Heren (dames ook, naar ik hoop?),
ik kom wat laat in deze reeks aanschuiven. Ik koop MSM in de losse verkoop en heb een aantal nummers uit de KIS-serie gemist. Ik ben een totale leek op elektronicagebied. Ik weet wat een weerstand is, ik weet dat een diode een 'klep' is, hoe een transistor werkt begin ik een beetje te begrijpen (met base, collector en emittor) maar wat ik er mee kan in een schakeling dringt nog niet helemaal door. Kortom, een absoluut beginner. Heb daarom een beetje begrip als ik hele basale vragen stel waarvan het antwoord voor jullie vanzelfsprekend is (alvast bedankt).
Ik wil mijn M?rklin baan (M-rails, Delta-loc-aansturing) analoog bedienen en de wisselstraten via het getoonde matrix aansturen. De matrix zelf is mij helder, maar voor de wisselspoelen begrijp ik dat het verstandig is een pulsgever te gebruiken. Deze zou beschreven moeten staan in MSM 38 en moet ik waarschijnlijk nabestellen (ik heb in ieder geval de nummers 36 en 42 t/m 50). Welk essentieel nummer mis ik nog meer?
In de voorgaande pagina's heb ik al diverse schemaatjes van Pol zien langskomen, waaronder een schemaatje dat verdacht veel lijkt op de knipperinstallatie van MSM 42.

Is dit het bedoelde pulsgevertje?
Wat mij verder niet duidelijk is, is wat ik moet aansluiten op de In1 en In2 van dit schemaatje.
Verder kan ik onderstaand plaatje bijna niet plaatsen, wat gebeurt er in dit schema?

Waar staat PCB voor (anders dan PolyChloorBifenyl).
De WA1 en WA2 rechtsbovenin, zijn dat de aansluitingen van de wisselspoelen? Zo ja dan moet dat "luidsprekertje" dat erboven getekend is misschien een wissel voorstellen? (excuses aan de tekenaar). En is het bruine draadje dan gelijk aan het gele voedende draadje dat ik bij M?rklin wissel aantref (voor mij is bruin een massadraadje, vandaar mijn verwarring)?
Als ik op bovenstaande (vele!) vragen een antwoord heb hoop ik meer te begrijpen en kan ik hopleijk gaan experimenteren en meer gerichte vragen stellen.
Alvast hartelijk dank voor jullie meedenken!