Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

rails

Gestart door bumper, 09 februari 2009, 22:11:04 PM

bumper

Beste modelspoorders,
Kan er iemand mij zeggen welk merk en type van rail het best overeenkomt met de K rails van M?rklin. Ik wil namelijk een tweerail spoor als dubbelspoor naast de M?rklin rail leggen.
Dank en groeten.
Ludo.
 

Gerolf

Het verschil ga je altijd zien, denk ik. Al is het maar door de middengeleider.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ludwig

Dag Ludo,
Dan zou ik de Piko A Gleis eens bekijken.
De sporen lijken redelijk goed op elkaar.
Het is natuurlijk wel zo dat je inderdaad de puko's gaat zien van de Marklin sporen.
Maar de beide sporen zijn toch al code 100 rails.
Alleen de wissels zou ik niet naast elkaar leggen.
Maar wil je graag 2 en 3 rail naast elkaar en kun je met het verschil in de sporen leven dan is het jouw zaak.
Tenslotte beoefenen we allemaal de hobby op de manier die we zelf willen.
Kies je om de sporen een roestkleur te geven dan zie je nog minder verschil.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Rochevalien

Wat is het nut van 3 sporen naast ??n perron???

Gerrit

marctje

nut of geen nut als deze persoon zijn baan zo bouwt dan bouwt hij ze zo. ik zelf vind niet dat dat tweede en derde spoor stoort als je een parade baan hebt.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Klaas Zondervan

Ik zie maar 1 spoor naast het perron. Die ander 2 zijn doorrijsporen.[;)]

prulleman

Dat is toch perfekt mogelijk. Het kunnen twee lijnen zijn die samenkomen. Maar alleen de (enkelsporige)lijn heeft daar een halte. Dat kan zijn omdat het dubbelspoor een goederenlijn kan zijn. Maar ik geef toe dat een tweede perron veel beter zou overkomen[;)]

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Ik zie maar 1 spoor naast het perron. Die ander 2 zijn doorrijsporen.[;)]



jij hebt w?l graag de puntjes op de i ,h? Klaas.[:)]

Gerrit

Rochevalien

Marctje,ik zal de laatste zijn om iemand anders het plezier in het bouwen van zijn baan te ontnemen maar als ik zoiets zie wil ik daar w?l iets over kwijt.
Ik denk trouwens dat er amper een half haartje kan [:0]tussen de aankomende trein en de trein die aan het perron staat.(Nu gaat er waarschijnlijk een slimme zeggen :" maar er staat toch geen trein aan het perron") Neen ,maar als er een trein staat heb je een "near miss" de sporen zouden iets meer uit elkaar mogen liggen maw.
Maar over het kombineren van 2 rail met 3 rail : ik zou Piko materiaal nemen in kombinatie met midden kontakten :zelfbouw,Peco of Conrad .

Gerrit

loebaske

heb toch een klein beetje een probleem met 3 sporen aan een station, zou eigenlijk niet willen uitstappen op het middenspoor, tenzij ik men leven beu ben [:)][:)][:)]

eric

Mannekes,
geef nu toch eens een antwoord op Ludo zijn vraag.

De Piko A rail is code 100 maar het loopvlak is wel wat smaller dan de Marklin rail.
De Roco of GT rail code 100 kan hiervoor ook in aanmerking komen.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Marctje,ik zal de laatste zijn om iemand anders het plezier in het bouwen van zijn baan te ontnemen maar als ik zoiets zie wil ik daar w?l iets over kwijt.
Ik denk trouwens dat er amper een half haartje kan [:0]tussen de aankomende trein en de trein die aan het perron staat.(Nu gaat er waarschijnlijk een slimme zeggen :" maar er staat toch geen trein aan het perron") Neen ,maar als er een trein staat heb je een "near miss" de sporen zouden iets meer uit elkaar mogen liggen maw.
Maar over het kombineren van 2 rail met 3 rail : ik zou Piko materiaal nemen in kombinatie met midden kontakten :zelfbouw,Peco of Conrad .

Gerrit



Ik denk (ja ja)dat als je de hart op hart maten, tussen de sporen meet, dat dat meer is dan 1/87 zou moeten zijn.
lijkt me leuk als we die maat eens krijgen ,en dan na rekenen
wim.


dgrr57

citaat:
Geplaatst door loebaske

heb toch een klein beetje een probleem met 3 sporen aan een station, zou eigenlijk niet willen uitstappen op het middenspoor, tenzij ik men leven beu ben [:)][:)][:)]



en nochtans zijn er voorbeelden van zo een middenspoor in werkelijkheid, zelfs in Belgi? [;)]

Quizz ! Waar (in Belgi?) [?]

janjozef

Ik zou ook aan het linkse een perron geplaatst hebben al was het maar een stuk van 2 cm breed, het middelste kan dan nog als doorrij spoor dienen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Ludwig

Jongens toch, ik heb deze foto alleen maar geplaatst om het verschil in de rails te laten zien.
Maar het zal niet meer gebeuren in het vervolg.[:(]
Ook ik weet best dat de sporen te dicht bij elkaar liggen, maar daar ging het bij de vraag van Ludo toch niet om.
Deze foto is afkomstig van een baan die na jaren van inactiviteit gebouwd is om sommige technieken onder de knie te krijgen.
Inderdaad is hier met de realiteit weinig rekening gehouden.
En dit vooral door de beperkte ruimte en beperkt kennis van het grootspoor.
Maar na de zoveelste negatieve respons of smalende opmerkingen op beelden of vragen van een modelspoorder die nog alle dagen bij moet leren hoeft het voor mij niet meer.[|)]
Ik hou het na al die jaren hier voorgezien.
De foto heb ik verwijderd zo dat de discussie terug over de vraag van Ludo kan gaan.


Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2