B-models en Rocky rail. NMBS 55 en CFL 18

Gestart door mark7758, 08 februari 2009, 17:09:40 PM

ERVIN

Geen Marklins?? All?? dan is dat koffiemolen geluid die mijn 2 -rail 55ers hebben verleden tijd, gelukkig maar.

Ik kan bijna niet wachten hoor, hopelijk komt er ook een blauwe 55er uit ( of meer dan ??n [:p] ) ja ik heb hier een goed gevoel bij, een aanslag op het budget, dat mss wel, maar ik ga mijn 55er park toch flink uitbreiden als ze uitkomen, dat is nu al zeker.[}:)]

Dank U B-Models en Rocky Rail...[:X]

Arbeco

Ook ik ben erg blij met dit nieuws, maar ik hoop naast misschien nog een 55 ook een CFL 1800 te kunnen aanschaffen. Deze wil ik graag nog hebben met het huidige CFL-logo. De M?rklin-loc die ik nu uit deze serie heb, heeft nog het oude logo (1801). Al met al weer een zeer lovenswaardig initiatief!!![:p]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

tufken

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


poco loco

Komt die er dan ook met het oude tp.III CFL-logo?
Wordt er een NMBS type205 voorzien?

Luc.

Jurgen

Ik vraag me eigenlijk af waar jullie het vandaan halen dat de nieuwe 55 gebaseerd zou zijn op een M?rklin model[?] Dit werd nergens vermeld.

Een beetje logisch nadenken en je wist vanzelf dat het een nieuwe ontwikkeling zou zijn. Tony (Cabus) had ooit al eens vermeld dat Mehano plannen in die richting had. Nu Rocky Rail ineens met dit nieuws komt kan je toch een beetje raden wat we mogen verwachten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Hopelijk komt er van elke livrei eentje [8D]

Jurgen

Hoe staat het eigenlijk met de productie van de reeks 55?

Ik dacht dat er oorspronkelijk als streefdatum september opgegeven werd, maar september is ondertussen bijna gedaan.
Iemand nieuws? Op de site van B-Models of Van Biervliet staat er geen info vermeld.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

mark7758

Laatste geruchten zijn december dit jaar de blauwe 5515. Dan rond Nurnberg een tweede. Een CFL 1800 wordt pas later in 2010.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

PeterBrz

Zou begin volgend jaar zijn, net zoals de erstwagons.

Groeten, Peter

SuSke

Geen probleem dat het iets langer duurt.
Dan kunnen we het spaarvarken eerst terug wat vetmesten, want 't beestje is de laatste tijd erg vermagerd.[8D]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

cyberbeast

citaat:
Geplaatst door SuSke

Geen probleem dat het iets langer duurt.
Dan kunnen we het spaarvarken eerst terug wat vetmesten, want 't beestje is de laatste tijd erg vermagerd.[8D]


I hear you loud and clear.
Ik wacht bovendien nog even af. Ik was niet overtuigd van de schildering op de 60.
 

Jurgen

Ondertussen zijn we april al half voorbij en is er nog geen reeks 55.

Heeft iemand een idee wanneer deze er nu gaat komen?

Ik begin een beetje ongeduldig te worden. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Juli of Augustus , ze zijn nog een andere ( betere) motor aan het testen.

PeterBrz

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Juli of Augustus , ze zijn nog een andere ( betere) motor aan het testen.



Juist, het beloofd een topper te worden en dat is het wachten wel waard!

itchy

Ik heb ook dit antwoord gekregen van VBV. Nog even geduld dus...
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Juli of Augustus , ze zijn nog een andere ( betere) motor aan het testen.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail