Baan gesitueerd in de streek van St-Vith.

Gestart door MARKLINRIJDER, 11 maart 2009, 20:22:30 PM

bollen neus

David, veel succes bij het opstarten van dit nieuw en groot project, dat zal wel in orde komen mijn gedacht.[:)]

Groeten, Eric alias bollen[:o)]neus.


MARKLINRIJDER

Het sporenplan is overgebracht op de eerste modules en nu zijn we zijn aan het kurklijmen:




Tegen eind deze week zullen de eerste rails vastliggen en kan het elektriciteitswerkje van start gaan.

Het geheel zal volledig digitaal ondersteund worden met seinen in alle vormen, bezetmelding, koploper.

Maar ook zal er de mogelijkheid zijn om er handmatig mee te rijden.
Met behulp van de Uhlenbroch rijwegsturing en dergelijke.

Ook het Faller carsytem in DCC, zal aanwezig zijn op de baan.

Het wordt iets dat AF moet zijn.  En ooit kom ik er wel eens mee naar buiten.  Alleen is me nog niet duidelijk in welk jaar.  Wellicht begrijpen velen dat.

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte hier en op mijn webstek( in voorbereiding om te publiceren).

Groetjes,

David

tufken

Veel succes David, en de toog die is al klaar,

een vooruitziende kerel die David [}:)][}:)][:D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


doomslu

Patrick zit al te wachten op de offici?le opening. [:D]

@David: succes er mee!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

MARKLINRIJDER

Bedankt,

Het gaat lekker vlot althans,




Morgen de volgende 2.[:)]

Nu gaan we achter de PC om een ander project te bekijken.[:p]

Groetjes,

David

MARKLINRIJDER

Vandaag dan toch maar enkele modules bijgebouwd.

Het begint stilaan de oppervlakte te gaan bereiken van het eerste deel.




Op de wesite kan je nog meer zien.

Groetjes,

David

bollen neus

David, opletten dat je geen "lijntjes " begint te snuiven naast de rails van al die lijm? Zo te zien aan de pot van de lijm geeft dit wel een geurtje.....Hye high.[:)]

Groeten, Eric alias bollen[:o)]neus.

MARKLINRIJDER

Enkele modules verder ziet het er zo uit.



Morgen gaan voorlopig de laatse aan de huidige en kunnen we lekker gaan lijm snuiven.[:p]

Groetjes,

David

Gerolf

Aan de achtergrond van die laatste foto te zien hoef je geen dorst te hebben tijdens je werk [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

MARKLINRIJDER

Das voor later, eerst modules maken en sporekes leggen.

Momenteel ziet het er zo uit:


In de ruimte tegen de muur, daar waar er 2 modulebakken komen, zal het bedieningstableau, het hart van het geheel, komen te zitten.



Groetjes,

David

Tom

Tom

MARKLINRIJDER

De baan staat 45 cmvan de muur.  Kan ik dus zeer goed tussen, zij die me kennnen weten dat ik niet dik ben.  En 75cm ver kan iedereen wel reiken denk ik.

Momenteel staat de baan te hoog en is ze onregelbaar.  Maar in de toekost pas ik dat aan.  Zo kan ik nu makkelijk onder de baan werken als dat nodig lijkt te zijn.

Groetjes,

David

T03

Niet teveel eten h? David [;)][:D]
Marc

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

De baan staat 45 cmvan de muur.  Kan ik dus zeer goed tussen, zij die me kennnen weten dat ik niet dik ben.  En 75cm ver kan iedereen wel reiken denk ik.

Momenteel staat de baan te hoog en is ze onregelbaar.  Maar in de toekost pas ik dat aan.  Zo kan ik nu makkelijk onder de baan werken als dat nodig lijkt te zijn.

Groetjes,

David

"I have a train riding in my brain"

loebaske

Al iets veranderd aan je project David [?][?][?]
Ik ben weer begonnen aan het samenvoegen van men modules, die waren weer eens uitgebroken voor het plaatsen van de plafond en zijwanden op de zolder + het schilderen van een hemel en wolkjes.

MARKLINRIJDER

Eric,

Ja veel.  De sporen zijn allemaal binnen.  De kurk wordt momenteel gekleefd en zal dus kortelings aan het solderen, slijpen, monteren, bedraden, .....  gaan beginnen.


Vanavond nog eens een foto?

Groetjes,

David