Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Marklin in de problemen?

Gestart door quf, 02 februari 2009, 20:54:45 PM

Greg

citaat:
Geplaatst door conducteur

Hopelijk loopt het voor mij, en voor andere wisselstromers terug goed af. Ik hoop dat ze na de 2de (?) keer op randje van failliet ze inzien dat ze verkeerd bezig zijn. Dat de prijzen veel te hoog zijn komt waarschijnlijk in hun linkeroor binnen, en floept er langs rechts weer uit. Hopelijk (als het weer goed afloopt) hoop ik dat ze ons geen Koeien met gouden horens beloven (zinvolle dingen beloven en uitvoeren. Want wat ze nu deden was waarschijnlijk horen, zien en zwijgen




Dat de prijzen te hoog zijn is dikke zever.
Neem de cataloog en zoek de prijzen op. En vegelijk ze dan eens met roco, ls, mehano of wat dan ook. Bij alle merken liggen de prijzen op hetzelfde niveau. De tijd dat mehano goedkoop was met de 77/78 en 51 ligt al lang achter ons.
De prijzen van marklin zijn erg competitief de laatste tijd, soms zelfs interessant. Ze bieden locs aan met mfx en softdrive sinus voor 160 euro. Ik kan je verzekeren dat vind je zelfs bij mehano niet, laat staan dat de rijeigenschappen van deze sinus locs icm mfx ronduit subliem zijn. En ook over de afwerking valt niet te klagen.
Hun topmodellen zijn en blijven vrij duur, maar die zijn dan ook altijd voorzien van mfx, softsinus en sound. EN wanneer je een vergelijkbare roco neemt zit je aan dezelfde prijs.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Greg

Marklin werkt op dit ogenblik voort onder het oog van de curator die voor de continuiteit tracht te zorgen tot er een overnemer gevonden is. Dit heb ik op internet gelezen, en ook ysbeer verwees er al naar.

Volgens mij zal die overnemer wel gevonden worden, maar deze situatie van de curator kan natuurlijk niet blijven duren.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Ludwig

Zeer terechte opmerking over de Maklin prijzen Greg.
Dit is het zoveelste bewijs dat mensen er maar wat op los kletsen zonder eerst eens goed alles te checken voor ze iets op het forum gooien.
Je kunt discuteren over de gebruikte Marklin technologe en/of gebruikte materialen.
Maar qua prijsstelling zijn ze echt niet veel duurder dan de concurrentie.
Ik spreek hier wel over rollend materiaal.
Sporen en ander digitaal materiaal is inderdaad te duur.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Mr-tsjoektsjoek

Greg heeft volkomen gelijk.

Ik ben z???????r geinteresseert in de nieuwigheid van M : het type 96. Dit is een nieuwe ontwikkeling in hun cataloog, de versie met vlaake omloop.

Ze bieden deze aan 99 ?, bij Roco staat hetzelfde model aan 159 ? !!!

Dus massaal kopen bij M?rklin, zal een oplossing bieden ???

Anarchy

citaat:
Geplaatst door Mr-tsjoektsjoek

Greg heeft volkomen gelijk.

Ik ben z???????r geinteresseert in de nieuwigheid van M : het type 96. Dit is een nieuwe ontwikkeling in hun cataloog, de versie met vlaake omloop.

Ze bieden deze aan 99 ?, bij Roco staat hetzelfde model aan 159 ? !!!

Dus massaal kopen bij M?rklin, zal een oplossing bieden ???



Lijkt die type 96 van M?rklin een correct model tsjoektsjoek? Want van stoomloc's ken ik amper iets, daarom de vraag. Als die nagenoeg correct is durf ik die wel kopen.

tufken

News
07.02.09 08:27

M?rklin-Insolvenzverwalter Michael Pluta im Gespr?ch - Stimmen aus dem Handel

Wie bereits berichtet, setzt der Spielwaren-Facheinzelhandel auf eine Fortf?hrung der Gesch?ftsbeziehungen mit M?rklin.
Thomas M?rtz, VEDES-Vorstandsvorsitzender: ?Wir setzen darauf, dass der Insolvenzverwalter daf?r Sorge tr?gt, dass keinem Modelleisenbahn-Facheinzelh?ndler finanzielle Nachteile aus der bisherigen Gesch?ftsbeziehung entstehen und man in  G?ppingen neuen Auftr?gen aufgeschlossen gegen?bersteht. Das hei?t, wir erwarten konkrete Vorschl?ge f?r die weitere  Zusammenarbeit.?

Auch idee+spiel will M?rklin mit allen Kr?ften unterst?tzen. Otto E. Umbach, Sprecher der Gesch?ftsf?hrung: ?Nach meiner Einsch?tzung wird die Firma in die Marken M?rklin, LGB und Trix aufgeteilt. So oder so, jede dieser Marken verdient die  100-prozentige Aufmerksamkeit einer Unternehmensf?hrung.?

Umbach zu den Fragen der Boni: ?Hier beweist sich der gro?e Vorteil der Zentralregulierung. Die idee+spiel-H?ndler haben bereits ihre Boni ?ber uns erhalten. Im Gegensatz zu den nicht  organisierten H?ndlern, die nur Gutschriften erhalten, die sie jetzt als Forderung anmelden m?ssen.?

K?nnen M?rklin-H?ndler im Falle eines Falles Forderungen gegen?ber M?rklin mit Verbindlichkeiten ?aufrechnen??

M?rklin-Insolvenzverwalter Michael Pluta gegen?ber: ?An der Insolvenzer?ffnung besteht kein Zweifel. Wir rechnen sp?testens Ende M?rz 2009 damit. Unser erkl?rtes Ziel ist die Fortf?hrung des Unternehmens, der Erhalt aller drei Marken sowie die sofortige ?berpr?fung und Erneuerung der Liefervereinbarungen mit dem Handel.

Nat?rlich muss jeder Einzelfall gesondert ?berpr?ft werden. Grunds?tzlich aber gehen wir davon aus, dass unsere Handelspartner Forderungen und Verbindlichkeiten vor dem 04.02.2009 ?aufrechnen? k?nnen.?

Gutschriften und Boni, die nicht aufgerechnet werden k?nnen, weil der H?ndler keine offenen Rechnungen mehr hat, sind mit dem Insolvenzverwalter gesondert  abzustimmen. Alle Auftr?ge ab dem 04.02.2009 werden wie bisher zu unver?nderten Konditionen und Lieferbedingungen  ausgef?hrt.

Pluta weiter: ?Wir legen gro?en Wert darauf, dass das Gesch?ft erfolgreich und ohne Unterbrechung fortgef?hrt wird. Dazu brauchen und setzen wir auf den Handel.?

M?rklin-Gesch?ftsf?hrer Dietmar Mundil ist optimistisch: ?Wir sind sicher, dass der Neustart erfolgreich verl?uft. Mit den vielen attraktiven Jubil?ums-Sondermodellen, vom Krokodil ?ber das Schiff ?Jullanta? und dem Metallbaukasten sind wir gut  ger?stet. Die Produktion der Neuheiten l?uft auf Hochtouren, Lieferf?higkeit ist f?r uns jetzt das Gebot der Stunde. Auch wenn es noch fr?h ist, k?nnen wir einen positiven Auftragseingang verzeichnen. Die Messe ist jetzt die richtige Ausgangsplattform f?r eine neue Zukunft.?



Dus voorlopig wordt alles uitgeleverd.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Mr-tsjoektsjoek

citaat:
Geplaatst door Anarchy

citaat:
Geplaatst door Mr-tsjoektsjoek

Greg heeft volkomen gelijk.

Ik ben z???????r geinteresseert in de nieuwigheid van M : het type 96. Dit is een nieuwe ontwikkeling in hun cataloog, de versie met vlaake omloop.

Ze bieden deze aan 99 ?, bij Roco staat hetzelfde model aan 159 ? !!!

Dus massaal kopen bij M?rklin, zal een oplossing bieden ???



Lijkt die type 96 van M?rklin een correct model tsjoektsjoek? Want van stoomloc's ken ik amper iets, daarom de vraag. Als die nagenoeg correct is durf ik die wel kopen.



Dat is de perfecte omschrijving.

Grootste afwijking, die zeker moet verbeterd worden is de kolenbak.
Het bordes achter de kolenbak moet verwijderd worden. Verder komt er midden op de bestaande kolenbak een trechter die tot de dakrand moet reiken.
Voorts zijn er nog vele kleine verschillen tussen de diverse nummers.
Sommigen hadden op de rand van de kolenbak een fijn hekje.
Anderen waren voorzien van een Pyle generator, hierbij moeten dat de nodige leidingen en appendages worden geplaatst.
Bij de 96.025 was het loknummer en het depot op de watertank vermeld, ipv de kabine zoals gebruikelijk.

Ik ben zinnens om er twee te bestellen, zo kan ik twee verschillende versies bouwen.

Voor wie geinteresseerd is om dit model verder om te bouwen kan ik volgend boekje aanraden, naast goede foto's een prima bron om aan een ombouw te beginnen :

Momentopnames nr 17
Locomotieven voor reizigerstreinen van de NMBS

Verkrijgbaar bij PB Messingmodelbouw.

conducteur

citaat:
Geplaatst door marklinhobaan

citaat:
Geplaatst door conducteur

Hopelijk loopt het voor mij, en voor andere wisselstromers terug goed af. Ik hoop dat ze na de 2de (?) keer op randje van failliet ze inzien dat ze verkeerd bezig zijn. Dat de prijzen veel te hoog zijn komt waarschijnlijk in hun linkeroor binnen, en floept er langs rechts weer uit. Hopelijk (als het weer goed afloopt) hoop ik dat ze ons geen Koeien met gouden horens beloven (zinvolle dingen beloven en uitvoeren. Want wat ze nu deden was waarschijnlijk horen, zien en zwijgen




Dat de prijzen te hoog zijn is dikke zever.
Neem de cataloog en zoek de prijzen op. En vegelijk ze dan eens met roco, ls, mehano of wat dan ook. Bij alle merken liggen de prijzen op hetzelfde niveau. De tijd dat mehano goedkoop was met de 77/78 en 51 ligt al lang achter ons.
De prijzen van marklin zijn erg competitief de laatste tijd, soms zelfs interessant. Ze bieden locs aan met mfx en softdrive sinus voor 160 euro. Ik kan je verzekeren dat vind je zelfs bij mehano niet, laat staan dat de rijeigenschappen van deze sinus locs icm mfx ronduit subliem zijn. En ook over de afwerking valt niet te klagen.
Hun topmodellen zijn en blijven vrij duur, maar die zijn dan ook altijd voorzien van mfx, softsinus en sound. EN wanneer je een vergelijkbare roco neemt zit je aan dezelfde prijs.


Hun locomotieven waren niet duur, maar andere dingen wel.
E?n recht spoortje kost bijna ?3, bij peco heb je voor een halve euro meer een meter spoor.(ongeveer 5.3 keer langer voor bijna de zelfde prijs).
Een sein kopen bij marklin? Daar geef ik geen 120 euro aan hoor+ afremmodule van 60 euro (die je natuurlijk zelf kan maken, maar als je niet handig genoeg bent)
Gezwegen van die centrale van +/- 1000 euro.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Greg

citaat:
Geplaatst door conducteur

citaat:
Geplaatst door marklinhobaan

citaat:
Geplaatst door conducteur

Hopelijk loopt het voor mij, en voor andere wisselstromers terug goed af. Ik hoop dat ze na de 2de (?) keer op randje van failliet ze inzien dat ze verkeerd bezig zijn. Dat de prijzen veel te hoog zijn komt waarschijnlijk in hun linkeroor binnen, en floept er langs rechts weer uit. Hopelijk (als het weer goed afloopt) hoop ik dat ze ons geen Koeien met gouden horens beloven (zinvolle dingen beloven en uitvoeren. Want wat ze nu deden was waarschijnlijk horen, zien en zwijgen




Dat de prijzen te hoog zijn is dikke zever.
Neem de cataloog en zoek de prijzen op. En vegelijk ze dan eens met roco, ls, mehano of wat dan ook. Bij alle merken liggen de prijzen op hetzelfde niveau. De tijd dat mehano goedkoop was met de 77/78 en 51 ligt al lang achter ons.
De prijzen van marklin zijn erg competitief de laatste tijd, soms zelfs interessant. Ze bieden locs aan met mfx en softdrive sinus voor 160 euro. Ik kan je verzekeren dat vind je zelfs bij mehano niet, laat staan dat de rijeigenschappen van deze sinus locs icm mfx ronduit subliem zijn. En ook over de afwerking valt niet te klagen.
Hun topmodellen zijn en blijven vrij duur, maar die zijn dan ook altijd voorzien van mfx, softsinus en sound. EN wanneer je een vergelijkbare roco neemt zit je aan dezelfde prijs.


Hun locomotieven waren niet duur, maar andere dingen wel.
E?n recht spoortje kost bijna ?3, bij peco heb je voor een halve euro meer een meter spoor.(ongeveer 5.3 keer langer voor bijna de zelfde prijs).
Een sein kopen bij marklin? Daar geef ik geen 120 euro aan hoor+ afremmodule van 60 euro (die je natuurlijk zelf kan maken, maar als je niet handig genoeg bent)
Gezwegen van die centrale van +/- 1000 euro.



Opnieuw dikke zever. Een centrale van 1000 euro, komaan laat me niet lachen. De centrale kost een dikke 600 euro, ook erg veel geld maar technisch gezien is ze beter dan het Ecos, wat het ecos is vergelijkbaar met een CS1, en het CS2 is merkbaar beter dan het CS1.
Het is eerder in de slag een een commander van viessmann en ook daarvan ligt de prijs op een dikke 600 euro als ik me niet vergis.
Sporen van marklin zijn idd erg duur, maar dat zijn die van roco ook. Vergelijkbare rails kosten ongeveer even veel. Het 3-rail spoortje is ook wat ingewikkelder dan een 2-rail spoortje. Dus dit rechtvaardigd het kleine prijsverschil tov bijvoorbeeld roco. (enkele eurocent)

Die seinen zijn zeer duur, toch als je voor de digitale kiest. Die zijn standaard van wat electronica voorzien en zijn super afgewerkt. Er is geen enkel draadje te bespeuren van de voet naar de top. Als je kiest voor de marklin hobby seinen die vergelijkbaar zijn met de andere normale seinen en dus niet van electronica voorzien zijn dan betaal je opnieuw ongeveer even veel geld als bij viessmann.
Je moet dingen vergelijken die je met elkaar kan vergelijken.
En als je dat doet zal je merken dat marklin duur is, maar dat het verschil met evenwaardige producten van andere merken erg klein is.
Wat jij zegt is hetzelfde als iemand die zegt dat de marklin 59 duur is in vergelijking met de 59 van roco. Ook 2 zaken die je van geen kanten met elkaar kan vergelijken.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

cyberbeast

In vergelijking zijn ze niet erg duur mss.

Maar voor iemand die modeltreinen wel leuk vind en eens in een winkel gaat neuzen, denk ik wel dat die even slikt als hij ziet dat een beetje lok 200? kost. Een wagon 35?. Dan heb je nog geen rails etc...

Ook duur voor de jongeren want hoe lang moet iemand sparen om 200? te verdienen terwijl die nu ook kosten hebben voor GSM, uitgaan.

Het is ook een kwestie van perceptie natuurlijk. Ik vind 200? ook heel veel geld maar ik koop er dan ook niet maandelijks een. Eens op zijn tijd kan het wel gaan.
 

Brunel

citaat:
Geplaatst door koen220902

Toch ben ik ervan overtuigd dat M?rklin haar positie flink kan versterken als zij analoge basisversies aanbiedt, en (geluids)decoders als optie. Qua kostprijs wil ik graag geloven dat een decoder relatief goedkoop is. Maar in de winkel blijkt van enig merk de digitale versie een kleine ? 100,= duurder dan de analoge. In dat licht begrijp ik wel dat de modelspoorfabrikanten digitaal rijden "promoten", de winstmarge op electronica zal een pak hoger liggen dan op de schaalmodellen zelf.


Je vergelijkt appels met peren Koen. Er is een groot verschil tussen gewone decoders (alleen om digitaal te rijden) en echte fullsound decoders.
Bij tweerailmodellen kun je kiezen tussen locs zonder decoder en locs met een full sound geluiddecoder. Het verschil is inderdaad ongeveer 100 euro en dat is ook wat een losse echte geluiddecoder in de winkel ongeveer moet kosten. Tweeraillocs met een gewone decoder aan boord zijn zeer schaars. Het is niet nodig en digitale tweerailers kiezen liever zelf een decoder, terwijl analoge tweerailrijders er alleen maar last van hebben.
Bij drieraillocs (niet alleen M?rklin) kun je kiezen tussen locs met een gewone decoder aan boord en locs met een full sounddecoder. Locs zonder decoder zijn er niet meer, omdat de decoder voor analoog rijders eenvoudigweg de functie van het vroegere omschakelrelais overneemt. Dat maakt de verkoopprijs geen euro hoger.

Brunel

citaat:
Geplaatst door marklinhobaan
Je moet dingen vergelijken die je met elkaar kan vergelijken.
En als je dat doet zal je merken dat marklin duur is, maar dat het verschil met evenwaardige producten van andere merken erg klein is.
Wat jij zegt is hetzelfde als iemand die zegt dat de marklin 59 duur is in vergelijking met de 59 van roco. Ook 2 zaken die je van geen kanten met elkaar kan vergelijken.




Ook dan kom je juist bij M?rklin soms vreemde hoge prijzen tegen.
Voor volgend jaar is er in Nederland de zoveelste nummervariant van de eloc 1600 aangekondigd. Een 25 jaar oud model met dito techniek en afwerking. Houten kistje eromheen en pats: 300 euro.

Roco heeft toevallig voor volgend jaar een volledig herwerkte 1600 aangekondigd. De drierailversie gaat 220 euro kosten. Vind ik als tweerailer eigenlijk ook belachelijk duur (tweerailversie gaat 180 euro kosten en zelfs dat vind ik duur), maar is toch een heel andere prijs en dan krijg je ook een model volgens de huidige stand der techniek en afwerking.

Ik ben het met je eens dat M?rklin de prijspolitiek de laaste tijd heeft veranderd. We hebben vorig jaar een mooi vierdelig treinstel voor een zeer redelijke prijs mogen verwelkomen. Maar hoge prijzen voor modellen die juist helemaal geen top zijn, is toch ook nog typisch M?rklin. Fleischmann had er zo nu en dan ook een handje van, maar dat is inmiddels afgelopen.

Ik denk overigens niet dat het iets met de problemen heeft te maken. Ik begrijp dat de verkoop van dat soort modellen helemaal niet slecht loopt. Het lijkt wel of sommige drierailers zch zo nu en dan willens en wetens graag een oor laten aannaaien.
Het probleem van M?rklin is dat de productiekosten n?g hoger zijn. Daar wordt nu aan gewerkt en dat zal van au gaan.

loebaske

Draai of keert het, onze hobby is gewoon niet meer betaalbaar en als men zo verder boert om toch maar hun zakken te vullen zal den deze wel uitkijken naar tweede hands of gewoon de kat uit de boom kijken tot men overstock verkoopt, heb meeeer dan voldoende rijdend materiaal om niet stil te vallen....

een knipsel van een artikel deze namiddag ontvangen via mail en dat valde me toch wel op......

05 februari 2009 - Voor de zieke modelspoorfabrikant M?rklin is er weer hoop. Volgens de curator Michael Pluta gaat de onderneming door met de productie. De houding van de banken, die weigerden het krediet te verlengen, verdedigt hij. Als eerste ontdoet hij zich van alle adviseurs. Hun salarissen maken een behoorlijk deel van het verlies uit.

conducteur

citaat:
Geplaatst door marklinhobaan

citaat:
Geplaatst door conducteur

citaat:
Geplaatst door marklinhobaan

citaat:
Geplaatst door conducteur

Hopelijk loopt het voor mij, en voor andere wisselstromers terug goed af. Ik hoop dat ze na de 2de (?) keer op randje van failliet ze inzien dat ze verkeerd bezig zijn. Dat de prijzen veel te hoog zijn komt waarschijnlijk in hun linkeroor binnen, en floept er langs rechts weer uit. Hopelijk (als het weer goed afloopt) hoop ik dat ze ons geen Koeien met gouden horens beloven (zinvolle dingen beloven en uitvoeren. Want wat ze nu deden was waarschijnlijk horen, zien en zwijgen




Dat de prijzen te hoog zijn is dikke zever.
Neem de cataloog en zoek de prijzen op. En vegelijk ze dan eens met roco, ls, mehano of wat dan ook. Bij alle merken liggen de prijzen op hetzelfde niveau. De tijd dat mehano goedkoop was met de 77/78 en 51 ligt al lang achter ons.
De prijzen van marklin zijn erg competitief de laatste tijd, soms zelfs interessant. Ze bieden locs aan met mfx en softdrive sinus voor 160 euro. Ik kan je verzekeren dat vind je zelfs bij mehano niet, laat staan dat de rijeigenschappen van deze sinus locs icm mfx ronduit subliem zijn. En ook over de afwerking valt niet te klagen.
Hun topmodellen zijn en blijven vrij duur, maar die zijn dan ook altijd voorzien van mfx, softsinus en sound. EN wanneer je een vergelijkbare roco neemt zit je aan dezelfde prijs.


Hun locomotieven waren niet duur, maar andere dingen wel.
E?n recht spoortje kost bijna ?3, bij peco heb je voor een halve euro meer een meter spoor.(ongeveer 5.3 keer langer voor bijna de zelfde prijs).
Een sein kopen bij marklin? Daar geef ik geen 120 euro aan hoor+ afremmodule van 60 euro (die je natuurlijk zelf kan maken, maar als je niet handig genoeg bent)
Gezwegen van die centrale van +/- 1000 euro.



Opnieuw dikke zever. Een centrale van 1000 euro, komaan laat me niet lachen. De centrale kost een dikke 600 euro, ook erg veel geld maar technisch gezien is ze beter dan het Ecos, wat het ecos is vergelijkbaar met een CS1, en het CS2 is merkbaar beter dan het CS1.
Het is eerder in de slag een een commander van viessmann en ook daarvan ligt de prijs op een dikke 600 euro als ik me niet vergis.
Sporen van marklin zijn idd erg duur, maar dat zijn die van roco ook. Vergelijkbare rails kosten ongeveer even veel. Het 3-rail spoortje is ook wat ingewikkelder dan een 2-rail spoortje. Dus dit rechtvaardigd het kleine prijsverschil tov bijvoorbeeld roco. (enkele eurocent)

Die seinen zijn zeer duur, toch als je voor de digitale kiest. Die zijn standaard van wat electronica voorzien en zijn super afgewerkt. Er is geen enkel draadje te bespeuren van de voet naar de top. Als je kiest voor de marklin hobby seinen die vergelijkbaar zijn met de andere normale seinen en dus niet van electronica voorzien zijn dan betaal je opnieuw ongeveer even veel geld als bij viessmann.
Je moet dingen vergelijken die je met elkaar kan vergelijken.
En als je dat doet zal je merken dat marklin duur is, maar dat het verschil met evenwaardige producten van andere merken erg klein is.
Wat jij zegt is hetzelfde als iemand die zegt dat de marklin 59 duur is in vergelijking met de 59 van roco. Ook 2 zaken die je van geen kanten met elkaar kan vergelijken.


Misschien doe ik nu wel erg lastig,
Ik moet wel toegeven dat 650 euro geen 1000 euro is. De cs2 kost ongeveer 650 euro + transfo van +/- 150 euro(stond in msm) is 800 euro. Voor die prijs koop ik wel een nieuwe computer, en ga met DDW rijden. En dan: Multimaus roco: 100 euro. (http://shop.lokshop.de/advanced_search_result.php?keywords=multimaus&x=0&y=0)

Stoort u dat, dat er bij bv. henckens 5 lichtgeleiders lopen?

En de sporen van roco, die kosten toch ook maar 1.20 voor een recht spoor?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

loebaske

Stel me ook de vraag als je met welk eender centrale een volledige baan kunt automatiseren[?][?] bedoel dan een bloksysteem, want volgens mij kun je enkel met een centrale een rangeer gedeelte besturen en voor de rest noppes[?][?]