Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Totaltrain - nieuwe start ?

Gestart door Gottardo, 13 februari 2009, 00:02:54 AM

Gottardo

Het Nederlandse Totaltrain heeft half december een grote uitverkoop gehouden (50 % korting op alle koopwaar) en was daarna onbereikbaar tot op 11 februari : dan zou haar nieuwe concept opgestart worden.  Dat was dus gisteren.

Hun website www.totaltrain.nl is nog steeds ongewijzigd.  Ze zijn dus nog steeds onbereikbaar !?!

Weet er al iemand iets meer ? Komt er nog werkelijk een nieuwe Totaltrain, of moeten we ervan uitgaan dat het definitief voorbij is ?

Heeft trouwens al iemand zijn bestellingen aan 50 % korting ontvangen ?

(aan administrator : ik realiseer me plots dat ik dit draadje onder "belgische modellen" geplaatst heb - kan misschien beter verplaatst worden naar een meer gepaste themafamilie ?)

doomslu

#1
Staat het bij "algemeen" beter ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

#2
De firma is NIET in Nurnberg geweest (Zover ik heb gehoord van vertegenwoordigers.)
En Aangezien ook niet meer voor komen in de dealers lijst van Fleischmann, Marklin en volgens mij ook Roco denk ik niet dat ze nog spullen krijgen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

janjozef

#3
dus volledig opgedoekt. Was totaltrain niet de firma die voor enkele jaren aan iedere bezoeker van de beurs, ik denk in Utrecht, een kataloog gaf van zo'n cm dikte,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

mark7758

#4
Dat was die firma.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

pahasoft

#5
Hoi,

TT nodigt je zelfs uit om bij de winkels te gaan kijken dan bij hun te bestellen; waar halen ze het lef vandaan!
Ik schaam mij dat ikzelf nederlander ben...

ysbeer

#6
Nou dat duurt dan 2 maanden en dan is het dag total train.
Trouwens wat ze verkopen is onduidelijk ,bij geen enkel merk kun je iets kiezen.
Volgens Nederlands recht is de leverancier verantwoordelijk voor service bij klachten,dat kunnen ze nooit uitsluiten.
Dat doen ze wel,dus zal de handel wel geen lang leven zijn gegeven.

Mijn advies zou zijn,houdt u verre van total train.

wim

treinliefde

#7

De eerste overtreding is al gebeurd, want ik vindt nergens hun gevens,

- naam,adres + vestiginsplaats + BTW nummer

Dat moet verplicht vermeld worden door de EU en ook door de handelswet van het betreffende land van de vestigingsplaats.



treinliefde

#8

Het postbusadres staat tussen de privacy policy:

Totaltrain International,
Postbus 62,
7587 ZH De Lutte.

Hun BTW nummer moet daarbij staan.

PeterBrz

#9
staat in ieder geval niet veel op..

RobE

#10
Totaltrain had al geen al te beste naam (Total-no-train) maar als je de FAQ doorneemt dan moet wel gek zijn om met dit bedrijf in zee te gaan.
Opereren vanuit buitenland, postadres in de Lutte en probeer vooral geen contact op te nemen bij eventuele problemen.
Het enige wat goed is geregeld, is de overmaking van je geld naar Totaltrain International.
Trouwens ik denk niet dat de fabrikanten staan te trappelen om hun producten te leveren.
Als je de markt kapot wil maken moet je het zo doen.
In de winkel gaan kijken en bij hun kopen.
Je moet wel lef hebben.
Groet,
Rob


Quadran

#11
NOOIT OF TE NIMMER bestel ik nog bij Totaltrain.

Mijn bestelling heb ik nooit gezien, en na herhaaldelijke klachten was hun enige antwoord:

Aangezien het herhaaldelijk contacteren van onze klantendienst met uw klachten zijn wij genoodzaakt uw bestelling te annuleren en u verder nog veel plezier toe te wensen met uw hobby!

Nou, ik wens Totaltrain ook veel plezier en succes met hun "nieuwe" onderneming!

 

Gottardo

#12
Had het geluk een "fysieke" Totaltrain-shop bij me in de buurt te hebben (nl. in het stationnetje van Valkenburg - kwartiertje rijden vanuit Maasmechelen).  Ben er wel een paar keer geweest, altijd op zondag (want dan waren ze open).  De laatste keer heb ik er zelfs een heel pak Trix-h0-spoortjes kunnen kopen aan 1 euro per rail (zodat mijn vitrinemodellen ook wat uitloop krijgen).  Die winkel op zich was eigenlijk best OK, hij zou trouwens terug opengaan -opnieuw in Valkenburg- zo vertelde men me tijdens dat uitverkoopweekend.  Dat is dan in tegenstrijd met wat er intussen inderdaad op de Totaltrain-website staat : geen contact mogelijk op welke manier dan ook (behalve via mail).

Je kon dat weekend trouwens ook nog bestellen op hun website : ook hier alles aan de helft van de prijs.  Enkel wat nog beschikbaar was kreeg je dan effectief aan de helft van de prijs.  De rest zou door hun nabesteld worden (na de heropstart) en doorgefactureerd worden terug aan de volle prijs.  Probleem was dat je eigenlijk niet echt wist wat effectief beschikbaar was, aangezien hun web-catalogus niet up-to-date gehouden werd.  Heb ??n en ander besteld, maar er nooit meer iets van gehoord - hoop niet dat er straks een gepeperde rekening komt :-)

Achteraf stond op hun "tussentijdse" website dan weer dat je -bij uitzondering- je bestelling kon annuleren als ze aan 100 % van de prijs geleverd zou moeten worden.

Laten we maar eens afwachten hoe dit verder verloopt.  In ieder geval bestaan ze blijkbaar nog.

ysbeer

#13
Wat een puinhoop.
Men leverd van uit waarschijnlijk sjechieen (of daar omtrent)en valt dan buiten het nederlands recht d.w.z garantie tot aan de deur.
En gaat hij kapot,pech gehad zoek het maar uit.
NIET AAN BEGINNEN DUS.
wim

Chris

#14
Total Train is sinds afgelopen dinsdag door de rechtsbank failliet verklaard. Zowel TT als Pol Keet zelf.