Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

LCD schermpjes

Gestart door adrievans, 13 augustus 2009, 18:56:05 PM

adrievans

Ik ben vandaag naar Railz miniworld in Rotterdam geweest en 1 van de dingen die mij opviel was dit.
Een doorsnde van Ahoy waarin een popconcert gegeven werd en voor de preiserianen (fans) achteraan had de band een "video wall" neergezet.
Heel leuk gemaakt van een klein LCD schermpje.
IMGhttp://i225.photobucket.com/albums/dd63/adrievanst/Algemeen/DSC_0011.jpg/IMG
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

hobbyist

net iets voor een festifalweide te emaken

loebaske

Zou het niet beter zijn dit draadje te verplaatsen, want op den duur vindt men het bos niet meer tussen de bomen als men overal een draadje begint terwijl er al ??ntje bestaat.
Gerolf, straks gaat je me nog gelijk geven dat men vooralleer een nieuw rubriek wil beginnen men eerst een lijst voorgeschoteld krijgt met bestaande draadjes...[;)]

Gerolf

Bestaat er al een topic over de toepassing van LCD's of andere schermpjes voor scenery?
Ik vind het wel ferm, en gezien de evolutie in deze branche gaan we daar nog toepassingen van zien [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Neen, niet over LCD schermpjes[;)] maar wel over bijna hetzelfde:
onder "aankondiging en verslagen" onderrubriek "Trainz Rotterdam"[;)]

trainfreak

Bij MWO gebruiken ze ook zo een schermpje bij een drive-in cinema
Spoorse groeten
Dimitri

wisselstromer

dit draadje gaat toch niet over Trainz? maar over lcd schermpjes dus is een nieuw draadje wel ok (vind ik)

trouwens mooi gedaan
faller heeft vorig jaar ook zoiets op de marktgebracht dacht ik?
en drive in cinema

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

trainfreak

citaat:
Geplaatst door conducteur

ik was aan dit aan het denken:
http://www.nproject.org/nl/modelspoor-scenery/plezier-met-een-lcd-usb-sleutelhanger.html



Dacht ik ook aan, maar daar kan je geen filmpje op afspelen, want tussen de tussentijd tussen verschillende foto's duurt even.
En het schermpje is ook een hele hoop kleiner dan zo'n klein LCD-tje.

Misschien eens kijken voor de schermen van die draagbare DVD-spelers voor in de auto?
Spoorse groeten
Dimitri

ruben13

ik had ge dacht aan een mp4 speler

gardevil

Het voorbeeld is volgens mij eenvoudig (nou ja) te verwezenlijken dmv een oude pda (personal digital assistent) Hierop kun je perfect films afspelen en het scherm is ruim groot genoeg. Heb gisteren zo'n oud exemplaar waarvan de voedingsaansluiting defect was omgebouwd zodat deze rechtstreeks spanning kan ontvangen.

Een filmpje afspelen is geen probleem, echter ik zou graag, wanneer de PDA opstart, onmiddellijk mediaplayer (of een andere toepassing) laten ostarten en met de film laten beginnen.

Hier ben ik nog niet uit. Steeds via het touch screen te moeten werken lijkt me niet handig wanneer alles is ingebouwd.

Ik dacht om hiermee (later) een autocinema te maken of idd. een videowall bij een concert of zo.



Voordeel hierbij is dat je zelfs het (stereo) geluid van de film kan (laten) weergeven op de plaast van het gebeuren.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

sn00zerman

citaat:
Geplaatst door gardevil

...
Een filmpje afspelen is geen probleem, echter ik zou graag, wanneer de PDA opstart, onmiddellijk mediaplayer (of een andere toepassing) laten ostarten en met de film laten beginnen.

Hier ben ik nog niet uit. Steeds via het touch screen te moeten werken lijkt me niet handig wanneer alles is ingebouwd.
...



Plaats je filmpje eens onder windowsopstarten (voor windows mobile NL) of windowsstartup (voor windows mobile US/UK)
Volgens mij moet dit werken.

Indien dit niet werkt, wil ik altijd wel een EXE maken die je in die folder plaatst, die vervolgens je mediaplayer opstart, en je video fullscreen afspeelt :-)
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


Peter

Er staat me ergens voor dat een aantal jaar geleden Busch of een ander merk een Drive-in movie had in hun assortiment, met bewegende beelden. Zal toch die oude Miba messe nummers eens moeten doorbladeren.[:)][:)][:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

gardevil

citaat:
Geplaatst door sn00zerman

citaat:
Geplaatst door gardevil

...
Een filmpje afspelen is geen probleem, echter ik zou graag, wanneer de PDA opstart, onmiddellijk mediaplayer (of een andere toepassing) laten ostarten en met de film laten beginnen.

Hier ben ik nog niet uit. Steeds via het touch screen te moeten werken lijkt me niet handig wanneer alles is ingebouwd.
...




Plaats je filmpje eens onder windowsopstarten (voor windows mobile NL) of windowsstartup (voor windows mobile US/UK)
Volgens mij moet dit werken.

Indien dit niet werkt, wil ik altijd wel een EXE maken die je in die folder plaatst, die vervolgens je mediaplayer opstart, en je video fullscreen afspeelt :-)




Zal ik binnekort zeker eens proberen,heb momenteel nog teveel ander 'werk' liggen. Zou vlgens mij moeten lukken.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

adrievans

Hier een andere toepassing gezien bij eurospoor,bij het gitaartje links hebben ze een camera`tje ingebouwd en op het schermpje rechts was dit live te zien.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.