Mol-Cargo : het is begonnen.

Gestart door ERVIN, 15 juni 2009, 21:43:12 PM

ERVIN

Waarvoor dank Frank , dit was en is nog steeds mijn grote droom , en elke dag realiseer ik mij hoe gelukkig ik ben dat ik die droom beetje bij beetje verder kan waarmaken.


Erwin Schuurman

Op Euromodelbouw lag een hoop van het containerspul, heb je je slag nog geslagen?

ERVIN

@Erwin , nee voorlopig niet , maar ik heb wel leuke dingen gezien , die hier in de toekomst zeker gaan verschijnen in de containerterminal. ;)

B_Modelbouw

Gewoon in Haventermen ... Nen Olifant  ;)


Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


evan

#244
Goede avond,

Vandaag was de aanvang van de bovenleidingwerken.

Een eerste tracé is voorzien van palen en constructies.

De toegangshelling:

Op de keerwand zijn betonnen sokkels gemonteerd voor de bovenleiding palen zoals vaker wordt gedaan.  De grootte hier is echter wat ruimer genomen (+20%) in functie van de stevigheid.  De sokkels zijn uit MDF gemaakt verlijmt tegen de MDF keerwand.





De overgang naar volle baan in bocht :P:



Het sein wordt hier nog verplaatst en de voetblokjes van de palen krijgen ook nog hun afwerking.

De bovenstaande foto's geven weer wat er vandaag gebeurd is en morgen gaan de werken voort en wordt er wat meer werk van het fotowerk gemaakt  ;)

In alle geval ken ik iemand die content is ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

modelbaanHO

Geeft direct een andere sfeer. Mooi.
Waarom zijn op de helling de palen op sokkeltjes geplaatst (en niet gewoon in/op de grond) ?
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Stieven76

#246
Ziet er strak uit. Zal prachtig zijn wanneer de gehele baan gedaan is. Een extra eye catcher  ;D

ERVIN

Héél content  ,het geeft idd een enorm ander beeld aan de tunnel , ik vond hem persoonlijk al best mooi , maar dit is natuurlijk de kers op de taart hé.

Die sokkeltjes heeft Evan gemaakt naar een voorbeeld van de Diabolo tunnel , origineel is het anders wel , ik heb het nog nergens anders op een modelbaan gezien.

Dit is het grote voorbeeld waarvan we vertrokken zijn. ;)


evan

Citaat van: modelbaanHO op 16 december 2013, 18:02:28 PM
Geeft direct een andere sfeer. Mooi.
Waarom zijn op de helling de palen op sokkeltjes geplaatst (en niet gewoon in/op de grond) ?

Hoi Luc,

In de meeste toegangshellingen zitten veel kabels in de dienstpaden verwerkt.  Dit bemoeilijkt de inplanting van palen.  Bovendien staan ze in de weg van Personeel.  Als Burgerlijke bouwkunde dan toch bezig is met keerwanden te zetten kan er gerust een sokkeltje bij ;D

Bij Erwin is de toegangshelling wel breed genoeg om eventueel palen te plaatsen, maar het oog wil ook wat en de sokkels geven een extra dimensie ;)

Groetjes ;)


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Op de foto van Erwin zien we ook nog een manstoel met een schakelaar.  Deze schakelaar (S') verbind de railstaven met de bovenleiding in geval van een interventie door de hulpdiensten.  Zo zijn ze zeker van een degelijke aarding en kortsluiting van de potentiaalverschillen en zo ook de veiligheid van personeel.

Op de foto was deze nog niet afgewerkt ;)

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel

Tof,je moet er maar aan denken!
Benieuwd om het geheel afgewerkt te zien  8)

;)

modelbaanHO

Evan,
bedankt voor de uitleg. Ik had het nog nooit eerder gezien. Het oogt wel mooi.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Koen

Wow, dit geeft toch direct een heel ander perspectief aan de baan  :P!
Knap werk mannen.
Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

ToThePoint

Kabouter klus is weer bezig zene.  :P
Zonder verdere commentaar, knap manne !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

knibbelknabbel

Mooi!

Ja in 't echt zetten ze ook soms een bovenleidingspaal vlak voor een sein neer, dus verplaatsen die handel  ;D