Belgische stoomlocs

Gestart door janjozef, 24 juli 2009, 17:24:15 PM

janjozef

Deze middag was ik bij jocadis en daar wist men mij te vertellen dat eind dit jaar, begin volgend jaar er zou begonnen worden met het heruitbrengen van alle belgische stoomlocs die jocadis heeft uitgebracht en dit ook in bouwpakket. Voor de stoomliefhebbers zoals mezelf, en ik ken er hier zo nog is dat goed nieuws

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

't Zou mooi zijn. Op hun site staat er al v??l te lang "eerstdaags terug leverbaar" ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

factageklerk

En heb je ook een type 44 besteld

janjozef

ik heb een stukje van elks besteld [:D]

Jan

marctje

CiteerGeplaatst door janjozef

ik heb een stukje van elks besteld [:D]

heb ik ook gedaan nml. de dom van de ene lok, de schoorsteen van een andere, zandkist van nog een andere , dan eens een stoomfluit zo heb ik van elk ook een stuk [:D][:D][:D]

marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Artologic

Der word hier echt met geld gegooid lijkt me zo wahahaha.

Straks krijgen we nog een nieuw type stoomloc [:D]

Mvg

Rochevalien

De laatste keer dat ik bij Jocadis in de winkel was stonden zijn kasten nog vol met stoomloks.Allemaal uit de eigen verzameling? of gewoon nooit verkocht gekregen?
Het is in elk geval goed nieuws voor de liefhebbers ,laat ons hopen dat men van de gelegenheid gebruikt maakt om die dingen te moderniseren en  van een digi-stekker voorzien en misschien nog gecompenseerde  as-ophanging.

Gerrit

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Rochevalien
...laat ons hopen dat men van de gelegenheid gebruikt maakt om die dingen te moderniseren en  van een digi-stekker voorzien en misschien nog gecompenseerde  as-ophanging...
Voor mij persoonlijk hoeft die digitale stekker niet, maar 'k snap het wel [;)]
Verbeterde rij-eigenschappen (en motor) bij sommige modellen: graag!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Die type 10 van mij zou normaal goede rijeigenschappen moeten hebben, een roco aandrijving is nu niet bepaald slecht te noemen,

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

De laatste keer dat ik bij Jocadis in de winkel was stonden zijn kasten nog vol met stoomloks.

Gerrit

Deze zijn idd. allemaal van de winkel, Gerrit. Ik heb ooit gevraagd of er ??n te koop was, het antwoord was negatief !
Het was om de klanten een idee te geven, wat ze hadden als modellen, ze zijn gewoon blijven staan !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

janjozef

Een menszou direct beginnen kwijlen als ge die kasten ziet, ik toch

Stefan Appelmans

En de prijs van de nieuwe series...?[xx(]
Zeker aie aie aie de portemonee![:D]
Maar het is wel een goed nieuws dat de stoomloks terugkomen![:p]
stefan.

Peter

Vermits dit draadje over Belgische stomers gaat, tpch een vraagje. Het is mij opgevallen dat er geen Belgische industriestomers bestaan en slechts 1 van de buurtspoorwegen in H0 (Jocadis) en dit ondanks het feit dat daar toch prachtige modellen van bestaan (ik denk bv. aan de Cockeril IV en V (klein maar fijn) en de meeste toch voor normaalspoor zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Peter, is dat een vraag voor de forumleden of voor Jocadis?

Peter

Eigenlijk is die vraag meer bedoeld voor de leden. Ik vraag me af of er soms bij zijn die zo'n modellen (modelletjes) zelf bouwen of gebouwd hebben. Bij de prachtige banen met gedeeltelijk industrie als thema (MTD, Alaf enz.) zou je kunnen verwachten dat daar dit soort stomers zou ingezet worden.
Van Jocadis en andere winkeliers/merken zie ik deze loks niet direkt geproduceerd worden (zelfs niet in de verre toekomst[:0][:0])
Met vriendelijke groeten
Peter