Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

...te Eigenbrakel langs lijn 124...

Gestart door Michiel, 09 april 2009, 13:19:33 PM

conducteur

Mooie foto's.
Morgen passeer ik ook in Eigenbrakel, op weg naar Mariembourg.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Vorige week kwam ik deze oude diesel tegen te Sint-Job, met een lading oude spoorstaven van de werken op lijn 26.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

krisds

Die ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd. Onlangs zag ik de 6254 met ballast, die zag er wel erg slecht uit...

OMC

Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Michiel

#169
En wat zag ik vandaag? Geen trein behalve gestrandde! Koperdieven gingen aan de haal met een aantal kabels tussen Waterloo en De hoek... Dat ze zich eens goed elektrocuteren!  >:(

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

#170
Er zijn blijkbaar grote werken, daar in uw achtertuin. Ongeveer een maand geleden daar met de trein doorgereden, en ze waren langs de lijn druk aan het werken, en nu zaterdag van Charleroi naar Bl'ge gereden, en we moesten een eindje omrijden via Braine-Le-Comte-Halle-Buizingen. Wat hebben ze gedaan. (was trouwens een ganse soep, het treinverkeer dit weekend, met oa de werken op het traject Gent-Brugge). 6u! van aan de luchtaven van charleroi naar Bl'ge.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Inderdaad grote werken: het GEN-plan in uitvoering. Hierdoor wekelijks ernstige vertragingen of afgeschafte treinen. Maar het is voor het goede doel. Nog een jaar of 20 (ik weet niet hoelang die werken nog duren, maar nog heel veel jaren) en we hebben weer een normaal treinverkeer zonder die extra overlast, en kunnen er nog meer treinen in de konijnenpijp van Brussel geduwd worden. ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Vanochtend heb ik toevallig een Desiro van de reeks 500 (08501) gezien. Wat is eigenlijk het verschil met de 000 serie van deze Belgische Desiro's?


En is het toeval? Tijdens de korte winterprik van de vorige dagen werden de dubbeldekkers 's morgens vroeg weer getrokken door de HLE27's! De HLE18² zag ik maar pas weer met de P-diensten 's avonds. Hebben die HLE18² last van de ochtendvorst bij opstart?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Anarchy

#173
Michiel,

- De 500-reeks is 2-spanning, de 000-reeks enkelspannning.

- Sinds de nieuwe beurtregeling is het voorzien dat er regelmatig T27 te zien zijn oa op Charleroi. Reden zou zijn dat de T18 terug moeten voor softwareaanpassingen ... (Met wat geluk kan je er zelfs dubbele stammen T27AA-M6-T27AA-M6 zien  ;))

Michiel

#174
Thanks! Deze 08501 is dus een beetje verloren gereden tussen Eigenbrakel en Aalst, en had waarschijnlijk beter aan de grenskant NL (of FR? of D?) ingezet geweest.

Wat bedoel je trouwens met de "AA" bij "T27AA"? Attelage Automatique? Indien zo, hoe kan een HLE27 met langs 1 kant een automatische koppeling langs beide kanten M6-rijtuigen hebben? Je hoort het, ik ben een grootspoorleek.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Anarchy

Inderdaad Michiel. Op kop een 27AA. Dan M6 rijtuigen waarvan het laatste een stuurrijtuig met AA. Daaraan gekoppeld een 27AA met daarachter opnieuw M6 rijtuigen  ;) Zoals we vroeger op de Knokke/Blankenberge reden.

http://www.flickr.com/photos/johnybrauns/4067408263/sizes/l/in/photostream/

Michiel

Ah! Zo had ik ze inderdaad al in Brussel gezien, maar nog niet op de lijn naar Charleroi! Dat wordt uitkijken.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

mooi sfeerbeeldje als voorbode van de verjaarsdagtaart !
Groeten Peter ;)

OMC

Citaat van: Anarchy op 14 december 2012, 12:24:59 PM
- Sinds de nieuwe beurtregeling is het voorzien dat er regelmatig T27 te zien zijn oa op Charleroi. Reden zou zijn dat de T18 terug moeten voor softwareaanpassingen ... (Met wat geluk kan je er zelfs dubbele stammen T27AA-M6-T27AA-M6 zien  ;))

Klopt, geregeld gaat er een trein met 2xT18 over L24 naar Duitsland.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be