B-models en Rocky rail. NMBS 55 en CFL 18

Gestart door mark7758, 08 februari 2009, 17:09:40 PM

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Sicco

citaat:
Geplaatst door BD1701
Ik had eigenlijk gehoopt op een reeks 23, maar blijkbaar is daar nog niemand mee bezig, want die blauwe reeks 23 wil M?rklin maar niet uitbrengen

Ik geloof dat er nog drie mensen in de hele wereld zijn die dat nog steeds niet weten, en die werken alledrie bij M?rklin en hebben geen internet... [}:)]



Die blauwe 23 is al uitgebracht door M?rklin. Beperkte oplage in opdracht van Olaerts en Van Biervliet.
Eens een model in beperkte oplage geproduceerd werd voor iets of iemand worden deze modellen niet meer geproduceerd. Dit om de exclusiviteit van de eerder geproduceerde modellen te garanderen. Dit lijkt mij ook niet meer dan logisch.

Dat gebeurt trouwens niet alleen met Belgische modellen. Kijk maar naar de vele exclusieve spullen die Idee+Spiel verkoopt in Duitsland.

Maar niets belet een andere fabrikant om wel een blauwe 23 te maken. Maar dit is off-topic.

Wat de 55'ers betreft, laat maar komen. Een blauwe moet en zal ik hebben. Misschien nog een gele en wie weet nog enkele speciale varianten zoals TVM, ATB,...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

citaat:
Geplaatst door Jurgen
Die blauwe 23 is al uitgebracht door M?rklin. Beperkte oplage in opdracht van Olaerts en Van Biervliet.Eens een model in beperkte oplage geproduceerd werd voor iets of iemand worden deze modellen niet meer geproduceerd. Dit om de exclusiviteit van de eerder geproduceerde modellen te garanderen. Dit lijkt mij ook niet meer dan logisch.

Een enorme oplage maken van die vreemde 2380 of drie nummers vrijwel identieke groene locs, ook telkens in grote oplage, maar slechts 400 stuks peperdure modellen van de variant die al 30 jaar de gewoonste zaak van de wereld is, vind ik niet logisch, sorry... [8D]

On topic: ik denk dat dit ene echte hit gaat worden, een relatief betaalbaar model dat zeer populair is en eindelijk ook in meerdere correcte varianten gemaakt kan worden...

Steven DH

citaat:
Geplaatst door Sicco

On topic: ik denk dat dit ene echte hit gaat worden, een relatief betaalbaar model dat zeer populair is en eindelijk ook in meerdere correcte varianten gemaakt kan worden...



Dit is inderdaad fantastisch nieuws! Hoef ik dus niet meer op zoek naar een M?rklin om om te bouwen [:p]

Steven
Bezoek ook mijn fotopagina: www.flickr.com/photos/stevendehaeck

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Sicco

Een enorme oplage maken van die vreemde 2380 of drie nummers vrijwel identieke groene locs, ook telkens in grote oplage, maar slechts 400 stuks peperdure modellen van de variant die al 30 jaar de gewoonste zaak van de wereld is, vind ik niet logisch, sorry... [8D]



Daarvoor moet je niet op M?rklin schieten, maar op de groep van 20 (of 22 of 25 of wat dan ook) handelaars. Zij hebben die groene modellen besteld, dit was geen initiatief van M?rklin zelf.

De vreemde 2380 was wel een initiatief van M?rklin en was inderdaad een vreemd model. Maar deze loc had dan ook een (voor M?rklin) normale prijs.

Natuurlijk staat in beide gevallen alleen de naam M?rklin op de doos en dat is wat de mensen zien.
Ik zou het in ieder geval niet leuk vinden moest men vandaag 400 modellen verkopen aan ?350 en dat een jaar later datzelfde model nog eens komt aan een lagere prijs.
Dat is wat ik ook eerder bedoelde dat het logisch is dat men een beperkte oplagen niet meer opnieuw wil produceren. Anders zouden de modellen die exclusief waren niet meer exclusief zijn. Het enige exclusieve dat je dan nog hebt is dat jij ?350 betaalde voor een model en je buurman slechts ?250 voor datzelfde model.

Ach, we kunnen hier nog dagen over doorratelen. Het maakt toch niets uit en hier is het off-topic. In dit draadje ga ik hierover dus niet meer reageren. [;)] Wie wil begint maar een nieuw draadje.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Laten we niet te veel uitwijden en ons gefocust houden op dit prachtige initiatief [:)]

hapkin

Tja ik ben er ook blj dat er een nieuwe 55 gaat komen.
Maar de vraag is gaat hij beter zijn dan de Marklin.
Ik heb er 2(hamo)en deze zien er zeer goed uit voor mij. En als ik mij niet vergis is de 55 van Vanbiervliet ok een marklin met wat extra decals of een extra opdruk.
Deze 55 is voor mij met net dezelfde kap en onderstel als de marklin uit 199x gemaakt.
Verbeter mij als het niet juist is.
De motor van de vanbiervliet zal wel beter zijn.(welke zit daar in)
Of is dit een nieuw onderstel/motor
Maar het uitzicht is volgens mijn mening op wat decals na de zelfde
Deze loco koste toch wel een heel stuk over de 200 euro...
Ik heb al gekeken op de site ,maar de prijzen zie je niet meer.

Nu komt er dus een nieuwe 55 die beter gaat uitzien als de oude marklin, en zeker zo goed gaat rijden dan al de nieuwe modellen die er nu zijn. En voor +- 200 euro.
Dan zou ik toch wel een beetje teleurgesteld zijn als ik nog niet zolang geleden veel heb betaald voor en oude 55 (in mijn ogen)
En dezelfde firma nu voor minder een nieuwe gaat uitbrengen.
Ervan uitgaande dat de nieuwe beter is dan ...


citaat:
________________________________________
Er komen verschillende versie's en dan wel gelimiteerd tot 300stuks
________________________________________


Dat is ook weer zo iets moois "gelimiteerd tot 300stuks"
Dat is een zin om u te doen kopen. Dan denkt ge ik heb er een van die 300. En een jaar of 2 daarna brengen ze een ander nr uit en het is weer zover ,deze zijn ook "gelimiteerd" op xxx stuks.
Ik heb hier ook zo een 13 staan eerst heel lang op gewacht, en dan zo een "gelimiteerd tot xxx stuks" besteld en gekocht.
En blij dat ik was... wat is nu de harde waarheid.
Iedereen (lees veel) mensen hebben een 1357 gekocht, en misschien ook nog een ander nr uit de eerste productie.
Na x aantal jaar is jou eerste model waar je zo naar uitgekeken hebt minder waard dan een jonger model.
Kijk maar eens naar de roco type 20, ze gooien u dood met nr 2018 maar kom eens een 2006 of 2021 tegen.
Als je deze wil kopen doen ze net alsof ze u goud gaan verkopen. voor een 2021 of 2006... durven ze gemakkelijk 30 40 euro meer vragen. En laat ons nu toch eerlijk zijn is deze nr beter?
komt hij uit een andere mal... neen volgens mij niet.
Er zijn er gewoon minder van verkocht omdat niet iedereen er 3 4 dezelfde locomotieven koopt.
Meestal koop je de eerste nr variant die uitkomt.
Soms nog een tweede, volgens mij zijn daarom latere nr varianten duurder...
Dus ik denk als je de boot mist bij de eerste productie, je toch een goede zaak doet bij een 2de productie te kopen, en de kinderziektes zijn er dan ook uit ...

Ik dacht dat gelimiteerd betekende dat het na xxx stuks gedaan was.
Maar in treintjes wereld wil dit zeggen koop mij zo vlug mogelijk, zodat ik geen stok heb. En dat ik na 2 jaar of zo u nog een gelimiteerd exemplaar in uw nek kan duwen. En stel dan zelf vast dat u veel te veel betaald voor iets exclusief is, maar toch een massaproduct is...
Zeg nu zelf wat denkt ge dat een nieuw model kost in China.
150 euro? haha, 100 euro ? haha, nog niet de helft ik ben er zeker van.
Ik heb perrongeluk de prijslijst gekregen van een winkel voor de nieuwe modellen van xxx.
Ik heb direct 5 modellen besteld, nog geen half uur later een mail. Er was iets mis gelopen ik kreeg de prijzen van de handelaar.
sh... he[:(!], ik heb mij beperkt tot 2 locomotieven.



Maar laat maar horen als ik het helemaal mis heb hoor.


Mvg Steve

cyberbeast

Hapkin, ik koop een lok om ermee te rijden en omdat ik die leuk vind. Komt er even later een ander nummer op de markt, dan is er een ander nummer. Wat kan mij dat schelen.

Ik denk dat er geen groot fortuin te verdienen valt met een lokje. Enkele modellen daar gelaten.
 

tufken

De meeste varianten en kleuren worden uitgebracht, en de verkoop gebeurd door verschillende winkels.

En er komt nog een pak meer


Groetjes vanuit N?rnberg, morgen gaat er hier een orkaan voorbijrzazen volgens het Duitse weerbericht.

Niet alleen M?rklin maar ook Lingerie Schiesser vraagt de Insolvenz aan. (bestaat 100 jaar)
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


55erke


Hoy
Hehe, van mij mogen ze hem uitbrengen in alle kleurtjes en veel  verschilende nummers[;)]
ben eens benieuwd.

Groetjes
Johan


janjozef

Groetjes vanuit N?rnberg, morgen gaat er hier een orkaan voorbijrzazen volgens het Duitse weerbericht.

Niet alleen M?rklin maar ook Lingerie Schiesser vraagt de Insolvenz aan. (bestaat 100 jaar)


dan moet ik zelfs in mijn bloot g*t gaan rondlopen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Anarchy

citaat:
Geplaatst door tufken

De meeste varianten en kleuren worden uitgebracht, en de verkoop gebeurd door verschillende winkels.


[:p][8D][;)]

tonycabus

Toevallig heb ik de hand kunnen leggen op een 55, een vlottende cabine en een AR43 van Toine de Winter zaliger. Als eerbewijs aan hem, natuurlijk, maar ook omdat de machines geslaagd zijn. De 55 is gebouwd op een hobby-onderstel van Mehano en dat rijdt fantastisch, de omgebouwde Bolle neus is gebaseerd op de oude Flm-kast en dan ook van diens draaistellen voorzien. Die is wat te dik, net als de 59 van Roco, maar goed gelijkend. Voorlopig staat de 43 op een Jouef-onderstel (met cardan, g??n riempje!) maar dat veranderen we nog. En deze jongen is blij daarmee.
In de "erfenis" van Toine zaten ook nog een hoop onderdelen. Niet moeilijk te raden dat die een plaatsje krijgen in de werklpaats, gezien het aantal reparaties dat ik binnenkrijg. Zo kunnen nog veel liefhebbers geholpen worden.
Merci, Toine! Je hebt niet voor niks een groot deel van je leven vruchtbaar besteed aan je collega-liefhebbers van modelspoor!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

B-Cargo

maar nu zie ik nog geen antwoord op de vraag of deze aangekondigde 55'ers nieuw ontwikkelde modellen zijn... (of heb ik ergens iets gemist?) Ikzelf heb de 5504, 5531 en 5526ATB (ondertussen natuurlijk geen ATB meer in het grootbedrijf[;)] )  Ik ben altijd z??r tevreden geweest over mijn "ouwe 5504 en 5531" (weliswaar analoog en zonder sound) en vind de 5526 van VB een prachtmodel met dito sound!!!
Andere varianten T.55 heb ik indertijd spijtig genoeg niet gekocht, het budget wat verdelen he [;)] Ben dus zeer benieuwd naar deze nieuwe (?) modellen ...[:)][:)]

Anarchy

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

maar nu zie ik nog geen antwoord op de vraag of deze aangekondigde 55'ers nieuw ontwikkelde modellen zijn... (of heb ik ergens iets gemist?) Ikzelf heb de 5504, 5531 en 5526ATB (ondertussen natuurlijk geen ATB meer in het grootbedrijf[;)] )  Ik ben altijd z??r tevreden geweest over mijn "ouwe 5504 en 5531" (weliswaar analoog en zonder sound) en vind de 5526 van VB een prachtmodel met dito sound!!!
Andere varianten T.55 heb ik indertijd spijtig genoeg niet gekocht, het budget wat verdelen he [;)] Ben dus zeer benieuwd naar deze nieuwe (?) modellen ...[:)][:)]




Nieuwe modellen ja, geen Marklins ...

doomslu

citaat:
Geplaatst door Anarchy

...

..., geen Marklins ...

Verre van. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *