Roco 20 Blauw NMBS 2009

Gestart door nohab, 19 maart 2009, 17:52:24 PM

Jurgen

citaat:
Geplaatst door boke

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door boke

Het gerucht zal wel kloppen want ik heb een antwoord gekregen via mail van een winkelier op mijn hoger gestelde vraag.[:I] Volgens dat antwoord zou hij in oktober in de winkel moeten liggen. Ik vind het ook wel raar dat je er nergens iets van terug vindt of dat het "gerucht" door niemand bevestigd wordt... [V]



Tja, heb het ook gekregen en was niet van plan om het hier online te plaatsen. Maar als een ander het doet moet ik ook niet meer zwijgen.



Is er ergens gevraagd om hierover niets te zeggen? Waarom moet er toch altijd zo geheim gedaan worden naar aanleiding van het (her-)uitbrengen van een loc? [V] Men doet precies alsof men met de meest geheime technische snufjes bezig is. En uiteindelijk is het toch maar een hobbyprodukt dat dan nog eens door het overgrote deel van de bevolking als speelgoed bekeken wordt. Jongens toch! Weet je dat de werkwijze van sommige fabrikanten me soms zo demotiveert dat de goesting om verder te bouwen ver te zoeken is. [:(] Is het dat wat ze willen? [?] Ik denk het niet...




Hola boke, 't is niet de bedoeling om u op uw paard te krijgen hoor. Je moet het nog niet opzadelen. [;)]

Ik zeg alleen maar wat ik denk en soms kan ik er serieus naast zitten. Nu dus blijkbaar ook want ik heb een mailtje gehad dat gewoon nog niemand het wist dat dit model ging komen.
Daardoor was er nog nergens melding van gemaakt en dat is dus ook een mogelijkheid die ik niet vermeld had.

Afin, de loc komt er dus. Dat is het belangrijkste wat we gaan onthouden van dit draadje, laat ons daar dan ook over verder gaan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Jurgen,

Als je meer info hebt mag je dat hier altijd plaatsen ofwel via PM.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Jurgen,

Als je meer info hebt mag je dat hier altijd plaatsen ofwel via PM.




Awel, dat de loc komt en dat het misschien zelfs 2 locs worden.
Men zou de 2005 of de 2006 of beide produceren. Daar is men blijkbaar nog niet uit.
De info heb ik (en boke ook blijkbaar) via mail gekregen van een zekere Guido. De goede verstaander weet wie ik bedoel, maar om geen reclame te maken voor een bepaalde handelaar...

Op de vraag of het nu een trapezium op de kop gaat worden of niet heb ik nog geen antwoord gekregen. Ik ga er dus vanuit dat het gewoon een blauwe versie wordt zoals ze nu nog rondrijden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

boke

Jurgen,

Ik ben niet boos hoor en zit belange nog niet op mijn paard... [;)] En inderdaad de info die ik heb, heb ik van dezelfde Guido...
Het enige wat ik hierover nog kwijt wil is dat de huidige gang van zaken in treintjesland (beperkte oplagen, aankondigingen die niet gerealiseerd worden, afwijken van de standaard voor decoderstekkers, leveringstermijnen niet respecteren, moeilijkheden bij het nabestellen van onderdelen, faillisementen en ga zo maar door) bij mij zeker niet motiverend werkt. Ik voel me de laatste jaren meer melkkoe dan modelbouwer. [:D] En ??nmaal de motivatie weg is, is het stopzetten van de modelbouwhobby vlug beslist. Er zijn nog vele andere boeiende zaken in het leven die ik momenteel links laat liggen. Keuzes moet je nu ??nmaal maken. Maar ik ben ervan overtuigd dat het zeer moeilijk is om voor elke modelbouwer die ermee ophoud een starter te vinden. Op termijn is dat dodelijk voor de hobby. [xx(] Spijtig! [V]
Enkele jaren geleden kon ik nog blij zijn met de aankondiging van een nieuwe loc die perfect op mijn baan past. Nu doet zo'n aankondiging me niets meer... [:(]
Ook op het forum hier merk ik de laatste tijd dat er precies minder interesse en inbreng is. Ook bij mezelf stel ik vast dat ik er minder behoefte aan heb om op iets te reageren. Ben ik de enige die momenteel in een dipje zit en twijfelt om ermee door te gaan? En zou onze hobby nu al aan 't uitsterven zijn? [?]

jakke

citaat:
Geplaatst door Jurgen
...
Op de vraag of het nu een trapezium op de kop gaat worden ...


Hoe mag die er dan wel uitzien ?
Op 2 sites met nmbs-materiaal heb ik enkel de groene uitvoering en de blauwe gezien , beiden met, volgens mij, gewoon een gele band rondom .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Jurgen

citaat:
Geplaatst door jakke

citaat:
Geplaatst door Jurgen
...
Op de vraag of het nu een trapezium op de kop gaat worden ...


Hoe mag die er dan wel uitzien ?
Op 2 sites met nmbs-materiaal heb ik enkel de groene uitvoering en de blauwe gezien , beiden met, volgens mij, gewoon een gele band rondom .




Zoals de blauwe 26 met een geel trapezium op zijn neus.
De reeks 20 met die schildering stond toch op de planning van Roco exclusief voor Van Biervliet en Treinshop Olaerts, maar is er uiteindelijk niet gekomen.

Een foto heb ik niet en ik weet ook niet of de 2005 of de 2006 zo hebben rondgereden, maar op het forum zullen wel mensen aanwezig zijn die hier meer over weten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

erik50

@ boke, neen je bent niet de enige die twijfelt.
Ik moet dringend een keuze maken over een nieuwe centrale.
Ik rij 3 rail dus de moeilijkheden omtrent Marklin maken een keuze welke centrale het zou worden moeilijk.
Dan is het zelfs nog mogelijk dat er geen Marklin meer bestaat binnen afzienbare tijd.
Moet ik dan bij 3 rail blijven of niet?
Moeilijke vragen als men met de bouw wil starten met een nieuwe baan.
Zolang er geen duidelijkheid is wacht ik verder af.
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Anarchy


chef garde

citaat:
Geplaatst door Anarchy


http://users.telenet.be/francois.de.boer/Beeld464a.jpg




zo blinken!! ge zou hem nu moeten zien!

Anarchy

citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door Anarchy


http://users.telenet.be/francois.de.boer/Beeld464a.jpg




zo blinken!! ge zou hem nu moeten zien!



Tja, te zien op welk moment h? [:p]

jakke

Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

arizonageel

Hallo everybody

De kogel is door de kerk de type 20 in blauw komt in october 2009.
Later meer nieuws.
citaat:
Geplaatst door Anarchy

Jurgen,

Als je meer info hebt mag je dat hier altijd plaatsen ofwel via PM.

 

arizonageel

Bij Roco natuurlijk
citaat:
Geplaatst door arizonageel

Hallo everybody

De kogel is door de kerk de type 20 in blauw komt in october 2009.
Later meer nieuws.
citaat:
Geplaatst door Anarchy

Jurgen,

Als je meer info hebt mag je dat hier altijd plaatsen ofwel via PM.



 

mini-bs

citaat:
Geplaatst door boke


Ook op het forum hier merk ik de laatste tijd dat er precies minder interesse en inbreng is. Ook bij mezelf stel ik vast dat ik er minder behoefte aan heb om op iets te reageren. Ben ik de enige die momenteel in een dipje zit en twijfelt om ermee door te gaan? En zou onze hobby nu al aan 't uitsterven zijn? [?]



Het zou natuurlijk ook kunnen dat de ziekte van deze tijd toeslaat, niet die uit Mexico maar simpelweg TIJD tekort. Er is heel veel afleiding zoals je zelf al aangaf en dat maakt dat er maar weinig tijd over is om een zeer tijdrovende hobby als deze te onderhouden. Een projectje, hoe klein ook, beslaat al gauw vele uren en dan gaan de vorderingen maar traag vooruit. Ken ook veel mensen die afhaken, vooral omdat ze geen voldoening vinden in de hobby.
Dat heeft denk ik minder te maken met modellen en fabrikanten maar wel over inleving in een project. Ook carnavalsverenigingen zullen het probleem kennen dat er maar weinigen voluit aan zo'n praalwagen willen werken, en in mijn branche - muziekproductie - merk je al even zeer dat binnen groepen het enthousiasme en de drang naar beter vaak onevenwichtig verdeeld is en dat betekent het einde.

Misschien moeten we maar eens subsidies aan de cultuurminister vragen en met dat geld alle Belgen het boek 'groetjes uit Ferbach' kado doen. Als je ziet met welke liefde, interesse en toewijding dat baantje gebouwd werd dan komt het water in de mond.

Wat mij betreft is de microbe pas de laatste jaren heel hard beginnen bijten, door de invloed van bvb JLP maar ook MSM (het fantastische plasticard ontdekt waar je zo veel mee kan doen), door de komst van ABC in het digitaal systeem van Lenz, door de komst van PC control die USB sturingen van banen enorm versimpeld hebben,door veel betere scenerymaterialen van Busch, Noch en co.


 

Jurgen

Tja, en altijd op het einde van het jaar komen ze af met van die leuke verrassingen h?.
't Wordt stilaan tijd dat ik eens ga winnen met de lotto. [xx(]

Och, een blauwe reeks 20, misschien wel, misschien ook niet. Heb net 2 reeksen 26 besteld, het valt dus te zien hoe zot ik geworden ben op het moment dat de blauwe reeks 20 er is. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.