Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

straatlamp

Gestart door Dirky, 27 mei 2009, 22:22:13 PM

Dirky

IMGhttp://i836.photobucket.com/albums/zz286/Dirky/Nederbrakel%20station/straatlamp.jpg/IMG

Eenvoudige straatlamp voor zelfbouw. Witte LED, ??n draad afknippen en vervangen door dunne aansluitdraad. Vlootje M2.5 d.m.v. een puntslag op een houten plankje in de vorm van een kapje slaan. Uitvijlen tot het spant over de LED. 2 gaatjes in "houten brochette stok" (of tandenstoker voor reuzen). E?n geplooid pootje erdoor en het afgeknipte gebruiken voor de fantasiekrul die je dan soldeert aan de andere. De eene aansluitdraad aan de voorkant naar beneden leiden, de andere aan de achterkant... beetje verf op de achterkant vd LED... De ringen rond de paal zijn stukjes krimpkous. Aan de achterkant heb ik de pootjes haaks geplooid om dan later dummy elektriekdraden te spannen...

veel succes!

Gerolf

#1
Mooi gedaan, Dirk. [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

#2
Heel overtuigend resultaat, Dirk! Maar, wat is een vlootje M2.5?

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

#3
vlootje, rondelleke, sluitring... zie http://www.vdgereedschappen.be/?product=1&webid=90&taal=1 als voorbeeld.

Ja, de Vlaamsche taal is wonderzoet....


Michiel

#4
Ah! Ik ken het inderdaad met het minder elegante woord: rondel. Vlootje klink een stuk mooier. bedankt!

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

WAJ Janse

#5
Dirk,
jij probeert werkelijk alles zelf te maken h?.
Echt heel mooi!!
M vr gr,

Wim

 

loebaske

#6
Mooi gedaan Dirk, eigenlijk om van te watertanden...

Dirky

#7


Beter detail. Is echt zeer gemakkelijk zelf te maken! Desnoods kom je eens naar de Vlaamse Ardennen om er enkele te maken.[:)]


Gerolf

#8
Prachtige detailfoto! Hoe heb je die spinragdraden gemaakt [?] [}:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

#9
Ik heb een tamme spin en vraag die dan om op de juiste plek wat draadjes te spannen...[}:)] en ja, ben zeeeeer tevreden van mijn nieuwe IXUS [:)] macrootjes op 25mm = best OK!

Rochevalien

#10
Mooi werk,alleszins mooier dan die in MSM #82 maar wel h??l zware banden om de leidingen te bevestigen.dat kan wel fijner.

Gerrit

conducteur

#11
Is er geen andere oplossing voor warmwitte leds? Ik zat bij Tony voor 5 leds en weerstandjes aan de prachtige som van 8.00[xx(]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dirky

#12
@ conducteur: eBay 400050399822 - 6 euro voor 25, weerstanden ca. 1,5 euro voor 100...

Juist Gerrit, kan fijner die banden - verzachtende omstandigheid is dat de foto veel groter toont dan werkelijkheid. Bandjes zijn 0,4mm breed dus ca 35mm in 't echt... LED is 3mm als referentie!

conducteur

#13
Kan je eens een foto maken van een brandende led in het donker zodat ik kan zien hoe wit de warmwitte leds zijn?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dirky

#14
op verzoek foto's teruggeplaatst...