verwijderen mascol

Gestart door Stomer, 29 juni 2009, 13:25:49 PM

Stomer

Collega's

Heeft iemand een oplossing om "Mascol" te verwijderen van de ramen (in mijn geval van een rijtuig) op een doeltreffende manier en zonder krassen.

Klaarblijkelijk heb ik het er niet dik genoeg opgelegd en is het niet te verwijderen met een pincet (de gierigheid bedriegt de wijsheid).

Bedankt
Marc
 

martintje

werkt het ook niet met een sterk hechtende tape ??
Mvg Marty

Gerolf

Uit welk materiaal bestaan je ramen?
Ik zou proberen met een wattenstaafje met isopranol, als de eerdere tip met de tape niet werkt.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rochevalien

Mascol,is dat dat purperkleurig,gel-achtig spul van Humbrol dat opdroogt als je er naar kijkt en om het even welke borstel naar de .... helpt ?
Mag je inderdaad wat dikker erop leggen en NIET een paar maanden laten liggen op je ramen en ook niet bedekken met xxxx lagen verf.Hoe we dat weten?[:I][:I][:I]

Om te verwijderen :op wrijven met de vingers,of met een (scherpe)tandenstoker een hoekje lospeuteren en dan het rrond de tandenstoker rollen .

Microscale heeft ook zo een produkt: v??l beter!!!!!!

Gerrit

Stomer

Bedankt Gerolf en Marty voor de tip. Uit welk materiaal ze bestaan? Het zijn oude wagons uit het Liliput-Austria tijdperk die een nieuw verfkleed hebben gekregen. Is isopropanol uit het KONTAKT-chemie sortiment OK Gerolf?
Ik probeer allezins en hou jullie op de hoogte van het resultaat.
Groetjes
Marc
 

Gerolf

Ik wist niet dat KONTAKT Isopropanol had. Ik haal het bij de apotheek.
Toch: best even voorzichtig proberen op een restje plaat (of een hoekje aan de binnenzijde)
Isopropanol is immers ook een prima VERFoplosser!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stomer

Heb getracht met beide tips iets te bereiken maar niets hielp.
Tenslotte aan de noodrem getrokken en er hete lucht opgeblazen.
En kijk,dat vervloekte spul komt toch wel los zeker.

In de toekomst toch maar plakband gebruiken.

Marc