Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Marklin in de problemen?

Gestart door quf, 02 februari 2009, 20:54:45 PM

Greg

Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG


fredvervoort

Zonet in het nieuws van onze naionale omroep: M?rklin in problemen

wisselstromer

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Jurgen

Tja, afwachten wat men tijdens N?rnberg te vertellen heeft.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ysbeer

Men produceert door dus er schijnt toch hoop te zijn op ????????
Overname??????? wie .
In Hongarijen vallen (nog)geen ontslagen maar ik ben bang dat het duitse personeel de straat op vliegt.
Strart men dan door dan kunnen de beste medewerkers weer terug komen en is men op simpele manier van matig personeel(of te oud,of te duur)af.
Als men de salarissen niet meer kan betalen (en dat schijnt zo te zijn)moet men wel failliet ,dan komen de lonen n.l uit het staatsnoodfonds.
Het nederlandse DAF (vrachtautos)heeft in 1992 een zelfde grap uit gehaald,iedereen onslagen.
Twee dagen later een selecte groep kreeg een brief"je mag terug komen"
Smerig natuurlijk,maar ja .
wim

Steven86

Dit was te verwachten met de huidige kredietcrisis. Een kredietlijn van 50 miljoen EUR wordt niet verlengd. Bijna geen enkele bank vernieuwt tegenwoordig nog kredieten. Ik hoor het dagelijks.

Elk bedrijf dat een verlenging van kredietlijn nodig heeft is dus kwetsbaar, dus ook M?rklin.

In deze barre tijden is het motto 'cash is king'. Wie cash geld heeft, overleeft in de huidige economie. Dat wordt dus voor elk bedrijf opnieuw focusen op zijn kernactiviteit en een gezonde marge houden op alle verkoop.

Op lange termijn, hoeft dit niet echt slecht te zijn. Beter helemaal uitzieken.

n/a

Marklin heeft deze morgen de failliet aangekondigd.

De schuld is 50 milijoen euro. De banken willen geen geld meer lenen.

ERIC DECAMPS

i11

Wel ja, wat is dat toch met de fabrikanten van onze hobby. Het grootkapitaal (Goldman-Sachs) probeert vette winsten te maken met onze hobby en stellen dure adviseurs aan.

Volgens mij heb je als modelspoorfabrikant best een goede boterham, maar verwachten sommigen dat ze als directeur/manager zich dikke salarissen kunnen vooroorloven, waarmee dikke wagens van kunnen kopen om met hun dikke nekken in rond te rijden.

Ik verwacht dat de modellen ooit weer te krijgen zijn, maar ik bang dat het niet voor morgen is. Kijk maar naar de doorstart van Lima, Jouef, Rivarossi wat werkelijk een lijdensweg is geweest.

Daarbij hebben die het nu nog altijd niet op orde. Reserve-onderdelen zijn nauwelijks te krijgen, maar ja dat geldt ook voor stabiele fabrikanten zoals LS Models en Roco.

Enfin, soms erger ik me rot aan die fabrikanten. Maar ja de passie is te groot h?.
 

Greg

Hoge lonen, dure wagens, allemaal waar, maar ik denk dat daar de oorzaak niet ligt.
Iemand die een loon van 3milj euro krijgt op een omzet van 200milj euro kan je moeilijk de schuld geven. Want zo is het weldegelijk. DE lonen zijn hoog, maar gezien de omzet zijn ze nog steeds maar beperkt.
En er is maar een beperkte groep CEO's. Niet iedereen wil werken en slapen zonder iets anders te doen. Want zo is het ook, je vertrekt smorgens en komt snachts thuis en je werkt op zaterdag en deels zondag. Verder is ook niet iedereen geestelijk in staat die functie te vervullen.

Marklin zal volgens mij gewoon een doorstart maken, zoals ysbeer al aangeeft. Het zal niet op een erg correcte manier zijn, maar wel een uiterst efficiente manier.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

TECHWIL

Op de VRT werd het nieuws gebracht met als commentaar :
'De perfectionistische productie maakt de schaalmodellen erg duur en bovendien neemt het aantal liefhebbers van miniatuurtreinen wereldwijd af'
Is dat wel waar dat het aantal liefhebbers afneemt ?
Want nooit is het aantal fabrikanten en de keuze aan locs zo groot geweest.
Nieuwe en grote winkels worden elk jaar geopend, zie maar naar VAN BIERVLIET, OLAERTS, HET SPOOR enz, ik denk toch niet dat die mensen niet hebben nagedacht.
Wat is uw mening hierover ?
Ren?
RENWIL

tufken

Vandaag staat hier spijtig genoeg in 2 dagbladen:

''Marklin vraagt het fa?llisement aan''

Binnen de 2 ? 3 weken moet er uitsluitsel zijn van de curator en de bedrijfsrevisorenn.

Ook Kingsbridge stapt er uit

Hopelijk komt het toch nog goed want dit is voor iedereen slecht
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Peter


citaat:
H? Tufken ... Moet jij niet in Nurnberg zitten ?


Op zijn website staat dat hij vanaf 07-02 gesloten is omdat hij een weekje naar N?rnberg gaat.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Greg

Het aantal modelbouwers zal denk ik idd afnemen over de wereld.
De gemiddelde modelspoorleeftijg ligt vrij hoog, en er komen niet veel jongeren bij. Viel me ook op op de forummeeting waar de gem leeftijd toch ergens in de 40 ligt. Ik was denk ik veruit de enige van de "nieuwe" generatie. Komt er bij dat men de kleinere taart moet verdelen in meerdere stukken (Vanbiervliet, LS, mehano,...) allemaal merken waar er enkele jaren terug nog geen of nauwelijks sprake van was, en die nu toch een goed stuk taart voor hun rekening nemen/namen.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

tufken

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

H? Tufken ... Moet jij niet in Nurnberg zitten ?

Ja, bij het wegvallen van Marklin/Trix zal er maar ??n iemand lachen ... Remember: Uitspraken van een jaar geleden dat ze Marklin uit de markt wilden ... Een Tip: Een Duitser met een opzichtig brilletje dat ondertussen ook zijn modellen in China laat fabriceren. Nog niet duidelijk: P**O



Vanaf zondag, als je wil kan je nog mee....

Even kijken of we marklin niet kunnen overnemen voor een prijsje [}:)]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "