Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Technische fiches rollend materiaal NMBS

Gestart door hotshot, 05 mei 2005, 20:45:58 PM

hotshot

Hallo allemaal

Ik he in een lang en duister verleden reeds de vraag gesteld, maar ik herhaal ze nog eens even. Ik maak een website over mij modeltreinen en ik probeer daar ook een totaaloverzicht te geven van alle Belgische locs met hun technische fiche. Is er iemand van jullie die me daar wat info over kan bezorgen. En eventueel ook foto's. Die worden dan steeds met bronvermelding geplaatst.

Alvast bedankt

Bert


hotshot

Vooral nog de electrische en diesellocs maar ook nog motorstellen.

dingske

Ga eens kijken op www.dieselloconline.net of op www.treinspotter.be
Op deze sites staat veel info over de Belgische treinen. Ik weet wel niet of je de info zomaar mag overnemen. Mischien moet je dat maar aan de webmasters vragen.

Van welke treinen moet je foto's hebben? Ik heb een foto archiefje met Belgische treinen.

Greets Dingske
Ik wil groot zijn in iets kleins.

loco

Inderdaad
Sicco heeft op zijn site (dieselloconline) zeer goede fiches staan. En geloof me, dit is vooral op basis van eigen onderzoekswerk. je kunt hem nauwelijks betrappen op plagiaat, voor zover dit het geval zou zijn. Een schitterende informatiebron.
Ik vrees dat je zelf aan de slag moet gaan. Dit is werk van jaren, tientallen jaren. Er zijn heus wel boeken waarin ??n en ander al beschreven staat en die je kunt gebruiken (zoalng je de bron maar ergens vermeld). Ik denk dat je ooit eens foto hebt gekregen van een model. Is deze foto dan nooit toegkomen. Ik zie hem alvast niet op je website staan. Ik zal hem nog eens sturen. Ik wacht daarna je eerste resultaten af.

Loco