Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

UV FOLIE

Gestart door Quadran, 08 mei 2009, 19:42:58 PM

Quadran

Hallo,

Het zolderraam geeft uit op de zuidkant en ik wou eens informeren
of jullie ook gebruik maken van UV werende folie op de ramen.

Vroeger had ik de ervaring dat een aantal wagons verkleurden door
het zonlicht. Toen had ik nog niet zoveel materiaal maar daar ik nu toch een 38 tal loks en een 200 wagons heb zou ik toch ??n en ander willen beschermen.

Enige idee?n?
Mvg
 

railman56

ik heb er zelf (gelukkig) nog geen nare ervaringen mee gehad
maar dat ze verkleuren door zonlicht is een vaststaand feit (zowel vroeger als nu)
zelfs kromtrekken door te felle zonnestralen is een mogelijkheid
de beschermfolie die u zelf voorsteld zou ik zeker gebruiken en enkele gordijnen lijken mij zeker ook nuttig
beter voorkomen dan genezen
mvg
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Ludwig

Bij mij hangen er gordijnen en die gaan bijna nooit open.
Allen als ik er aan het werk ben.
Maar vanaf ik mijn kamer verlaat gaan de gordijnen naar omlaag.
Kwestie van mijn beleggingen goed te onderhouden.[;)]
Als een UV folie alleen genoeg is dat betwijfel ik.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

loebaske

UV folie bestaat idd. al zelf toegepast op winkelramen... spijtig ben ik niet meer zelfstandig en kan ik er maar aangeraken via een ex collega/konkurent, het is niet goedkoopt maar het werkt idd.
Onderander Fasson, Oracal en 3M hebben het in hun gamma, een ander alternatief is spiegelfolie op je raam kleven, maar ga AUB niet naar die auto- of dhz centers want is klinklare B.R.O.L.

eric

Zijn het dakramen van Velux?
Die hebben een buitenste zonnewering in hun gamma.
http://www.interieur3000.nl/pictures/velux/velux2h2.jpg
Of als je dat te duur vindt kan je tercht bij de tuincentra's voor schaduwdoek, maar die moet je dan wel op de ??n of ander manier zien vast te maken op de buitenzijde van het glas.

martintje

Eens met Loebaske, vergeet de DHZ en en automaterialen shopje, dat is inderdaad troep.
Doeken zijn leuk maar je wordt erzelf zo somber van dat donkere gedoe :)
Loop eens bij de plaatselijke beletterings en reclame boer naar binnen.
Deze verkopen meestal of monteren zelfs Windowfilms in smoke en zilver.
Als ze vragen wlek nummer je wil hebben, hoe lager het nummer hoe meer er wordt tegen gehouden.
Buiten dat de meeste films 98% van de UV buiten houden scheelt het ook al gauw een graadje of 5 in de zomer ( energie besparend is overigens een verkoopfabeltje, in de winter moet je daarom dus meer stoken[;)])
Neem als het kan de PS versie, die is makkelijker  te plakken, aangezien de lijm pas gaat werken als je het NAT maakt en aan gaat rakelen, dan knappen de lijmbolletjes.
Het blijft dan niet gelijk van je vingers plakken als je de backing eraf haalt.
Fasson is beter bekend onder de naam Avery , oracel zou ik niet nemen, ik wist niet eens dat ze windowfilm hadden, maar hun folie is gewoon een gradatie minder dan de andere gekende merken ( dit is echter mijn ervaringsmening) en 3M betaal je al 30 % alleen omdat er 3M op staat
Bv Johnson window film is een goed en veel geleverd merk.
Laat je goed informeren over de montage van de folie, want van de prijs zal je wel even schrikken, en het is echt een klusje voor iemand die geoefend is, of van zichzelf zeer handig is.
Ik heb al tientalle musea, kinderdagverblijven en stadskantoren voorzien van deze folie, en stuk voor stuk zijn ze zeer te spreken over deze investering.
Mvg Marty

Quadran

Hello,

Ok, dan ga ik eens op zoek,

want het staat zo raar een wagonnetje waarvan aan ??n zijde de kleur
vergaan is [8)]

Mvg
 

Peter


citaat:
en 3M betaal je al 30 % alleen omdat er 3M op staat



Iemand moet (moest), mij toch betalen,nietwaar[:D][:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter