Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

modeltram

Gestart door Hannelore, 25 maart 2009, 13:11:11 PM

Hannelore

ik zou graag een klein parcours leggen voor een modeltram op Ho schaal. Ik zoek nu een eenvoudige methode om de  2-rails een stuk te kunnen wegsteken onder een wegdek zoals een echte trambedding. Heeft er iemand een idee hoe ik dit zou kunnen aanpakken.

Hannelore
 

adrievans


Hannelore,
Hoewel ik hier (nog) geen ervaring mee heb wel een suggestie.
DAS klei tussen en naast de rails "persen"waarbij je de bovenkant van de rails als geleiding gebruikt.
Is deze klei droog aan de binnenkant van de rails een gleuf maken voor de wielflenzen en de rest bekrassen als zijnde kasseien of betonplaten.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk overkomt.

modeltreinbart

Voor het inwerken van tramsporen in kasseien kan je eventueel een van de vorige nummers van msm raadplegen (nummer ontgaat me) waar instaat voor het maken van kassei straten . Ik geloof dat het artikel door Hans Baeck zelf geschreven is.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

wisselstromer

heeft ER decor zo geen rails??

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

marc goovaerts

Dag Hannelore,

Een interessante site hierover vind je in de US onder www.trolleyville.com/school.shtml. Ga even naar 'Lesson 6: Modelling Tips - Lesson 3 & 4: Paving streets'.

'Ergens' had ik er nog ??n (een Duitse), maar ik kan hem niet terugvinden (zelfs m'n 'bookmarks' beginnen obesitas te worden...). Moest die nog omhoogspringen, dan laat ik het weten.

Marc

janjozef

Dat is geen slechte uitleg

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Klaas Zondervan

Die link werkt niet bij mij.
Je komt er wel als je eerst naar http://www.trolleyville.com/trolleyville.shtml gaat en dan doorklikt naar schoolhouse

Hannelore

Is zeker een interessante site, die waarschijnlijk wel mogelijkheden biedt. Ik bekijk en lees hem in het kort heel goed.

Alvast bedankt voor de verschillende tips.

Andere zijn natuurlijk ook nog altijd welkom
 

martintje

Hannelore

Ik ben ook met een trambaantje bezig en ik heb tijdens het maken een klein artikeltje voor onze site gemaakt, met uitleg hoe ik het gedaan heb.
Ook met Dasklei, maar nog wat extra dingen zodat je bv de dwarsliggers niet meer zietn en hor de groef erin komt tijdens het kleien.
http://www.mitropa.nl/page_164.html
Mvg Marty

marc goovaerts

Dat was dus die 'Ergens had ik er nog ??n'... Dus g??n Duitse.