ik verder ga met de 10m landschap-schilderen  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Kan de fries niet wat omhoog? 1,80 m lijkt me wat laag voor sommige mensen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Dan moet het volledige bakconcept aangepast worden. Modulebodem en achtergrond hangen permanent aan elkaar.

Nu wordt een volledige kist gemaakt van de bodem, achtergrond samen met losse zij- en frontpanelen. Die zijn allemaal al gezaagd omdat we dit systeem nu al hebben toegepast voor het transport voor onze tentoonstelling.

Mensen met een ooghoogte van 1,75 zijn al ongeveer 1,85 à 1,90m groot, dus normaal zou dat geen probleem mogen zijn.
De "gemiddelde" ooghoogte van de westers mens is ongeveer 1,45m à 1,55m.
Onze noorderburen overschrijden de bovengrens, de oosterburen bevestigen de bovengrens en onze zuiderburen neigen naar de ondergrens.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Dan is 't eenvoudig. Je plaatst een bordje "Niet voor Nederlanders".  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Of we voorzien een hoogtelimiet aan de ingang van de zaal. Zo'n stalen balk aan kettingen  ;) 8) :-[
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SuSke op 29 oktober 2015, 22:41:15 PM
Zo'n stalen balk aan kettingen  ;) 8) :-[
als 't ware ne ollandervanger ?  ;D ;)

philippe_007

er zijn ook Belgen die dan tegen de Balk gaan lopen, maar i heb het verstaan, ik zal in het vervolg op mijn knieën lopen :-)

OlivierV

Voor mij was het net gepast, ben zelf 1m87, ooghoogte zit op 1m73, dus ik keek er net onder. Hoogte van de rails was vrij goed, al zou het voor mij niet erg zijn geweest moest alles 10cm hoger gestaan hebben, maar ja, we moeten ook rekening houden met kinderen en onze kleinere medemens.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

Mag ook wel gemeld worden dat de fries een meerwaarde geet aan de baan ook al was het nog niet volledig af.

Herwig

#494
Hoogte baan:   
ten gevolge van de twee spoorniveaus zal dit een heikel punt blijven.

Had zondagvoorm. babbel met de heer Suske en er werd door hem geopperd van de friesvoorzijde (nog) te verlagen. Of een andere horizontale afscherming te voorzien.
Want:  relatief kleine toeschouwers kijken ongewild in de led-friesverlichting, wat niet zo aangenaam is.

Was één van de (weinige ?) voordelen van ouderwetse spotjes (led of klassieke):  die worden vooraan aan de binnenzijde van de fries geschroefd en schijnen dan steeds van de toeschouwer wég, van voor naar achter.  Met gerichte lichtbundels.