Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Nieuws van Oskar

Gestart door tonycabus, 25 mei 2005, 22:30:56 PM

tonycabus

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

bartie

Hallo,

ziet er weer zeer mooi uit, zullen waarschijnlijk weer snel uitverkocht zijn. [:p]


Groetjes Bart.

ricky56

Hallo,

Jawel... Hij zal deze wagons zeer snel verkoopen...

Voor de Shimms, er zal zijn vier versies : de twee die op de forum staan, en twee andere versies : in grijs en in donkerblauw.

Voor de Sgmms met brames, er zal normaal zijn een speciaal set van vier wagons met brames zijn, en men zal ook kunnen alleen de brames zullen kopen (om op de Remms wagons van OsKar te plaatsen).

Ricky.

locomotion

Ricky
Wat zijn brames
Wat zijn slabs (want dit woord gebruikt Rocky rail)
Kent iemand hiervoor een degelijke Nederlandse uitleg.

Locomotion

Guy Van Meroye

Ik meen begrepen te hebben dat "slabs" plakken (platen) staal zijn die nog een bewerking dienen te ondergaan. De slabs waarvan sprake bij de Oskar Smmns wagons worden vervaardigd in de staalfabriek Ugine&ALz in Genk, en worden met deze (en Rmms) wagons vervoerd naar de warmwalserij te Chatelet om als bobijnen (coil-rollen plaatstaal) terug naar Genk te worden gebracht.
Guy Van Meroye
 

diesels

Het Nederlandse woord is (staal)brammen

plaatstaal inderdaad

groeten Sicco

ricky56

OK. Ik zal dan dat aan Paul zeggen.

Vriendelijk,

Ricky.

matti



           Er is wel een verschil tussen slabs en brammes . Slabs zijn inderdaad zoals Guy al zij dikke stalen platen die nog verder vewerkt dienen te worden . Brammen zijn dan weer dikke stalen baren waar in de walserij dan alle mogelijke profielen (ook rails) van gerold worden .

   [8]

BD1701

Zijn deze wagons al verkrijgbaar in de winkels, of zijn dit prototypes? Ik ben zeker ge?nteresseerd in de wagon voor het vervoer van slabs.
 

loco

Volgens mij zijn deze modellen nog niet in de winkel verkrijgbaar, en gaat het inderdaad om foto's van de prototypes. Ik denk dat je best even contact neemt met je winkelier en jouw exmplaren reserveert. Niet dat er geen meer zouden zijn tegen dat ze uitkomen, maar dan heb je kans dat de winkellier, waar jij je vertrouwen in stelt, ook de moeite doet om de wagens bij Rocky Rail te bestellen zodat jij over het aantal gewenste exemplaren kunt beschikken.
Loco