Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Einde Hle's 22, 25, 25.5 ...

Gestart door B-Cargo, 02 april 2009, 00:17:40 AM

B-Cargo

hallo allemaal,

vandaag op 't werk vernomen.. Donderdag 2 april laatste ritdag voor de laatste 3 hle's reeks 25, ze worden verzameld te FNDN (hun onderhoudswerkplaats) waar ze uit de dienst worden genomen.
De reeks 22 was reeds vorige week aan de beurt en werd te Charleroi uitgeweken. Momenteel zijn nog slechts 3 locs 25.5 in dienst: 2551, 2552 e, 2558.
Nu de reeksen 52,53 en 54 bij TUC worden vervangen door 55'ers kunnen we wel over een ware 'slachting' spreken in het locomotievenbestand..V

Groetjes,

Jurgen

Dat ga ik dit weekend eens nakijken.
Normaal werd er in Aarschot nog een stam van 4 M4 getrokken door een reeks 25, ik dacht de 2503.
Waardoor zou hij vervangen zijn? Een 23 zoals de 2de stam die ook in Aarschot afgesteld staat tijdens het weekend?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

factageklerk

soms zet daar wel eens de 26 voor met die stam M4 rijtuigen dat is een piekuurtreintje

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Dat ga ik dit weekend eens nakijken.
Normaal werd er in Aarschot nog een stam van 4 M4 getrokken door een reeks 25, ik dacht de 2503.
Waardoor zou hij vervangen zijn? Een 23 zoals de 2de stam die ook in Aarschot afgesteld staat tijdens het weekend?

 

Anarchy

Jurgen, zal wel een 23 worden.


Michiel

De laatste 2 jaar werd de P-trein van 8 M4-rijtuigen Schaarbeek-Charleroi 's avonds getrokken door de 2204 en later de 2224 (uitzonderlijk eens een ander lok reeks 23/25). Sinds de laatste week wordt deze trein getrokken door een reeks 23 ( 2350 als ik met goed herinner). Ik dacht dat het tijdelijk was, maar blijkt hierbij dus definitief!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Memling

Er zijn nog steeds 52-53 en 54 bij TUC.
In december werden er enkele 'geparkeerd' omdat ze revisie op de wielen en lagers moeten krijgen en alvorens deze werken uit te voeren (en te betalen) moet de behoefte onderzocht worden.

Dus, het is niet onmogelijk dat "ALLE" 52-53 en 54 terug actief worden voor eind 2009.

spoorse groeten
Memling

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Memling

Er zijn nog steeds 52-53 en 54 bij TUC.
In december werden er enkele 'geparkeerd' omdat ze revisie op de wielen en lagers moeten krijgen en alvorens deze werken uit te voeren (en te betalen) moet de behoefte onderzocht worden.

Dus, het is niet onmogelijk dat "ALLE" 52-53 en 54 terug actief worden voor eind 2009.

spoorse groeten
Memling




Ik heb horen waaien dat de 55'ers naar TUC overgaan. Dus de tijd van de 52/53/54 is ver voorbij...
Spoorse groeten
Dimitri

Memling

Een deel van de wind is alvast juist.
De vrijgekomen 55 tigers zouden naar TUC/INFRA gaan, maar waarom iedereen automatisch concludeerd dat daarom de 52-53-53 dood zijn is mij een raadsel.
De eerste acht 55 zijn reeds bij infra/tuc te Schaarbeek. Voor onderhoud gaan ze nog naar NK.

Is er echt niemand die kan veronderstellen dat indien INFRA/TUC meer locs nodig zal hebben de komende jaren en hierdoor een grotere behoefte zou 'kunnen' hebben??

Wat wel klopt is dat waarschijnlijk nog voor de zomer de 73 volledig eruit gaat.  En de kans is groot (mede door de crisis) dat de drie-assers het einde van 2009 niet halen.

spoorse groeten
Memling

Jurgen

Memling, misschien verondersteld men dat de 52 en 53 buiten dienst zijn omdat dit zo in Spoorweg Journaal vermeld wordt. [;)]

Ik ben vandaag trouwens eens een kijkje gaan nemen naar de stammen M4 rijtuigen hier in Aarschot en de reeks 25 is inderdaad vervangen door een reeks 23. Nu rijden de 2311 en 2354 met telkens 4 M4 rijtuigen rond tijdens de week om tijdens het weekend te komen genieten van hun rust.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

B-Cargo

de blauwe 55'ers zouden wel nog bij B-TP blijven, eventueel voor inzet reizigersverkeer. De 5531 was samen met de 5502 als eerste in Schaarbeek aangekomen. De grondige schouwing gebeurt wel in Schaarbeek. Nog een 8-tal 55'ers zijn nog te Kinkempois overgebleven waarvan we er bij B-Cargo nog sporadisch inzetten ter vervanging van een triple 77'ers of een Traxx..
De 25.5 die in de grafiek B5 wordt ingezet op Nederland (Kijfhoek) is al enkele keren vervangen door een Traxx (proefritjes en opleiding bestuurders)
Groetjes !

Jurgen

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

De 5531 was samen met de 5502 als eerste in Schaarbeek aangekomen.


Hier staat dat de 5502 reeds verschroot is. Hoe kan die dan nu pas in Schaarbeek aankomen?
Heb je je vergist, of is de info op deze site foutief?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Hij bedoelt de 5503 denk ik.

B-Cargo

inderdaad de 5503.. sorry!![;)]

groetjes,

the_gold

Gisteren enkele 23's gezien met piekuurtreinen.
Hopelijk trekken die het nog een tijdje.
Ook de 1604 gezien deze ochtend, Deed eens deugd om zo eentje te zien[;)]

B-Cargo

hallo allen,

20 april is de laatste inzetdag van de reeks 25.5 (2551,2552 en 2558 nog in dienst), daarna is het gedaan met deze mooie reeks!