Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

De 55'ers, het is bijna voorbij..

Gestart door B-Cargo, 03 februari 2009, 00:19:12 AM

B-Cargo

hallo allemaal!

vandaag was het nog eens een 'hoogdag' voor de 55'ers! [:)]
Voor 5515 en 5517 was er eerst 44565 Kinkempois=>Aachen voorzien (de voorziene bestuurder kende geen Traxx, maar deze ging wel mee op sleep tot Aachen). Voor deze locs volgde dan een extra trein 24285 Aachen=>Genk Goederen, vandaar los naar Hasselt om 47065 te verzekeren tot Aachen.
Zoals elke woensdag werd ook 48567 Hermalle=>Aachen en 48566 Aachen=>Hermalle gereden, vandaag was het de oudste 55, nl 5503 die de trein mocht rijden..
5518+5535 reden los van Genk naar Antwerpen DS Angola om 40081 op te halen met bestemming Genk (en verder naar Aachen maar dan met een Traxx)..
Een extra trein 44581 bestaande uit overlast voor Gremberg werd tussen Kinkempois en Aachen gereden met 5526 en 5533..
5507 en 5539 reden los van Aachen West naar Kinkempois AT voor schouwing en tankbeurt.
een echt GM dieselfeest [:D][:D]

ERVIN

Goh, drukke dag precies voor die beestjes, ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat mijn twee 55ers de laatste dagen hier ook veel hebben rond gereden, precies of ik moet er ook afscheid van gaan nemen.
En ondertussen droom ik al van die nieuwe aangekondigde 55ers.[:p]

B-Cargo

nieuwe 55'ers in model? Wie brengt ze uit? Welke versies??
groetjes, Bram

mark7758

B-models en Rocky rail.
Info zou deze week of volgende week komen.
Paul had s'ochtend de pers alles verteld.(nurnberg)
S'middags was ik 1 van de gelukkige die het verhaal in het zeer kort te horen kreeg.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

B-Cargo

bedankt voor de info, ik kijk er al naar uit !!![:)][:)]

B-Cargo

sinds enkele dagen blijven nog slechts 5505, 5507, 5515, 5523 en 5539 in dienst te Kinkempois. Woensdag 8 april heeft de 5515 nog eens 48567 en 48566 Hermalle s/Huy <=> Aachen West gereden.
24 april zou de laatste inzetdag zijn voor de 55'ers van Kinkempois voor rekening van B-Cargo..

Groetjes,

B-Cargo

nog een kleine update ivm de 55'ers van Kinkempois.
Vandaag (21/04) stonden 5507+5518 nog beschikbaar in Kinkempois (dit zou nog zo blijven tot 1 mei..) Officieel gezien mogen ze niet meer ingezet worden voor goederentreinen naar Aachen..
5539 en 5532 staan ook nog te NK. 5515 vertrekt vannacht als voertuig met trein 54200 NK=>FNND. Zij zou blijkbaar het festival van Stoomcentrum Maldegem gaan opfleuren.. Blijven dus nog de drie 55'ers over in de werkplaats van Kinkempois die naar Congo-Brazaville 'zouden' verhuizen maar momenteel liggen de werken hieraan ook stil.

Groetjes!

Michiel

Volgens zijn opschrift is de stelplaats van deze 5519 ook Kinkempois...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Anarchy

Misschien op papier Saraan? Maar rijd die al niet voor Infra?

B-Cargo

de loc is al in dienst van TUC-Rail. Net zoals de andere uit Kinkempois overgeplaatste 55'ers.
Grondige schouwing werd voor enkele locs reeds gegeven in Schaarbeek maar misschien gaan ze voor onderhoud wel naar Kinkempois, dat weet ik niet..

B-Cargo

spoorvrienden, vandaag nog eens een "revival" van de 55'ers!
trein 47582 (beladen met boomstammen) heeft tussen Kinkempois en Stockem gereden met de 5532 en 5539 als voorspan.

groetjes,

factageklerk

tja in oude casserollen kookt men nog altijd de beste soep zegt men ik denk (hoop) dat ze toch nog niet onmiddelijk van het net verdwijnen

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

spoorvrienden, vandaag nog eens een "revival" van de 55'ers!
trein 47582 (beladen met boomstammen) heeft tussen Kinkempois en Stockem gereden met de 5532 en 5539 als voorspan.

groetjes,

 

Memling

De 55 is nog niet weg, hij zal waarschijnlijk anders gebruikt worden, en zal zo jullie mooie foto's opleveren over gans Belgi?.

Denk maar aan de 59, hoeveel jaar na zijn 'eerste' buitendienststelling reden er nog rond.

Denken jullie nu echt dat het anders zal zijn.

spoorse groeten
Memling

ERVIN

Nee, voorlopig is het nog niet gedaan met die gasten, want er komen er nog dagelijks hier in Mol voorbij, meestal rond 22.00u. met de chloorzwavelzuur-trein.

itchy

Kijk nu eens... dit smijt je toch niet op de schroothoop?! Allez gij!

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail