Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Welk type wagon, en in model te koop??

Gestart door ERVIN, 27 juli 2009, 23:01:31 PM

ERVIN

Hele mooie foto's Loco, waarvoor dank, ze zien dus niet groen maar blauw en ze dragen niet het B-Cargo logo maar enkel het Sea-Rail logo.

Die Luxemburgse variant hangt er soms ook tussen, doch eerder zeldzaam, en ze zijn dus elke dag te zien hier in Mol, sleep van meestal 26 wagons, en dan hangen er nog 5 wagons bij waarvan ik helemaal geen foto heb, het gaat hier om platte 4 assers met van die gele grote bakken erop.
En als dat dan nog niet lang genoeg is hangt er soms nog een ketelwagon achter, of enkele platte wagons beladen met stalen profielen, deze worden dan in Balen-Werkplaatsen afgekoppeld en worden verder gerangeert naar een metaalverwerkend bedrijf.

Het doorgaand spoor in Mol is soms te kort zodat de overweg gedurende 10 minuten dicht blijft( 10 minuten is de tijd die de treinbestuurders krijgen om te wisselen - treinbestuurder uit Antwerpen word dan afgelost door iemand uit Mol.)

Bedankt voor de reacties mannen, en dus ( nog) niet te koop in model, jammer.[:(]

@B-Models, mss iets voor jullie??[:I]

B-models.be

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Bedankt voor de reacties mannen, en dus ( nog) niet te koop in model, jammer.[:(]

@B-Models, mss iets voor jullie??[:I]



ja, waarom niet bij B-models...zal dit doorgeven
maar 'k weet dat de planning tot midden volgend jaar al volzet is
met wat mag ik natuurlijk nog niet verklappen

mark7758

Als je toch alles weet.
Wanneer komen de 55ers? Dan weet ik hoe hard ik moet gaan sparen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

factageklerk

Liefst niet te snel want dan heb ik nog tijd genoeg om de nodige fondsen te verwerven[:D]
@ B-models.be is het ook eens niet mogelijk om eens de koelwagon uit te brengen die de befaamde bananentransporten vanuit de Antwerpse haven verzekerde, getrokken werd door de reeks 51

citaat:
Geplaatst door mark7758

Als je toch alles weet.
Wanneer komen de 55ers? Dan weet ik hoe hard ik moet gaan sparen.

 

Sicco

citaat:
@ B-models.be is het ook eens niet mogelijk om eens de koelwagon uit te brengen die de befaamde bananentransporten vanuit de Antwerpse haven verzekerde, getrokken werd door de reeks 51

Daar heeft Roco toch al tig versies van uitgebracht?

factageklerk

Dat weet ik, maar deze vind je niet zo veel meer. Allee ik toch niet
citaat:
Daar heeft Roco toch al tig versies van uitgebracht?
 

mark7758

Dus gewoon een herproductie aan vragen.
Zal Roco eens mailen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Sicco

citaat:
Geplaatst door factageklerk

Dat weet ik, maar deze vind je niet zo veel meer. Allee ik toch niet
citaat:
Daar heeft Roco toch al tig versies van uitgebracht?



Hm, vorig jaar was er volgens mij nog een nieuwe set van drie. En de oude vind je ook nog veel op beurzen en ebay. Nee, laten we niet w??r iets gaan uitbrengen wat er al is (graanwagens, ertswagens,...) voordat we de markt om zeep gaan helpen omdat de klant het niet meer kan betalen allemaal....

13erke

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Hele mooie foto's Loco, waarvoor dank, ze zien dus niet groen maar blauw en ze dragen niet het B-Cargo logo maar enkel het Sea-Rail logo.

Die Luxemburgse variant hangt er soms ook tussen, doch eerder zeldzaam, en ze zijn dus elke dag te zien hier in Mol, sleep van meestal 26 wagons, en dan hangen er nog 5 wagons bij waarvan ik helemaal geen foto heb, het gaat hier om platte 4 assers met van die gele grote bakken erop.
En als dat dan nog niet lang genoeg is hangt er soms nog een ketelwagon achter, of enkele platte wagons beladen met stalen profielen, deze worden dan in Balen-Werkplaatsen afgekoppeld en worden verder gerangeert naar een metaalverwerkend bedrijf.

Het doorgaand spoor in Mol is soms te kort zodat de overweg gedurende 10 minuten dicht blijft( 10 minuten is de tijd die de treinbestuurders krijgen om te wisselen - treinbestuurder uit Antwerpen word dan afgelost door iemand uit Mol.)

Bedankt voor de reacties mannen, en dus ( nog) niet te koop in model, jammer.[:(]

@B-Models, mss iets voor jullie??[:I]


Die platte wagens zijn beladen met afvalcontainers die zo nu en dan ook meereizen in deze trein.


tweemaal dezelfde trein, eens met en eens zonder die platte wagens.