Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

het leger op de baan

Gestart door tomseven7, 24 juli 2009, 09:23:36 AM

tomseven7

Ik will frachtwagens van het leger as fracht op mijn bann brengen. Nu mijn fraag. War de Bedford S ok en frachtwagen van het Belgisch Leger?
Of was Saviem de enigeleverancier?
Beste groeten van duitsland
Thomas

swa

Ja, de bedford's waren in grote getale aanwezig bij het belgische leger!

wisselstromer

PB messing maakt ook een messingmodel van een Bedford type S
art nr 99020

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

guy holbrecht

Thomas,

De Bedford S was inderdaad in grote aantallen aanwezig bij het Belgische leger, doch ook de Magirus, de MAN, de Mercedes Unimog (canvas cabinedak), de Ford (F5 of F6), en uiteraard de FN. deze laatste zal je wellicht niet in model aantreffen, want dit is een model van een Belgische bouwer.
De Bedford S is verkrijgbaar bij PB messingmodelbouw als bouwpakket. De Unimog stond in de catalogus van Roco Minitanks (nr 240 en 242). Ook de MAN was verkrijgbaar (nr 259).
De Magirus in de Minitanks catalogus is een ander type, dus niet bruikbaar. Wel bruikbaar is de M-D Mercur met enkele achteras, zonder dekzijl en met een zware twee-assige aanhangwagen.

Groeten,
Guy

tomseven7

Ik heb et baupacket van PB in de vacantie gekoopt. En ik denk het belgisch leger was ook in Krefeld
beste groeten
Thomas

PaulC

De Roco Minitanks zijn nu verkrijgbaar bij Herpa.

MAN 630 - nr. 740777
Unimog met "zeil dak" - nr. 743068


mvg,

Paul

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door tomseven7

Ik heb et baupacket van PB in de vacantie gekoopt. En ik denk het belgisch leger was ook in Krefeld
beste groeten
Thomas



Inerdaad, vroeger zat de Belgische luchtmacht met de Nike-raketten in Krefeld

Mit freundlige Gr?ssen

Rudy