Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Mol-Cargo : het is begonnen.

Gestart door ERVIN, 15 juni 2009, 21:43:12 PM

Stieven76

Hele mooie baan. Ik heb de foto's al een paar keer bekeken  :) :)
Vooral je railbedding vind ik heel mooi.

Grts

niko

Hoi Erwin

Mooie baan heb je en ook het rail materiaal ziet er top uit .
Leuk om je vorderingen te kunnen volgen .

Mvg NiKo
mvg Niko

bolle neus

Dank voor de mooie foto's.  Ervin is een grote ambassadeur van onze prachtige hobby  ;)

ERVIN

#228
Van harte bedankt mannen voor de positieve commentaar.  ;)

Om op Koen zijn voorstel in te gaan , hier enkele overzichtsfoto's van mijn baan , ik kan de baan onmogelijk in één keer op foto zetten , beetje té groot , maar hier enkele beelden , zoals je kan zien , nog zalig veel werk!!  ;)



Bovenstaande foto is genomen net naast de steunbalk van mijn dak , die is te zien op de foto hieronder , achter die steunbalk loopt een 6 sporige ruime boog , die enerzijds naar het kopstation gaat , en anderzijds naar de kolen en container-terminal.



En onderstaande foto is het deel dat van of naar de industrie of het kopstation gaat , maar er gaan ook nog twee sporen helemaal naar achter op mijn zolder , zodat al mijn treinen eindeloos rondjes kunnen rijden , zonder dat ze naar het kopstation of de industrie hoeven te rijden.


conducteur

Het is al een hele verduidelijking, nu kun je duidelijk zien hoe de afzonderlijke delen die je telkens toont in verbinding staan met elkaar. Zeer mooie baan!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Frank_N

Miljaar............. :P Go-Go-Go, Laat ons smullen.......Erwin!!
Groet van Frank

OlivierV

Van rijlengte gesproken!

Echt mooi, en inderdaad, nog een leuke hoeveelheid werk te gaan!

Tip: je foto's van flickr kan je ook gebruiken om te plaatsen op forums en elders op het internet ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

oetbeem

geweldige baan....
Je scenery vind ik echt geweldig mooi gemaakt en die rijlengtes.... :o  :)
Ben benieuwd naar de volgende updates

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

Koen

@ Erwin,

Prachtig man. Bedankt voor de mooie foto's!
Je baan is serieus veranderd tegenover de laatste maal dat ik deze gezien heb.
Knap werk. Ik blijf dit draadje op de voet volgen  :P.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Erwin Schuurman

Citaat van: ERVIN op 28 november 2010, 18:22:21 PM
@B-Modelbouw, stuur alles maar door wat je hebt over containerkranen en de dingen die erbij horen , en ik ben idd nog op zoek naar voertuigen zoals hierboven te zien is.[;)]

Het is nu allemaal nog een beetje te leeg h?, er moeten dus nog containers bijkomen evenals die voertuigen , vrachtwagens , douanehuisje enz...

Trouwens weet er iemand of er een containerschip in HO bestaat??

Waarvoor dank Koen en de andere collega's , de volgende week gaan we hier weer verder aan werken , ben vandaag eens een bezoekje gaan brengen aan " het spoor" in Haasrode, toffe winkel.[;)]

Ten eerste...voornaamgenoot...Wat een gave baan! Ik heb er ademloos naar zitten kijken!

Ten tweede....Ik heb even voor je gezocht voor kranen e.d. Heb dit gevonden. Herpa Article number 302784

Van Kibri. cat nr 11194

Kibri cat nr 11752

Hier staat nog meer containerspul op.

http://www.dirkzwager.net/containertransport.htm

En nog een firma gevonden die containerschepen (en vele andere soorten schepen) in 1:100 levert als bouwpakket.

http://www.g-schmidt.com/schiffsmodellrumpfe/schiffsmodellbau-containerschiffe.html?p=1

Hoop dat je er wat aan hebt :)

Erwin


ERVIN

Hoi Erwin , en of ik er wat aan heb , mooie links heb je doorgegeven , mijn excuses dat ik ze zo laat gezien heb. ;)

mnieuwlaet

bij dirkzwager hebben ze straddle carrier dacht ik (of hoe da je het ook schrijft)

http://www.dirkzwager.net/containertransport.htm

Ook veel stukken om trucks en kranen gedeeltelijk zelf te bouwen, we prijzig maar zeldzaam)

Stedahult

Ik heb in mijn tekeningenarchief nog een werf tekening van een Feeder liggen.
Deze is compleet met lijnenplan, als je interesse hebt wil ik die wel opsturen
zodat je hem kunt bouwen. Met een balsa balkje maak je zo een romp.
Mvh. Steef

Erwin Schuurman

Citaat van: ERVIN op 04 oktober 2013, 23:19:32 PM
Hoi Erwin , en of ik er wat aan heb , mooie links heb je doorgegeven , mijn excuses dat ik ze zo laat gezien heb. ;)

Geeft niet hoor  :)

Frank_N

Mol-Cargo..... Erwin schept een droom tot werkelijkheid waar veel van ons van dromen ;)
Groet van Frank