Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

weathering

Gestart door Quadran, 15 augustus 2009, 15:10:04 PM

Quadran

Onder het moto voor alles een eerste keer heb ik hier twee modellen proberen te verweren.

Ik ben dus beginner. Persoonlijk vind ik de lok beter gelukt dan het huisje.

Graag commentaar van jullie kant :p

imghttp://www.uploadarchief.net/files/download/house1.jpg/img
imghttp://www.uploadarchief.net/files/download/sbb%20_%20krokodil.jpg/img

Groetjes
 

Peter

Hallo Quadran,

Naar mijn smaak heb je het "iets" teveel ge-weathered.
Vakwerkhuizen zie je zelden zo vuil, of het zou kort na de tweede wereldoorlog moeten zijn. De lok is ook "wat veel" geweathered. Ik zou met minder beginnen, en dan aan de forumgenoten hun mening vragen. De gouden regel is "je kan altijd MEER vervuilen, maar zeer moeilijk verminderen als je er teveel hebt op gedaan.
Nietemin een goed begin[:I][:I][:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

Quadran

ja, het huisje is wel h??l vuil, het komt dan ook in een achterbuurt te staan. ik ben met een goedkoop huisje begonnen. ik zie inderdaad dat het met minder moet kunnen.

de lok vind ik eigenlijk nog wel te doen, daar ik deze (bijna) zo heb gekocht op ebay. alleen de buffers en de looptredes heb ik erbij gedaan [:o)]
 

ysbeer

Je moet beginnen met te redeneren hoe zo een lok of huis nu eigenlijk vuil wordt.
Door regen en stof
Regen komt van boven en stof zit daar in,bij een huis dus altid rijk lichtzwart of bruin water gebruiken(met drupje afwasmiddel)en dat van boven naar beneden over het huis laten lopen met de kwast.
Voorkom vreemde gevormde vlekken.
Bij de lok idem,alleen daar zijn soms koelgaten waar rook en vette gassen uit komen.
Die dan zwart maken,maar weer denken aan de wind die de vette gassen een kant op blaast en op ander plaatsen denk aan de regen.
Het water loopt van de lok en laat zijn stof achter(in werkelijkheid dus)