Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

SuSke

Zoals gisteren beloofd in het draadje van Dirk(h) over zijn N-spoor diorama zijn gisteren de eerste regenwaterafvoeren aan de betonnen brug gehangen  8)




Alleen niet naar volle tevredenheid  :(
De aansluitingen naar de kolken onder de brug (die zie je niet) hangen te ver weg van de balken, dus het horizontale stukjemoet ingekort worden en de draadstangimitatie moet onder aan de balk vast gemaakt worden.
Dat wordt een echt pruts werkje.
Tenzij ze me in de lcub kunen overtuigen dat het wel goed is  ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Dirkh

Het ziet er toch goed uit. Alleen dacht ik eerst er zitten twee beugels verkeerd tot ik de foto vergrote op de tablet en toen pas zag ik die draad stangen.
Lijkt me wel eer rare constructie, heb je een foto van het origineel?

SuSke

#438
Nope geen foto's van originelen, puur gebaseerd op de ervaringen die ik beroepsgewijs heb met het aansluiten van rioleringen  ;D
Door het gebruik van spanbetonbalken in de brug hebben die eigenlijk een ronding naar boven toe, dus de laagste punten liggen aan de opleggingen. Door de waterdichte rok op het brugdek krijg je zo een dak waarop dan een laag ballast gelegd wordt waardoor de plaats van de tappen logisch is (laagste punt).
Wat eigenlijk ook mankeert zijn toezichtputjes in de buurt van de voet van de regenpijp en een toezicht T-stuk samen met een toezichtstuk op de kop van het horizontaal been van de aansluiting.

Het totale plaatje is inderdaad een beetje raar, vandaar dat ik dat horizontale stuk eigenlijk moet inkorten zodat het vertikale been tegen de balk hangt, met nog een bijkomend beugeltje  :-\ . Dat maakt het ook gemakkelijke aan de bakscheiding op de volgende kolom  8)
Gelukkig zijn er nog maar 2 geplaatst om te kijken hoe het smoelt, dus aanpassen is geen drama.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Kautenbach

Ziet er fantastisch uit, door deze detaillering is de grootte vd constructie pas echt goed zichtbaar, en komt de verwering vh beton erg mooi naar voren, en...
Goed dat je zo kritisch over je eigen werk bent de horizontale ligger idd inkorten, dat zal beter zijn, je hebt wel eer van je werk zég, ga vooral dóór ;D ;D ;)

Binco

Heel sterk bezig Suske!
Dit noem ik de puntjes op de i zetten. ;)

OlivierV

Zal een plezier zijn om te bewonderen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Langs om meer mijn favoriete baan aan het worden naast die van ons (want  Olivier leest mee !  8) ;D ;)8) ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 september 2015, 23:08:43 PM
Langs om meer mijn favoriete baan aan het worden naast die van ons (want  Olivier leest mee !  8) ;D ;)8) ;)
't Is ook een van mijn favorieten hoor meneer Peter. 't Heeft alles wat een veelzijdige baan moet hebben zonder geforceerd over te komen. (Stuk paradespoor met halte/station en een stuk met rangeermogelijkheid en industrie.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

@ Peter & Olivier
Geen ruzie maken hé mannen  8)
Btw, jullie baan(tje) mag er ook wezen, lekker met lange treinen snorren over een mooi glooiend traject.

@ alle commentatoren
Bedankt in ieder geval al voor de pluimen, we (de hele ploeg bij MTD dus) doen alleen maar ons best om de baan zo mooi en natuurlijk mogelijk te maken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Heel mooi gemaakt. Ik ga er wel van uit dat je die blinkende beugels en egaal-grijze buizen nog wat zal weatheren  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

#446
Citaat van: Gerolf op 01 oktober 2015, 00:38:41 AM
Ik ga er wel van uit dat je die blinkende beugels en egaal-grijze buizen nog wat zal weatheren  ;)
Gerolf, Suske heeft ze er net opgezet dan kunnen ze toch nog niet zo VUIL zijn !  ;) ;D

[/color]

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 oktober 2015, 00:45:46 AM
Citaat van: Gerolf op 01 oktober 2015, 00:38:41 AM
Ik ga er wel van uit dat je die blinkende beugels en egaal-grijze buizen nog wat zal weatheren  ;)
Gerolf, Suske heeft ze er net opgezet dan kunnen ze toch nog niet zo VUIL zijn !  ;) ;D

[/color]
Volgend jaar mag dat wel al. Nu mogen ze nog even blinken. Zou anders ne slechte loodgieter zijn die zo vuile buizen en beugels komt plaatsen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Buizen zouden HDPE moeten zijn. Alleen duiven**** blijft daar op plakken en die ga ik niet naschilderen  8)
Warm gegalvaniseerde beugels worden doffer van tint met de tijd (zijn eigenlijk al dof als je ze monteert) maar de huidige electrolitisch verzinkte en gecadmieerde beugels blijven toch een aardig tijdje langer blinken  8)

Ben dus niet echt van plan die dingen zwaar te vervuilen, hooguit een zeer lichte waas grijs over de beugels.

Maar eerst die stukken aanpassen en allemaal plaatsen  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

gledina

Net terug thuis van de club,
Prachtig gemaakt door onze Frans & niet alleen dat, je zal het zien op de Tentoonstelling.
HO 2R DCC , 9mm DCC (N), een beetje Z & lid van MTD
Tuut, Tuut zei den trein en 't station vertrok.