Digitaal beginnen...

Gestart door RDH000, 14 juni 2009, 10:22:24 AM

didier1990

#15
hey,

degene waar jij het over hebt die ken ik zelfs niet.
Maar kan die dan ook fleischmann besturen of moet je daarvoor iets extra kopen?
ja anders lijkt me dat wel beter maar ken hem niet kun je misschien wat meer info daarover geven

didier

www.modelbouwtrein.webs.com

T03

#16
Fleischmann is geen enkel probleem op Intellibox van Uhlenbrouck, alsook andere merken.
Meer info vind je ook op site:
http://www.uhlenbrock.de/germany/index.htm
bij download vind je een Nederlandstalige handleiding.
Of ESU decoders "de beste zijn" weet ik niet, persoonlijk gebruik ik Zymo en Esu, tot nu toe zonder problemen.

SpGr[;)]
Marc
"I have a train riding in my brain"

didier1990

#17
beste,

dit is precies gewoon de fleischmann twin-center.
alleen van kleuren verschild hij en van besturing
voor de rest niets die is best wel intressant
bedankt alvast voor de info

didier

www.modelbouwtrein.webs.com

RDH000

#18
kheb even gezocht op ebay... vond daar nogal veel goedkope OUDE roco sets... zijn die ook zo handig of ben ik best van toch een nieuwer model te zoeken? maar als nieuw of 2dehands 40 euro scheelt (zelfde set) dan check ik toch nog eens ebay [:I]
zo rijk ben ik ook niet om alles nieuw te kopen [B)]
 

ysbeer

#19
Ik denk dat je gewoon die tweedehands set moet kopen,de kans dat je wordt bedonderd is uiteraard ,zeker bij electronica nogal groot,want je ziet niks en merkt het pas na enkele dagen.[:0][:(!]
Maar het kan een goede les zijn,je leert dan, dat goedkoop niet altijd een goede koop is,want van ons neem dat toch niet aan.[;)][;)]
wim

RDH000

#20
dus jullie kopen nooit iets op ebay?
altijd nieuw? wat is dan nog de uitdaging uiteindelijk?
akkoord dat je een digitale set best nieuw koopt... maar ik heb 15 locs... en een aantal rijden er niet doordat de draadjes nog moeten hersoldeert worden (momenteel geen soldeerbout)
maar als je alles nieuw koopt... dan is er toch geen uitdaging aan? behalve dan mensen zoals Ervin enzo die zoon grote projecten doen...
en dan nog... eens je daarmee klaar bent, wat ga je dan doen?
dan kan je uren treintjes zien rijden wat denk ik nogal eentonig is.
 

eric

#21
citaat:
Geplaatst door RDH000

dus jullie kopen nooit iets op ebay?
altijd nieuw?


Jawel, ikke wel.
Maar enkel nog "Sofort Kaufen" of bij bekende Ebayers thuis in snkl[;)]

RDH000

#22
maar jullie kopen dan nooit kapotte locs....?
 

krispy

#23
citaat:
Geplaatst door RDH000

maar jullie kopen dan nooit kapotte locs....?



'T ja ik toch niet , zie daar niet echt het nut van in ( zou het enkel doen om eene op te kalafateren , maar dan denk ik , laat hem zo en koop eens een nieuwe , recente , die veel mooier loopt dan die oude loks )Ik heb dat hier zelf al onder vonden , mijn oude lima loks van vroeger ( jaren 80-92) werden na zo'n 15 jaar niet gebruikt te zijn weer in dienst genomen , wa een misserie , alles opensmijten en weekelijks problemen mee => staan nu enkel nog in depot , maar reeds zonder aandrijving in om zogezegd in dubbeltraktie te rijden.
Tegen de moderne loks kunnen die echt ni meer op ! De rest is naar mijn zoon gegaan en ja weekelijks wisselt hij , daar dan de lok naar boven komt en ik een andere terug geef zodat het onderhoud weer kan beginnen ( wielen kuisen , zelf op een baan met nieuwe rails worden ze supersnel vuil ( eens ingebrand => miserie voor altijd !!!)

Dat is een van de hoofdreden waarom ik geen occasieloks aanschaf , wil men ze terug volledig in topconditie moet men dikwijls de wielen vervangen door nieuwe en het motorgedeelte eens grondig aanpakken , maar meestal zijn daar dan weer geen NIEUWE onderdelen meer voor verkrijgbaar .Een andere reden vindt ik persoonlijk dat men die loks veeeeel te duur verkoopt , in 80% van de gevallen koop je hem duurder dan hij ooit kostte( als ik zie dat mijn oude limaloks tussen de 500 a 1000  Bel.franken ( 12.5 a a 25 euro )kosten , vraagt men nu gemakkelijk  20 tot 50 euro voor eene die er reeds veele uren op heefd zitten ( eigenlijk bijna versleten is )

Wat is dan de beste koop ? eentje van 30 euro + kosten en misserie of eentje van 150 euro met jarenlang plezier zonder misserie ?

Die tweedehandse zijn volgens mij enkel goed om zo snel mogelijk een groot aantal te hebben , maar eigenlijk weinig goeds of ze moeten dienen om een colledtie aan te vullen die nooit rijdt .

Dit is mijn menig over die tweedehands loks en denk dat er veel van deze mening zijn .

Voor wagonnen daar tegen , geen enkel probleem mee , nieuwe wieltjes , koppeling aanpassen en alles werkt zonder meer
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Michiel

#24
Ik heb uitsluitend 2de-hands locomotieven gekocht omdat Belgisch stoom in schaal N gewoon niet nieuw te koop is. En het resultaat was erg wisselend, maar zo langzamerhand zie ik de rode draad: Bij "betere" merken zijn de oudere modellen nog zeer bevredigend kwa rijeigenschappen, zelfs na digitalisatie. Voorbeelden zijn Fleischmann (super!), Arnold en Minitrix (goed!). Maar de "mindere" merken moet je echt vermijden. Met oude Lima en oude Piko is echt niets meer aan te vangen. Miserie alom.

Dus, ik vermoed dat hetzelfde verhaal opgaat in H0. Een niet al te oude (documenteer je!) Fleischmann, Roco of Liliput lijken me over het algemeen nog goed bruikbaar. Maar laat je niet verleiden door de supergoedkope probleemmerken. Maar dat is mijn bescheiden mening. [;)]

succes!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

T03

#25
Nee niet echt, tweedehands ja op markten en beurzen, maar die rijden dan wel. Als ik een kapotte loc heb zal ik je het beslist laten weten en maak je een prijsje.

SpGr
Marc

citaat:
Geplaatst door RDH000

maar jullie kopen dan nooit kapotte locs....?

"I have a train riding in my brain"

didier1990

#26
hey

beste mensen, heb namelijk een TWIN-center gekocht van fleischmann.
Nu kan ik niet met mijn trein hierop rijden.
Moet ik dan nog een chipje in mijn trein veranderen of uithalen wie kan me helpen het is een nieuwe trein een ice

mvg
didier

www.modelbouwtrein.webs.com

PeterC

#27
citaat:
Geplaatst door RDH000

maar jullie kopen dan nooit kapotte locs....?


Neen, ik koop niets dat ik achteraf in de vuilbak moet gooien!  Dat vind ik geldverspilling [:D][:D][:D]
Ik koop enkel op Ebay bij verkopers die ik uit ondervinding al ken en ik koop enkel nieuw materiaal.
Groetjes, Peter


didier1990

#28
tja ik koop ook soms op internet
maar ga hem wel afhalen dat hij getest kan worden.
dat ze hem niet kunnen testen neem ik hem ook niet mee
zo die ik het

mvg
didier

www.modelbouwtrein.webs.com

T03

#29
Is je "trein" of loc een digitale versie ? Of een analoge ?
SpGr
Marc



citaat:
Geplaatst door didier1990

hey

beste mensen, heb namelijk een TWIN-center gekocht van fleischmann.
Nu kan ik niet met mijn trein hierop rijden.
Moet ik dan nog een chipje in mijn trein veranderen of uithalen wie kan me helpen het is een nieuwe trein een ice

mvg
didier

www.modelbouwtrein.webs.com

"I have a train riding in my brain"