Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

...te Eigenbrakel langs lijn 124...

Gestart door Michiel, 09 april 2009, 13:19:33 PM

OlivierV

Citaat van: Michiel op 08 juni 2013, 16:06:48 PM
Men heeft de New-Look schildering van de Duikbril veranderd. Er werd een grijze band vooraan over het nummer aangebracht.

foto geknipt

Ik heb ook in een flits een Varkensneus in New-Look zien voorbijflitsen, maar helemaal zeker ben ik er niet van, want het ging erg snel (2 kruisende treinen op snelheid).
Was het niet toevallig die varkensneus in Fyra-schildering? :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Anarchy

Een 800 in New Look kan niet. De 807 heeft wel Fyra graffiti :P

Jurgen

Citaat van: Michiel op 08 juni 2013, 16:06:48 PM
Men heeft de New-Look schildering van de Duikbril veranderd. Er werd een grijze band vooraan over het nummer aangebracht.


Ik vind het een verbetering dan een volledig gele neus. Het is een subtiele aanpassing maar een groot verschil!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Binco

Weer een versie meer die Van Biervliet kan maken  ;D

Mooie foto , Michiel!

Metpetergaathetbeter

Michiel, ik dacht een duikbril, want die varkensneus is er zoéén die met shirtreklame voor die Italiaanse DIY'er rondrijdt !

Groeten Peter ;)

conducteur

Al véél beter. Nu nog een sierlijn of band op de zijkant en het is een geslaagde nieuwe schildering.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

MIJN EERSTE KLAAS OOIT!  :D

Onverwacht kwam deze de bocht om aanrijden, in Sint-Job. Met mijn telefooncamera snel een foto genomen, want deze is zeldzaam zo rond Brussel. Althans, het is mijn eerste ooit.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Leuke foto... Wat hing er eigenlijk achter?
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

Ik weet het niet precies, 2 vrij lange gesloten goederenwagons, onderling gekoppeld met een lange staaf-vormige koppeling. Misschien 2 koppelwagons om TGV's te trekken of zo? Ik weet het echt niet.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Eres


Binco

#205
Dat zijn inderdaad 2 koppelwagens, daar werden de nieuwe Eurostar- en ICE-stellen (Velaro) mee getransporteerd (naar Ath geloof ik)
;)

EDIT: dit is een foto van zo'n overbrenging: KLIK

Michiel

Hebben ze de M5's weer van stal gehaald? Toch op lijn 124 in combinatie met een HLE21. Gedurende twee jaar heb ik ze niet meer gezien, maar de laatste weken zijn ze er weer. Ik weet niet welke dienst ze uitvoeren, want de stopdienst is met Desiro's of varkensneuzen, en de directe dienst met M6+HLE18.

Vorige week nog een aparte P-trein gezien: HLE27 + 6xM4 + 1xM6

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

Heel toevallig vroeg ik me vandaag af waar de M5-en tegenwoordig uithangen. Vroeger zag ik ze dagelijks in Aarschot, maar sinds de vernieuwing heb ik ze niet meer gezien. Ik begon ze al te missen.

Rijden er trouwens nog M5-en rond in hun oude livrei?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Citaat van: Jurgen op 18 oktober 2013, 21:49:11 PM


Rijden er trouwens nog M5-en rond in hun oude livrei?
Ik denk van niet, maar ik kan me vergissen.
(de opknapronde van die rijtuigen vond toch al een tijd geleden plaats nietwaar?)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Anarchy

Michiel,
Die M5'en te Braine l'Alleud zullen opnieuw de P-trein doen naar Brussel zoals die vroeger ook reed.

Jurgen,
De M5 rijtuigen zijn onder andere te zien op volgende verbindingen:
- IR Brussel Z. - Antwerpen C.
- P Schaarbeek - Oudenaarde
- P Brussel Z. - Arlon
- P Brussel Z. - Jemelle
- P Brussel Z. - Genk
- P Brussel N. - Geraardsbergen
- P Brussel Z. - Huy
- ...
De M5'en in bordeaux livrei bestaan helaas reeds geruime tijd niet meer.