B-models en Rocky rail. NMBS 55 en CFL 18

Gestart door mark7758, 08 februari 2009, 17:09:40 PM

mark7758

De Firma vanbiervliet en Rocky-rail gaan samen de locomotieven NMBS 55 en 1800 maken in Model.
Het model zal voorzien zijn van verende buffers, en andere details.
De prijs zal rond de 200 Euro (DC) gaan kosten.
Er komen verschillende versie's en dan wel gelimiteerd tot 300stuks.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

cyberbeast

Heel leuk, een 55'er. Die had ik nog niet en is een lok die ik ooit nog eens wou kopen. Dat wordt uitkijken maar hopelijk komt die niet in het eerste jaar.
 

Jurgen

Dat was waarschijnlijk de 55 die op de planning stond in de samenwerking met Mehano.
Hopelijk gaat men ze niet te duur maken, want dan haak ik af. Het zou nochtans mooi staan naast mijn 55'ers van M?rklin.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Eindelijk een "betaalbare" 55. Die van M?/Tr is al wat jaartjes oud en die van Olaerts is magniefiek maar ...[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy

Mooi zo, tijd om de collectie M?rklins uit te breiden [:p]

ERVIN

Hey dat is nog eens goed nieuws,kan ik mijn dieselpark nog wat uitbreiden, hopelijk komt er van de Reeks55 ook een blauwe variant van, want die staat hoog op mijn verlanglijst(je).

domie-o2

Een 55-er in TVM uitvoering zou ook welkom zijn, met aangepaste koppeling natuurlijk.

Dominiek

Tom

citaat:
Geplaatst door Peter

Eindelijk een "betaalbare" 55. Die van M?/Tr is al wat jaartjes oud en die van Olaerts is magniefiek maar ...[:D][:D][:D]

Inderdaad, maar waarom altjid die beperkte oplaggen? [:(]
Tom

loebaske

beperpte oplagen dient om de prijs hoog te doen oplopen [;)][;)][;)]
en verende buffers of nie...als die loc's goed gemaakt zijn heb je geen nood aan verende buffers [:)][:)][:)]

Anarchy

citaat:
Geplaatst door loebaske

beperpte oplagen dient om de prijs hoog te doen oplopen [;)][;)][;)]
en verende buffers of nie...als die loc's goed gemaakt zijn heb je geen nood aan verende buffers [:)][:)][:)]



Elke variant van de reeks 60 is ook beperkt, is die prijs hoog? Dacht het niet [;)]

BD1701

Ik had al een sterk vermoeden dat het zou de reeks 55 kunnen worden, dat ze als nieuw model gingen aankondigen op N?rnberg. En het is dus blijkbaar ook deze loc geworden, laat hem maar komen zou ik zo zeggen. Ik kijk alvast uit naar de gele variant en zeker en vast ook de TVM-versie ervan. Ik had eigenlijk gehoopt op een reeks 23, maar blijkbaar is daar nog niemand mee bezig, want die blauwe reeks 23 wil M?rklin maar niet uitbrengen, terwijl er volgens mij heel veel vraag naar is.
Ik wens VanBiervliet alweer veel succes toe, met hun nieuwe loc.
 

teessee

de prijs zal wel te vergelijken zijn met VBV's reeks 60 zeker (?200 voor DC, dus ergens rond de ?210 voor de drierailvariant). Dat vind ik een aanvaardbare prijs voor een degelijk product.
Tom

Sicco

citaat:
Geplaatst door BD1701
Ik had eigenlijk gehoopt op een reeks 23, maar blijkbaar is daar nog niemand mee bezig, want die blauwe reeks 23 wil M?rklin maar niet uitbrengen

Ik geloof dat er nog drie mensen in de hele wereld zijn die dat nog steeds niet weten, en die werken alledrie bij M?rklin en hebben geen internet... [}:)]

Ludwig

En ja hoor, onmiddellijk vermelden dat het over een beperkte oplage gaat.[V]
Elke loc die nieuw uitkomt is volgens mij een beperkte oplage, dus waarom dit expliciet vermelden?
De mensen wat zenuwachtig maken?
Ik blijf erbij, model nog niet gezien, dan koop of bestel ik niets.
Natuurlijk zijn de aangehaalde namen mensen die zichzelf wel bewezen hebben, maar het blijft me toch tegen de borst kloppen.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

mark7758

Je heb gelijk. Maar nu dat je het van te voren weet dan dat je te laat bent.
Sorry. Ik moet nu ook gaan sparen. (Voorbereiden op al het moois.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.