Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

...te Eigenbrakel langs lijn 124...

Gestart door Michiel, 09 april 2009, 13:19:33 PM

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Michiel

Je hebt gelijk, [:I] Ik had gisteren 2 secties op het ander spoor geteld, en dat bleken er telkens 16 te zijn. Maar hier op de voorgrond zijn het er 18. In elk geval zijn ze er wel wat van plan...



Zal een stuk zijn dat in de solden verkocht gaat worden. Is dan wat korter. Als de SNCF delen van de thalis verkoopt gaat de nmbs nu ook inkomsten verwerven door stukken rails te verpatsen.
Dan krijgen we een nieuwe hype, gestolen rails ipv koper.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

Het was vandaag een mooie treinendag. Toen ik vanochtend op het station van Eigenbrakel aankwam, vertrok er net een werktrein van Infrabel. Dat was een indrukwekkende sliert met materiaalwagens, ketelwagens, rijtuigen en restauratiewagens voor het personeel, een paar platte wagens en dan een groot geel monster!

Toen het gevaarte vertrokken was, kwam er even later nog een eenzame 29 voorbij. Een reeks 29 is ook een zeldzaam zicht op deze lijn.

En als klap op de vuurpijl lag vanavond MSM in de bus. Wat een mooie treinendag. [8D]






groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ERVIN

Mooie vangst Michiel , het is daar precies serieus heuvelachtig , als ik de foto bekijk van de Reeks 29.

OMC

Michiel,

De trein van Infrabel die je gezien hebt is waarschijnlijk de P93 van Infrabel. Soort vernieuwingstrein, mooie foto van die beesten!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Michiel

Het was inderdaad een soort vernieuwingstrein, een half dorp op wielen.

De lijn 124 is vrij "geaccidenteerd" met een hoop stevige hellingen van bijna 2%. Het zijn nog niet de Ardennen, maar het traject van de Zennevallei tot op het Brabants plateau, gaat toch wel stevig op en af. Het is waarschijnlijk niet voor iets dat deze lijn als eerste ge?lektrificeerd werd (in 1947, de eerste na Brussel-Antwerpen uit 1935). (Mogelijk dat de oude steenkool- en staalindustrie van Charleroi, met transport naar de haven van Antwerpen, daar ook voor tussen zit)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Mattias

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Mooie vangst Michiel , het is daar precies serieus heuvelachtig , als ik de foto bekijk van de Reeks 29.




Inderdaad!
Het gebeurt soms dat bij wat regenval of gewoon de op het spoor gevallen bladeren, dat de trein aan het slippen gaat bij het optrekken na een stilstand aan een stopplaats OF nog erger, bij het afremmen voor een halte (of sein [:(])... Desondanks tof lijntje om op te rijden! (behalve als je op zondagavond 4 keer heen en weer moet omnibussen tussen nijvel en brussel noord! [xx(])
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Michiel

Mijn dagelijkse spitsuur P-trein in het herfstzonnetje. Toch machtig hoe deze oude dame nog steeds trouw en probleemloos die slepen over de hellingen blijft trekken. Ik ga ze bijna mooi vinden. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Michiel
Ik ga ze bijna mooi vinden. [:D]
Nog even groeien, en je vindt ze (zoals ik) echt mooi [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OMC

Zet de 23ers maar veel op foto want binnenkort zou het wel eens gedaan kunnen zijn met deze reeks [:(]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Stefke

citaat:
Geplaatst door OMC

Zet de 23ers maar veel op foto want binnenkort zou het wel eens gedaan kunnen zijn met deze reeks [:(]

en of [:)]Prachtige locreeks die jammergenoeg ook gaat verdwijnen...[:(]
 

Michiel

De werkzaamheden blijken stilletjes voort te gaan te Eigenbrakel. Ze halen nu de oude kabels uit de grond. Op zoek naar koper...?


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

En ik maar hopen op een of ander spoorse constructie dat ze te Eigenbrakel aan het voorbereiden waren. Maar tot mijn ontgoocheling wordt het een toegangsweg voor de bouwvoertuigen. Jammer.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Met deze kerst liet mijn vorige camera me in de steek. Ondertussen heb ik een nieuw pocketapparaat ontvangen, en dus toch even proberen om het nieuwe ding los te laten op bewegend wild. Ongunstige omstandigheden (duister, tegenlicht, mistig, ...) ik moet me nog wat aanpassen aan de nieuw mogelijkheden.










groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Er valt meestal niets te rapen in zo'n provinciaal stationnetje als Eigenbrakel waar jaar na jaar dezelfde treinstellen en trek-duwtreinen voorbij rijden. Meestal verloopt het er er rustig en gemoedelijk. Vandaag was er even een opschudding: de HLE2737 die vandaag met een sleep dubbeldekkers het station binnenreed, viel er defect en kwam niet meer verden (foto 1). De P-trein met de HLE2615 op kop kwam ter hulp aansnellen (foto 2). Overvol met jammerende pendelaars vertrok ze een kwartier later richting Charleroi.

En de rust keerde weer te Eigenbrakel... [:D]





groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Binco

Leuke foto's Michiel,

Zo'n dingen vind ik ook ideaal om na te "spelen" op een modelbaan [:p]
Al is het moeilijk het dan over te brengen aan het publiek wat er precies gaande is, maar dat is in het echt toch ook zo [:I][:o)]

[:)][;)]