ECO taks op modeltreinen !!!

Gestart door tufken, 01 juli 2009, 11:06:50 AM

tufken

De EU heeft blijkbaar een wet uitgevaardigd betreffende afval.

Daardoor zouden de modeltreinen en benodigdheden nog een ECO taks er bovenop krijgen...  voor de recyclage.

We denken niet dat er veel treinen worden weggegooid zoals bij een oude radio of TV.


De clou, we hebben juist onze eerste factuur binnen waarbij de nieuwe producten al Ecotaks op de factuur staat..
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


conducteur

SCHANDALIG!

Ze zouden beter een taks heffen op andere dingen taksen heffen, zoals mensen die met hun 4x4 de straten onveilig maken.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dirky

Heb je iets tegen mijn 4x4? [:)]

Greg

Dat ook al. Ze worden wel erg creatief. Als ze nu een een eco-taks zouden heffen op zaken die echt vervuilen, mss daar eens mee beginnen. Want ik denk dat de vervuiling van enkele treintjes (die al in zeer beperkte mate gekocht worden) niet zo erg groot is.

En die 4x4, weer zo een clich?, alsof iedere bestuurder van die dingen een gevaar is op de weg. Andere auto's zorgen voor minstens evenveel gevaar omdat ze vaak nog sportiever bereden worden. (bumperkleven, ergens tussen wringen, veel te snel rijden,...) ik zal het merk dat ik beoog maar voor mij houden denk ik. Want anders gaat het hier opnieuw fout lopen.

Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Dirky

@ Rian, we gaan wel off-topic hiermee maar soms is het beter je mening niet publiek te laten kennen. Vijanden maak je sneller dan vrienden! En de moraal van Greg zijn betoog - als je een hond wil slaan vind je altijd een stok - da's ook helemaal juist!

PS de 4x4 wordt ??n dezer dagen ingeruild voor een zuinige A4... ik moest minstens nog ??n "4" hebben![:D]

Gerolf

Ik zou gedacht hebben dat die taks er al lang was, net als voor alle dergelijke "apparaten".
Doorwinterde modelbouwers zullen niet snel een model naar het containerpark brengen, maar ik vermoed dat er heel wat "tijdelijke-treintjes-rijders" zijn.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

factageklerk

Ik stel me daar toch vragen bij maar blijkbaar wil men de burger uitpersen tot de laatste cent. Wij betalen ons blauw aan recyclagebijdragen(recupel bij aankoop en dan nog eens bij het containerpark) & onze afvalverwerking , we sorteren veel ok goed ,maar dan waar gaat het naar toe? Juist naar landen zoals China,Ghana e.d. ..... waar kinderen en arme sukkelaars notabene het elektronisch afval (dikwijls gevaarlijk,giftig) uit elkaar halen in slechte omstandigheden waar er geen controle is,geen milieuwetgeving. Europa laat mij niet lachen dat is de grootste geldverslindende klucht die er is opgericht ,ik heb dan ook laatstleden er bewust niet voor gestemd
 

tufken

dit is op de aankoopprijs van de producten:

tot 125,00 ? 0,0250 ?
tot 199,00 ? 0,0420 ?
tot 299,00 ? 0,0950 ?

blijkbaar is dit voorlopig alleen nog maar op de facturen uit Frankrijk, bij de andere landen staat daar (voorlopig) nog niks bij
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


cyberbeast

citaat:
Geplaatst door factageklerk

Ik stel me daar toch vragen bij maar blijkbaar wil men de burger uitpersen tot de laatste cent. Wij betalen ons blauw aan recyclagebijdragen(recupel bij aankoop en dan nog eens bij het containerpark) & onze afvalverwerking , we sorteren veel ok goed ,maar dan waar gaat het naar toe? Juist naar landen zoals China,Ghana e.d. ..... waar kinderen en arme sukkelaars notabene het elektronisch afval (dikwijls gevaarlijk,giftig) uit elkaar halen in slechte omstandigheden waar er geen controle is,geen milieuwetgeving. Europa laat mij niet lachen dat is de grootste geldverslindende klucht die er is opgericht ,ik heb dan ook laatstleden er bewust niet voor gestemd



Zo is het. Europa kost niks dan geld aan de kleine man maar we krijgen er heel weinig voor terug.
Mooi gerecycleerd afval wordt trouwens dikwijls gewoon weer samengestort in de verwerking.
Om nog maar te zwijgen van de riolen die nu gescheiden moeten zijn. Straten open, riool eruit en vervangen. En later komt dat water weer gewoon samen.
Ma bon, een kleine euro, tzal daar nie op komen zeker. Tis nie dak honderd treinen koop.
 

ysbeer

Praten we hier inderdaad ove 2 tot 9 cent, nou blij er mee nee,maar echt een ramp nou ook niet.
Of lees ik het verkeerd?????
wim

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

Om nog maar te zwijgen van de riolen die nu gescheiden moeten zijn. Straten open, riool eruit en vervangen. En later komt dat water weer gewoon samen.
Je draaft door. Het is off-topic, maar bovendien niet waar. Bij ons in de straat ligt sinds kort ook een dubbel riool. Het z.g. hemelwater loopt netjes naar de sloten en vijvers in de wijk.

En dat we niks aan Europa hebben is ook niet waar. De laatste jaren fiets ik veel door Vlaanderen, en daar zie ik elk jaar nieuwe fietspaden in aanleg, met daarbij een groot bord waarop te zien is hoeveel miljoenen de EU daarin heeft gesubsidi?erd. Het is misschien niet precies waar jij op zit te wachten, maar ik maak er dankbaar gebruik van. En zo zijn er wel meer dingen die we allemaal heel gewoon vinden, maar die er zonder de EU niet zouden zijn.

Wat die ecotaks betreft, het zou wel interessant zijn om te vernemen waarom die geheven gaat worden. Pas dan kun je beoordelen of die taks rechtvaardig is of niet.

jakke

citaat:
Geplaatst door tufken

dit is op de aankoopprijs van de producten:

tot 125,00 ? 0,0250 ?
tot 199,00 ? 0,0420 ?
tot 299,00 ? 0,0950 ?

blijkbaar is dit voorlopig alleen nog maar op de facturen uit Frankrijk, bij de andere landen staat daar (voorlopig) nog niks bij



Inderdaad , iedere cent die we aan belastingen moeten uitgeven kunnen we niet besteden aan onze hobby.Das spijtig en triestig voor ons en voor de handelaren.
Maar als ik dit nauwkeurig bekijk :
tot  ? 299 --->  ? 0.095 .... .Dat zou om gerekend 3,8 frankskes zijn op 11960 frankskes of 0,03 % al ik goed gerekend heb .
Is dat niet wat weinig  om energie aan te besteden ?


Jan
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door tufken

De EU heeft blijkbaar een wet uitgevaardigd betreffende afval.

Ik realiseer me nu pas hoe vaag deze mededeling is. Er staat "blijkbaar", dus het blijkt ergens uit. Dan vraag ik me af: waaruit blijkt dat dan? Of waar heb je dat gehoord of gelezen?
Ik heb op google zitten zoeken, maar kan het nog even niet vinden.

factageklerk

En waar haalt de Europa dat geld? Bij de werkende mens zoals u en ik en ja ze realiseren zinvolle dingen (niet veel) maar het merendeel zinloze ,een deel van de lidstaten hebben de euro niet ingevoerd en ik kan ze geen ongelijk geven  

citaat:



En dat we niks aan Europa hebben is ook niet waar. De laatste jaren fiets ik veel door Vlaanderen, en daar zie ik elk jaar nieuwe fietspaden in aanleg, met daarbij een groot bord waarop te zien is hoeveel miljoenen de EU daarin heeft gesubsidi?erd.


 

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door factageklerk

En waar haalt de Europa dat geld? Bij de werkende mens zoals u en ik ....
Bij wie zouden ze het anders moeten halen? Geld wordt gegenereeerd door werk.