Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Mol-Cargo : het is begonnen.

Gestart door ERVIN, 15 juni 2009, 21:43:12 PM

ERVIN

De tweede blauwe reeks 51 is ook in Mol aangekomen , hier bollen nu de 5174 en de 5185 , indrukwekkend zicht als je die twee " gasten" hier de hellingen ziet op sleuren!![:p]





Alain

Prachtige beesten Erwin.

Staat waarschijnlijk mooi op je baan, zeker met de lange ertstrein.[:D]

ERVIN

#62
Hey Rixke, ik zie nu pas je antwoord , maar zie ik daar geen lijmsporen op je loc , net boven het nummer??[:I]

Ondertussen begint het doorgaand station er geheel anders uit te zien , op deze lengte ( 12 meter) ben ik iets over halfweg met het ballasten , er moet nog een stuk perron bijkomen en natuurlijk ook nog een stationsgebouw en huizen , maar dat is voor later.

Mijn planning is om dit deze week volledig te voorzien van ballast , dan gaan we de verdere afwerking doen van de perrons ( preiserianen enz...) , seinen en andere noodzakelijke dingen zullen dan later aangebracht worden.


OMC

Hallo Erwin, je baan begint stilaan enorme proporties aan te nemen als ik al die foto's eens naast elkaar leg, het moet een streling voor het oog zijn om dat in werkelijkheid te bekijken allemaal!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ERVIN

citaat:
Geplaatst door OMC

Hallo Erwin, je baan begint stilaan enorme proporties aan te nemen als ik al die foto's eens naast elkaar leg, het moet een streling voor het oog zijn om dat in werkelijkheid te bekijken allemaal!



Dan zit er maar ??n ding op h?, gewoon eens tot in Mol komen!![;)]

janjozef

We zullen daar eens een forum bijeenkomst moeten organiseren [:)]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Dirky

Indrukwekkend!

Helaas is het qua omvang (en vermoedelijk qua financien [:)] -maar dat zijn helemaal mijn zaken niet) voor de meesten onder ons nooit haalbaar. In alle geval "chapeau" voor de moed die je aan de dag legt om zo'n gigantische project in goede banen te leiden... (werk je daar alleen aan?)

ERVIN

@Janjozef , die forum-meeting hier organiseren is een utopie hoor , ik heb daar gewoon geen plaats meer voor , max. 4 a 5 man kan hier samen komen kijken , maar dan staat het vol.[:(]

@Dirky , je moest eens weten hoe dikwijls ik denk hoeveel geluk ik heb dat ik deze hobby ten volle kan beleven , ik weet maar al te goed dat het voor de meeste mensen een niet haalbare kaart is om , enerzijds zoveel ruimte te hebben, en anderzijds om dit alles ook financieel aan te kunnen , ik behoor dus tot de " Happy Few" , ik heb de ruimte en ook financieel kan ik het makkelijk aan.

Maar dat zijn andere discussies die mss beter ergens anders besproken kunnen worden.

Maar om op je laatste vraag nog een antwoord te geven , ja ja, ik doe alles alleen - helemaal in mijn ??ntje.[:p]

BD1701

Prachtig werk Erwin, zoals gewoonlijk trouwens. Ik zie dat je ook perrons gaat plaatsen nu. Hoe ga je uw perrons aankleden, ik bedoel daarmee ga je ze voorzien van een tegelmotief? In welke kleur ga je uw perron schilderen? Kortom hoe zal het er normaal gaan uitzien?
Bedankt voor de info
 

ERVIN

#69
@BD1701 , de perrons hebben een betonkleur gekregen , maar David heeft mij beloofd om eens tot hier te komen , alleen wist hij nog niet wanneer, maar moest hij komen , dan ga ik zeker vragen of hij zo'n tegelmotief voor mij wil maken , ik heb zijn werk al gezien bij een andere collega, en amaai dat ziet er prachtig uit , dus afwachten wat het gaat worden, maar voorlopig blijft het dus gewoon bij de betonkleur.

Datgene wat Peter aanhaalde in de vorige pagina had ik niet beter kunnen verwoorden , je hoeft echt geen 100 locs of een hangar te hebben om te kunnen genieten van deze mooie hobby h? , ik heb al veel kleine baantjes gezien , die tot in de puntjes waren afgewerkt en die waren heel charmant , natuurlijk willen de meeste onder ons met lange slepen kunnen rijden, en daar moet je nu ??nmaal v??l plaats voor hebben , maar ook kleinschalig kan je h??l veel genieten van " onze "treintjes hoor.[;)]

En nu gaan we hier verder werken h? , want dit stond vandaag voor mijn deur toen ik thuiskwam...[:p][:p]



10 bussen ballast , evenveel flessen ballastlijm en 300 meter kabel om mijn wissels verder mee aan te sluiten.
We kunnen er dus weer tegenaan gaan!!![}:)]

Terwijl ik bovenstaande dingen aan het intikken was zijn er nog een paar andere antwoorden gekomen zie ik , jullie mogen komen , maar liefst met een man of twee- drie tegelijk , zaterdagnamiddag kan voor mij het beste, maar laat ons dat verder via PM doen.[;)]

Michael

Ervin, welke ballast lijm gebruik je?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

b-shunting

minibaantje tp 4,diesel

ERVIN

Klopt , ballastlijm is afkomstig van ER-Decor.


ERVIN





Voor de liefhebbers , nog enkele foto's..........[;)]






itchy

Ja dit is echt topniveau h?.  Respect!
Erwin klein vraagje: wat is de afstand van het perron tot de sporen? Lijkt me nogal ruim tov de werkelijkheid. Of is dit gezichtsbedrog?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail