Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

rails

Gestart door bumper, 09 februari 2009, 22:11:04 PM

Michiel

citaat:
Geplaatst door dgrr57

CiteerGeplaatst door loebaske

en nochtans zijn er voorbeelden van zo een middenspoor in werkelijkheid, zelfs in Belgi? [;)]

Quizz ! Waar (in Belgi?) [?]


Braine-Le-Comte en Charleroi-Sud? Veel zijn er niet, maar er zijn er dus wel een paar! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

depovero

En in Lasnes zijn er ook drie sporen en ... zelfs 2 stationsgebouwen!

Het ene om te gaan eten tijdens het wachten van de trein, en het anderen om ernaartoe te lopen als de trein aankomt! En het desssertje laten liggen, en, de bill [:D][:D][:D] laten liggen?

Denis

En om de draad te hernemen, als je naar de afwerking van een baan met puntekes kijkt, valt het niet echt op dat het er ligt die spoor.
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Saraan

citaat:
Geplaatst door dgrr57

CiteerGeplaatst door loebaske

en nochtans zijn er voorbeelden van zo een middenspoor in werkelijkheid, zelfs in Belgi? [;)]

Quizz ! Waar (in Belgi?) [?]


Braine-Le-Comte en Charleroi-Sud? Veel zijn er niet, maar er zijn er dus wel een paar! [;)]



Inderdaad. Braine-le-Comte is een goed voorbeeld. Charleroi-Sud ook, maar daar heb ik geen foto's van.

Peter

Ja kan in feite alle 2-rail sporen gebruiken, ook Piko rails. Middenleiders kan je los kopen in stukken van 1 meter, alsook seciale stukken voor de wissels. (met hogere kontakten)
Met vriendelijke groeten
Peter

PeterC

citaat:
Geplaatst door Ludwig

Jongens toch, ik heb deze foto alleen maar geplaatst om het verschil in de rails te laten zien.
Maar het zal niet meer gebeuren in het vervolg.[:(]
Ook ik weet best dat de sporen te dicht bij elkaar liggen, maar daar ging het bij de vraag van Ludo toch niet om.
Deze foto is afkomstig van een baan die na jaren van inactiviteit gebouwd is om sommige technieken onder de knie te krijgen.
Inderdaad is hier met de realiteit weinig rekening gehouden.
En dit vooral door de beperkte ruimte en beperkt kennis van het grootspoor.
Maar na de zoveelste negatieve respons of smalende opmerkingen op beelden of vragen van een modelspoorder die nog alle dagen bij moet leren hoeft het voor mij niet meer.[|)]
Ik hou het na al die jaren hier voorgezien.
De foto heb ik verwijderd zo dat de discussie terug over de vraag van Ludo kan gaan.



Ludwig,
Blijkbaar komt er geen reactie op jou commentaar en vind ik ten zeerste spijtig.  Je geeft je foto's om iemand anders een plezier te doen en je krijgt direct een lading kritiek over je hoofd.  Laat die kritiek niet aan je hart komen, we zijn hier met z'n allen modelbouwers in de hoop om van elkaar te leren en van die kritiek iets op te steken.  Je loopt hier al meer dan twee jaar rond op het forum en dan zal je wel al gezien hebben dat er soms harde woorden vallen.  Trek je van die 'harde woorden' niet te veel aan en blijf bij onze kleine gemeenschap, bij elk onderwerp dat ik post, ben ik blij dat ik reacties krijg en uit de kritiek leer ik bij!
Groetjes, Peter


bumper

Goeie morgen,
Bedankt voor de reakties,toch zeker voor deze "to the point". De andere reakties,Ludwig trek het je niet aan, ik zou zoiets ook durven bouwen, en of dat nu strookt met de werkelijkheid,dat zal mij een zorg wezen, zolang het maar netjes opgebouwd is, en dat was het zeker mijns inziens. Trouwens ik denk dat geen enkele baan, noch model voldoet als zijnde 100% naar de werkelijkheid. Dus !!!
Ik zal dus moeten zoeken naar code 100 rails. Van de genoemde merken,kende ik van de meesten het bestaan, alleen wist ik niet dat conrad ook rails had. Ik dacht dat het alleen electronica was.En PBrail kende ik helemaal niet.Dus nog wat speurwerk voor de boeg.
Nu denk ik ook aan onze laatste forumbijeenkomst in Aalst.Daar kon men over eenzelfde baan met alle mogelijke voedingen rijden. Ik vraag mij af hoe ze het doen met de wissels, want mijn M?rklin K rails kan ik ook voor 2rail gelijkstroom gebruiken, mits het aansolderen van voedingsdraden.Dan is mijn uitzichtprobleem in zoverre opgelost. Dus als die mannen van Aalst hun geheim willen prijsgeven dan ben ik weeral een stapje verder.
Groeten.
Ludo.
 

janjozef

Ik vond ze er ook niet slecht uitzien, ja die 3 sporen is niet alledaags, maar als Ludwig links ( op de foto gerzien ) een perron had bijgeplaats dan zag het er realistisch uit, en veel meer kan toch nooit
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

erik50

Ook ik vind het spijtig dat iemand met goede bedoelingen met het nodige plezier is onderuit geschopt.[:(!]
Maar dat lijkt hier voor sommige geen probleem te zijn.
En zo zijn we weer iemand kwijt die hier al jaren rondhing.
Persoonlijk vind ik dat op zo'n moment de admins moesten ingrijpen.
Maar sommige mogen zich blijkbaar meer veroorloven dan andere.
Erik
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

fredvervoort

Ludo,
Bij ons in de club hebben wij een combinatie van M?rklin K-rails en Tilligsporen. Het voordeel is dat op hetzelfde ogenblik je kan rijden met je M?rklinmateriaal ?n met je gelijkstroommateriaal.
Wil je heel de baan gebruiken voor M?rklin, zul je overal K-rails moeten leggen, wil je heel de baan voor gelijkstroom gebruiken, dan dien je de K-rails van een tweede aansluitdraad te voorzien.
Heel dat systeem werkt perfect. Wel erop letten dat de overgang van K-rails naar eventuele gelijkstroomrails goed moet geisoleerd zijn ten opzichte van mekaar op het ogenblik dat beide systemen gebruikt worden.
Fred

Rochevalien

We weten het al langer dan vandaag maar als je hier een b??tje kritiek geeft ben je een kl.....k. Alleen hoeras en bravos geven dat mag ,het liefst met emoticons.Gellukig drijft men het met die emoticons niet zo ver als op het TTM forum.[V]
Een simpele vraag stellen als : "waarom liggen er daar 3 sporen ?" wordt direkt afgedaan als leedvermaak of er wordt gedacht dat je dan op iemand neerkijkt.Ok het is niet 100% on topic maar het gaat w?l over rails en dat is toch wel de tittel van dit draadje,of niet?
Een opmerking ,die trouwens alleen uit pure verwondering,voortkomt is dan blijkbaar genoeg om alle bruggen op te blazen en met slaande deuren van dit forum te vertrekken.

Hierbij stel ik mij dan de volgende vraag: reageerd men ook op die manier als men:
1)zich misrekend bij het kaartspel ,daardoor een verkeerde kaart speelt en daardoor de volle laag krijgt van de medekaarters?
2)op caf?(of van de collega's) een hoop kommentaar krijgt omdat de voetbalbploeg w??r verloren heeft?
3)bij de sportklub wordt uitgelachen omdat de sportprestaites niet zijn wat ze zouden moeten zijn?
4)op het werk een onvoldoende scoort met zijn quotatie /evaluatie /beoordeling?

Gerrit

ps: dit zijn louter fictieve voorbeelden en dienen all??n om mijn standpunt te verduidelijken.hier moet verder niets achter gezocht worden.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door erik50

Ook ik vind het spijtig dat iemand met goede bedoelingen met het nodige plezier is onderuit geschopt.[:(!]
Erik, je kunt alles wel negatief opvatten. Ik heb nergens gezien dat iemand onderuit is geschopt. Of zou ik als Hollander zo'n ontzettende plaat voor mijn kop hebben dat ik dat niet merk?

Michiel

Ludwig, iedere modelbouwer werkt met compromissen. We kennen de klassiekers: te krappe bochten, te korte afstanden, en ga zomaar door. We kampen allemaal met plaatsgebrek, hoe groot ook de ruimte. Jij hebt al bewezen dat je een puike modelbouwer bent. Je hebt keuzes gemaakt, je hebt problemen overwonnen, je hebt aanleg en hebt plezier met waar je mee bezig bent, dat is overduidelijk te zien met je fotos...

Laat je niet kennen! Je hebt lef en je bent hulpvaardig. De meeste vragen en opmerkingen komen van mensen die even gedreven zijn als jij, en daarom zitten we hier samen. Kom terug, en schuif je stoel weer bij, geef kritiek, complimenteer, lach en huiver, juich en bewonder. Want modelbouw laat ons niet onbetuigd.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

citaat:
Geplaatst door erik50
Maar sommige mogen zich blijkbaar meer veroorloven dan andere.
Dat soort onder-de-gordel-opmerkingen mag je gerust via pm doen [:(!]
Over de essentie van Ludwig's reactie: ik betreur ook de al te kritische opmerkingen over de foto die hij bereidwillig ter illustratie van het railonderscheid plaatste.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw