B-models news 2009

Gestart door Ralf Wittkamp, 22 februari 2009, 23:04:58 PM

PeterBrz

Beter iets langer in productie dan mindere kwaliteit, nietwaar?

Peter

janjozef

inderdaad, maar ze zouden dan beter ook iets later moeten aangeven dat ze komen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

PeterBrz

citaat:
Geplaatst door janjozef

inderdaad, maar ze zouden dan beter ook iets later moeten aangeven dat ze komen



Daar geef ik u volkomen gelijk in [:)]

Peter

itchy

Hello,
Vraag over de containerdraagwagens van B-Models. Ik heb een aantal setjes gekocht, maar heb de wagons allemaal moeten verzwaren om te vermijden dat ze van de rails vliegen... in 'verzwaarde' uitvoering lukt alles goed.  Ik zit nu wel aan 180g (!) per wagon, dus een sleep van 12 wagons is al gauw meer dan 2kg... Wat zijn jullie rij-ervaringen?
Steven
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ERVIN

Zijn die dan nog " lichter" dan de Mehano's???
Bij de Mehano's heb ik geen problemen, zelfs zonder containers erop gaat hier alles goed, en dan zijn die wagons pluimpjes hoor.

Ik heb de wagons van B-Models niet in mijn bezit, maar ik had dat ook al vernomen dat ze snel uit de rails gaan.

180Gr. is wel zwaar h

itchy

Ze zijn inderdaad nog lichter dan de Mehano's en je kan zeker geen lege wagen in een lange, beladen sleep zetten zonder ontsporingen. Allemaal lege wagens lukt redelijk goed maar ook niet foutloos.  Het is ook niet met elke wagen dat ik problemen heb, ik heb de indruk dat de eerst uitgebrachte modellen meer problemen geven. 180g is er inderdaad misschien wat over, ga geleidelijk proberen met wat lichtere belading.

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Zijn die dan nog " lichter" dan de Mehano's???
Bij de Mehano's heb ik geen problemen, zelfs zonder containers erop gaat hier alles goed, en dan zijn die wagons pluimpjes hoor.

Ik heb de wagons van B-Models niet in mijn bezit, maar ik had dat ook al vernomen dat ze snel uit de rails gaan.

180Gr. is wel zwaar h?.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jurgen

Ik heb de 2 allereerste sets in mijn bezit. Dit zijn de sets die toen nog bij Van Biervliet alleen te verkrijgen waren. Ze zitten ondertussen al lang weer in hun doos.
Maar ik had er ook problemen mee en daardoor heb ik afgezien van hun nieuwe sets. Of de rijeigenschappen van die sets hetzelfde zijn of niet weet ik dus ook niet.

Ook de containers passen niet goed op de containerdraagwagens. Ze zitten er heel vast op en je kan ze dus niet zomaar van de wagen afnemen. Ook om ze er terug op te plaatsen moet je al goed passen en meten.

Maar dat zijn voor mij de enige minpunten, verder zijn het wel prachtige wagens. Alleen zullen ze bij mij niet vaak op mijn baan meer rijden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

Jurgen,
Bij mij passen de containers allemaal perfect op de wagons. Ik had ook nog wat losse 20' containers bijgekocht van B-Models en die passen er ook zeer goed op. Ze zitten inderdaad goed vast maar ik vind dit eerder een voordeel dan een nadeel...
Afgezien van het feit dat de wagons nogal 'licht' uitvallen ben ik wel tevreden van deze aankoop, inderdaad een zeer mooie serie.
Steven


citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ik heb de 2 allereerste sets in mijn bezit. Dit zijn de sets die toen nog bij Van Biervliet alleen te verkrijgen waren. Ze zitten ondertussen al lang weer in hun doos.
Maar ik had er ook problemen mee en daardoor heb ik afgezien van hun nieuwe sets. Of de rijeigenschappen van die sets hetzelfde zijn of niet weet ik dus ook niet.

Ook de containers passen niet goed op de containerdraagwagens. Ze zitten er heel vast op en je kan ze dus niet zomaar van de wagen afnemen. Ook om ze er terug op te plaatsen moet je al goed passen en meten.

Maar dat zijn voor mij de enige minpunten, verder zijn het wel prachtige wagens. Alleen zullen ze bij mij niet vaak op mijn baan meer rijden.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

glamo

zou je daar kunnen uit afleiden dat de wagons meer geschikt zijn als vitrinemodel dan voor dagelijkse inzet op de baan?
 

B-models.be

de wagons zijn gemaakt om te rijden en zijn zeker niet te licht. de wagon van B-model weegt 42 gram, deze van Fleischmann 43 gram. Dus niet echt een verschil.

wel is het zo dat de eerste sets een iets langere buffer hebben en zo in korte bochten problemen konden geven, ook afhankelijk vd soort koppeling die je erop monteerde. In de doos zit er ook een 2? soort buffer voor bv voor met fleischm profi koppelingen te rijden

wij hebben hier tests gedaan met 10 lege wagons en dit zonder problemen qua ontsporing.

Dus als er iets is, geef ons aub eerst een mailtje : contact 'at' b-models.be
op onze site staat dit ook zo vermeld...maar we hebben nog van niemand hierover een mailtje bekomen.



Uit de feedback vd klanten kunnen wij leren en ook ervaringen opdoen als jonge beginnende firma voor de volgende modellen.

www.B-models.be

ERVIN

Bedankt B-Models om even te reageren hierop , dus Itchy mailke naar die mensen en dan komt alles in orde.[;)]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door itchy

...Ze zitten inderdaad goed vast maar ik vind dit eerder een voordeel dan een nadeel...


Inderdaad wel een voor- en nadeel tegelijk misschien. Het nadeel is dat je ze niet zomaar kan afnemen terwijl je wagen in een trein op je baan staat. Je moet de wagen zelf echt vasthouden om de containers te verwijderen.


Wat de buffers betreft, in de eerste reeks zaten inderdaad extra buffers. Maar ik heb eens 1 buffer van een wagen proberen afnemen en er kwam meteen een stukje van de wagen zelf mee dat aan de buffer bleef plakken. Ik heb de buffer gewoon teruggestoken en heb ze er allemaal laten opzitten.
Ze zitten dus ofwel iets te vast in de wagens, ofwel was de verf niet goed droog toen de buffers ingestoken werden waardoor dit als een soort van lijm ging werken.

Maar ik herhaal, ik heb alleen de 2 allereerste sets gekocht toen B-Models enkel maar bij Van Biervliet te koop was. De nieuwe sets heb ik dus niet gekocht, die zullen waarschijnlijk wel verbeteringen gekregen hebben.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Ik vind het een goede zaak dat producenten/winkeliers hier toegeven dat er met een produkt iets verkeerd gelopen is. Olaerts heeft dit gedaan met hun model van de MW45, en ook nu B-models die dit toegeeft.

Het enige nadeel is dat je door het enkel op het forum te zetten, slechts een beperkt aantal klanten/kopers kan bereiken. Niet alle winkeliers geven deze informatie aan hun klanten verder. Spijtig.

Wat het model van B-models betreft: ik vind het een mooie wagen (zonder krom chassis) Indien dit zo is/zou zijn , vind ik wel dat je dit eerst aan de leverandier moet melden, en pas nadat je geen goede overeenkomst hebt weten te bereiken, kan je het alsnog hier op het forum vermelden.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

itchy

Ik heb alle setjes die tot nu toe zijn uitgebracht (behalve de allerlaatste, omdat die (nog) niet bij mijn vaste handelaar verkrijgbaar is).  Ik heb de UIC nummers eens nagekeken en het probleem doet zich inderdaad enkel voor met de eerste twee setjes.  Ik rijd met Fleischmann Profi koppelingen.  Het ander type meegeleverde buffers gebruiken lost het probleem niet op, want deze buffers zijn (bij mij althans) even lang, en haken dus ook in elkaar in te korte bochten.  Wat de vergelijking qua gewicht met de Fleischmann containerwagen betreft: hierover kan ik niets zeggen want ik heb dat model niet.  Ik gebruik verder o.a. ook nog de Rs wagens van Roco (bruin), de Res wagens van Fleischmann (groen) en M?rklin (bruin) en de Sggmrss wagens van Mehano (bruin) om een gemengde containersleep samen te stellen.  Van al deze wagens zijn de B-Models wagens in beladen toestand de lichtste (maar ook veruit de mooiste !!!).  De containerdoosjes wat verzwaren is dus een oplossing, behalve voor de eerste twee setjes (ik heb de indruk dat de koppelingen (en dus ook de buffers) korter bij elkaar hangen hier).

Ik heb ondertussen een mailtje van de fabrikant gekregen, maar aangezien de discussie nu toch al een eindje op het forum loopt, post ik mijn vraag hier.
Tot slot: het was niet mijn bedoeling om te klagen, wel om te peilen naar de rij-ervaringen van forumgenoten mbt deze wagons.

Steven
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail