Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Vanbiervliet

Gestart door dgrr57, 28 februari 2009, 20:18:49 PM

dgrr57

citaat:
Geplaatst door eric

citaat:
Geplaatst door Rxl

de "verplichte" ESU zoals op de LS modellen...[:(]



Daar past toch elke 21 polige decoder in.


Ja, maar dan heb je geen 'recht' op alle mogelijkheden qua verlichting [:(]

centauri167

Maar bij ne roco heb je dan weer niet zoveel keuzemogelijkheden, dus wat maakt het uit?

ronny-vdv

Het model van VBV zou gemaakt worden aan de hand van de originele plannen van de NMBS.
Dat belooft een mooi model te worden.

Nog drie ? vier maand wachten.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

treinliefde

Roco komt ook met 5 - 6 modellen, gespreid over 3 jaar.

en die zullen van valse plannen komen dan zeker [:)]

Sicco

Ik heb/ga van beide fabrikanten exemplaren besteld/bestellen (wat wil je anders als je de Borinage als voorbeeld hebt). Gewoon de varianten die in mijn tijdperk passen. Ik ben heel benieuwd hoe beide zich tot elkaar gaan verhouden, zeker de gele (refererend aan gele de reeks 60)

stevend

Beste modelspoorders
De eerste onafgewerkt prototype van "vb" staan op z'n site.
Lijkt mij zeer fijntje[:p]. Wat schildering betreft, valt er nog niets te zien.


ems

Als de schildering ??k nog perfect is, dan is mijn keuze bij deze gemaakt (heb ik eigenlijk toch al, want heb 3 proto's van VBV in bestelling staan)!
Ook staan er foto's van de correcte 6047 van VBV op de site; Ook heel erg mooi!
Groet, Edwin

itchy

Ik weet niet of het al ergens vermeld is, maar VBV brengt dit jaar ook een 23 uit in TP V-VI versie, meerbepaald de 2352 met standplaats te Antwerpen (niet de 2316 die vooraan op de folder staat). Dat is nieuw; oorspronkelijk waren enkel TP IV modellen aangekondigd. Goed nieuws dus voor de TP V-VI rijders die niks kunnen aanvangen met het 3-rail model van M?rklin.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

dgrr57

citaat:
Geplaatst door itchy

Goed nieuws dus voor de TP V-VI rijders die niks kunnen aanvangen met het 3-rail model van M?rklin.


Dit jaar brengt M?rklin 2303 en 2348 in TP V-VI uitvoering. Mag ook vermeld worden [:)]

itchy

Zeker, ik dacht dat dit al algemeen geweten was... [:)]
Er komt evenwel geen Trix versie, vandaar mijn post. Mijn vaste leverancier kan ze wellicht ook in (omgebouwde) 2-rail versie leveren tegen een lichte meerprijs, maar ik denk dat ik toch voor de VBV versie ga die door LSM geproduceerd wordt. Ik heb nu een 2558 van Trix, en de motor doet mij iets te veel aan een koffiemolen denken. Ik vermoed dat het dezelfde motor zal zijn die M?rklin in de 23'ers zal steken. Bovendien heb ik een Fleischmann Twin Center en kan ik dus geen MFX decoder aansturen.
citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door itchy

Goed nieuws dus voor de TP V-VI rijders die niks kunnen aanvangen met het 3-rail model van M?rklin.


Dit jaar brengt M?rklin 2303 en 2348 in TP V-VI uitvoering. Mag ook vermeld worden [:)]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jurgen

Juist, de M?rklin modellen zijn enkel 3-rail.
Geen probleem voor mij, ik rijd met M?rklin.

De TP V versie van Van Biervliet ga ik precies toch niet kopen. Het wordt gewoon te veel.
Men had hier beter mee gewacht tot volgend jaar. 3 modellen tegelijk uitbrengen is al te veel, nu doen ze er nog een 4de bij.

Niemand zegt natuurlijk dat we alles moeten kopen, maar men had er wel rekening mee kunnen houden dat er mensen afhaken en maar kiezen voor 1 model ipv 2.

Ik begrijp de filosofie soms niet achter bepaalde firma's. Alles moet er gewoon komen en liefst zo snel mogelijk. [xx(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

Voor mij mocht er n?g een bijkomen [:D], ik had graag twee 23ers TP V gehad in TS.  Maar nu wordt het wellicht de 23 van VBV en volgend jaar misschien aangevuld met hun 22 (die ook aangekondigd werd).
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Juist, de M?rklin modellen zijn enkel 3-rail.
Geen probleem voor mij, ik rijd met M?rklin.

De TP V versie van Van Biervliet ga ik precies toch niet kopen. Het wordt gewoon te veel.
Men had hier beter mee gewacht tot volgend jaar. 3 modellen tegelijk uitbrengen is al te veel, nu doen ze er nog een 4de bij.

Niemand zegt natuurlijk dat we alles moeten kopen, maar men had er wel rekening mee kunnen houden dat er mensen afhaken en maar kiezen voor 1 model ipv 2.

Ik begrijp de filosofie soms niet achter bepaalde firma's. Alles moet er gewoon komen en liefst zo snel mogelijk. [xx(]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Memling

Roco was reeds lang bezig met de 60 Proto, toen namelijk duidelijk werd dat Mahano na de 51 (met dezelfde neus)er geen vervolg zou komen.
Maar daar waar Roco met de 8 polige stekker werkt zal de VB versie de 21 pol stekker gebruiken met tal van extra's. Rood en of Wit afzonderlijk schakelbaar, stuurpostverlichting, ..

spoorse groeten

Memling

dieselfreak

Op de website van Van Biervliet staan de eerste en veelbelovende foto's van de blauw- gele versie van het prototype 6005. De uitlevering is voorzien in mei.
MC

ronny-vdv

Dat is pas om U tegen te zeggen !



ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv