Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

AR 45

Gestart door eddy, 19 augustus 2009, 19:51:29 PM

raf

de frees spindel is daar straks ontploft dus nu efkes niks meer te frezen mijn gedacht
eens kijken welke spindel ik nu ga kopen want die proxxon is reeds na 18 maanden hemelen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Citaat van: modèlisme op 01 mei 2016, 18:28:00 PM
De ruiten voor deze stellen heb ik reeds meermalen verkocht.
Ze zijn gefreesd.
Heb maar 1 stel meer in stock.
Ruitjes van Paul passen perfect en zowel de 2 grote frontramen als de 3 frontramen zitten in het setje . Een fantastisch en zeker aan te raden setje . Zelf heb ik er al meerdere gekocht voor toekomstige projecten . Als er een nieuwe oplage van deze ruitjes komt zal ik er nog zeker bijkopen .
Nu nog hopen op andere extra onderdelen( draaistelflanken,buffers...) die het af werken van deze motorwagens (43,44en45) kan vergemakkelijken.

raf

als er nog setjes van komen dan wil ik er ook een stuk of 6
meer de 43 en 44 hebben andere fronten zijn daar dan de ruitjes ook reeds voor gemaakt
ik ben al een tijdje bezig met de fronten maar nu de frees machine uitlicht gaat het niet snel meer vooruit gaan
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Vermoedelijk is het beter de ruitjes voor de 43(3frontramen) bij te vijlen in de hoogte.  Zo komen ze wat lager wat beter is doordat er plaats moet zijn voor het verluchtingsrooster.

raf

ja geert daar zit het hele probleem met die rooster
als ik die frees dan is meteen ook die rand weg die daar moet blijven staan
ik heb reeds van alles geprobeerd om dit te vermeiden en eens ik 1 goeie heb is een silicone mal snel gemaakt
ook die met de gebogen rooster maar die is makelijker want die zit iets hoger en de dak partij is daar reeds rechter dan die met de rechte rooster
hopelijk snel de machine terug aan het werk
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Raf, dat randje net boven de rooster van de 43 mag inderdaad wel blijven staan maar als je die toevallig weggefreesd hebt is dat nog niet zo erg. Op foto's zie je dat het randje net boven de rooster een heel klein beetje meer vooruit komt in vergelijking met de dakrand. Een heel fijn stripje plasticard zou deze rand eventueel kunnen imiteren.

raf

Hoi Geert
je dat zou eventueel kunnen maar dan moet ik de dikte van de palsticard mee weg frezen en dat heb ik nu niet gedaan
de opening van de rooster is maar een goeie 1.8 mm en dat randje is haast zelfs niet te meten zo dun is het
nu kijken of ik aan nieuwe stukken voor de frees machine geraak waar ik niet failliet aan ga
de proxxon kost een 80 euro thuis gestuurd maar de spindel die er nog op past kost er 600
en dat is dus een hele hap uit mijn modelbouw budget
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

modèlisme

Momenteel heb ik nog 2 sets van de raampjes in stock. Dat setje dat Michael bestelde niet meegerekend.
Maar waarschijnlijk als er nog vraag naar is zal ik opnieuw enkele setjes frezen.
 

raf

paul je hebt pb

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

reeves

Eergisteren al een Pm gestuurd Paul, heb je hem niet gekregen?
Denk wel dat er interesse is in een nieuwe oplage ruitjes

Groet Tom

raf

hier ook een pm gestuurd en nog geen mail terug
paul zal het druk hebben want er is inderdaad vraag naar zo te zien
ikzelf heb 6 van die loco's waarvan 1 met de grote ramen en de rest een combinatie van die met de drie kleintjes

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

modèlisme

Hello,
Ik open  nooit  de rubriek " mijn berichten " en reageer dus ook niet, omdat ik niet weet wie mij een pm gestuurd heeft.
Als je mij wil bereiken email mij dan op, dat adres open ik dagelijks.
pbmessingmodelbouw@skynet.be
 

raf

reeds geantwoord op paul
ja kan aan nemen dat hij niet heel de dag op het forum zit
setje besteld
de drasine zal voor binnen een tijdje zijn want eerst de cnc frees herstellen die is belangrijker op het ogenblik
vriend kan niet verder aan zijn neyk want ik moet nog een paar spanten uit frezen voor hem

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

modèlisme

Raf,
Ik heb het setje ramen reeds vorige week opgestuurd en moet je reeds ontvangen hebben.
Maar een betaling ervan heb ik nog niet binnen gekregen. Kijk dit eens na a.u.b.
Paul.
 

raf

paul die ruitjes zijn binnen en de betaling is gedaan
ik kijk het na en stuur je alles via pb
er was iets verkeerd met de rekening nummer toen de eerste keer en dan had ik je gebeld
hopelijk was ze wel juist want anders is er een probleem
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.