Baan gesitueerd in de streek van St-Vith.

Gestart door MARKLINRIJDER, 11 maart 2009, 20:22:30 PM

MARKLINRIJDER

Hallo,

Hierbij wil ik het officieel startschot geven van de bouw aan mijn geheel nieuwe baan die zich situeert rond de streek van St-Vith, Lommersweiler.  Op de baan bevinden zich uiteraard veel bosbouw activiteiten.   Het plan is zeer prachtig uitgewerkt, door een vriend modelbouwer.  Hij hoorde van mijn plannen en wou dit ter mijner beschikking stellen.  Hier en daar zijn er compromissen genomen en zelfs dingen gewijzigd naar een situatie die zich kon voordoen als ze destijds andere beslissingen hadden genomen bij de NMBS.

Vanaf april zal ik beginnen aan de modulebakken 1 voor 1 op te bouwen en jullie hierin ook laten volgen op zowel mijn webruimte als op dit forum.

Zij die nog informatie, foto's en dergelijke in hun archieven ter beschikking willen stellen, spreek ik bij deze ook aan.  Mijn mailbox wil die altijd aanvaarden.

Ik hou jullie op de hoogte,

David

Fretbol

Goed nieuws David,

Als het even mooi zal worden als je cnc-werk staat er ons nog wat te wachten, ik kijk alvast uit naar de werken... veel succes!

Fretbol [;)]

MARKLINRIJDER

Hierbij alvast enkele foto's van het prachtige, handgetekende plan:





Groetjes,

David

eddy

Amaai David,dat is gene kattepis.

veel succes met de realisatie.

groeten eddy[:p]

mini-bs

interessant project David, de restanten van dit station zijn nog steeds aanwezig in de bossen tussen Reuland en Sankt-Vith, dicht bij de vroegere grens. Zeker een wandeling of een fietstocht waard.
Waar jij zeker ( neen absoluut onvoorwaardelijk dringend zelfs) eens heen moet is het heemkundig museum van Sankt-Vith. Op de bovenverdieping hebben ze een klein maar super museum over de Vennbahn, en over Sankt-Vith, Steinebrueck en Lommersweiler in de periode waarin de plannen die je toont zich situeren (de huidige toestand nabouwen zou wat bizar zijn[:p]). Je vindt er ook info over het rollend materieel van destijds (prachtige lok is de tenderlok die typerend was), uurregeling, enz... en de bewaarder spreekt een mondje Nederlands.
 

MARKLINRIJDER

Hmm.  Interresant om weten.  Thanks.

Groetjes,

David

Michiel

David, dat is een machtig mooi plan. Ik vind het ook een zeer boeiend thema. Ik wens je alle succes met de realisatie ervan, en ik heb een goed gevoel dat je hiervan een meesterlijke realisatie van gaat maken. Ik ben er inmiddels al goed voor gaan zitten. Laat het verslag maar komen! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

janjozef

zal wel wat ouder zijn voor het ganse project af zal zijn, is geen klein bier

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dirkkerckhofs

Inderdaad David, serieus project. Hoe groot zal de baan zijn?

Dirk

Frank_N

Smullen en echt wel! David[^]
Hou je ons op de hoogte[?]
Groet van Frank

MARKLINRIJDER

De baan is 14 bij 3.5M.

Het hout is grotendeels vandaag geleverd.

We kunnen dus ook hier beginnen aan het maken van de modules.

De sporen, Tillig zijn in bespreking met de leveranciers.
Het zijn heel wat metertjes.  Heel wat wisseltjes en heel wat motortjes.  Ik weet wat te doen de komende jaren.  Maar als ik het even beu ben weet ik waarheen.

Groetjes en morgen zal ik al eens een foto maken van de bouwplaats.
Dan zullen jullie zien dat alles voorzien is om in een latere fase jullie eens uit te nodigen.[;)]

Groetjes,

David

Dirky

'k Zal ook met de Lotto moeten beginnen spelen! [:)]
Gigantisch project toch?

Ben je daarvoor alleen?

dirkske

Je eigen baan, je eigen wereldje!

MARKLINRIJDER

Ik ben inderdaad alleen om dit te realiseren.

Maar geen nood ik werk amper 22U per week en heb heel veel verlof.

En als het echt moet kan ik wel beroep doen op een gans team mensen.
Maar die optie kies ik voorlopig liever niet.

De eerste modules staan recht.  Morgen naar de machinehandel om een nieuwe riem voor de zaagmachine, die gaf er vandaag al de brui aan.

Zodra het kan plaats ik enkele foto's van de bouwplaats en de modulebakken.

@dirkske:  Bedankt voor de link.

Groetjes,

David


MARKLINRIJDER

De eerste modules staan klaar om te starten.



Groetjes,

David