Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Marklin in de problemen?

Gestart door quf, 02 februari 2009, 20:54:45 PM

Anarchy

citaat:
Geplaatst door treinliefde

Ik heb er gewoon nieuws opgezet uit de Duitse pers,
dan moeten ze de kranten ook maar het stilzwijgen opleggen en ze laten doen zoals ze bezig waren.





Erik50 had het over de opmerking van tonycabus, niet over jouw reactie [;)]

erik de noorman

Moet er hier dan gelogen worden ?

Neen maar iedereen dan wel gelijk voor de wet. [;)]

Erik

Greg

citaat:
Geplaatst door erik50

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Ja zeg, Trix, die M?rklin mooie treinen leerde bouwen.......



Jongens dat eeuwige gekap op Marklin is dat nu echt nodig ?
Dat lijkt hier voor sommige precies een hobby.[xx(]



Vind ik ook, elk merk heeft zijn nadelen, maar bij sommigen leeft er hier een echte afkeer voor het duitse merk.
Nuja ieder moet maar zeggen wat hij wil. (vrije meningsuiting heet dat)
En voor de rest ga ik zwijgen[:D]

Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

tonycabus

@erik50: als insider (uit de vakhandel bedoel ik hiermee) kan ik gewoon niet nalaten te benadrukken dat de M?rklin-"modellen" pas het niveau van de andere fabrikanten haalden qua detaillering en rijkwaliteiten NA de overname van Trix.
Wat niet wegneemt dat ze nog steeds Moulinexen maken (koffiemolens dus) wat ik eigenlijk onaanvaardbaar vind!
Daar was die hele overname trouwens om te doen: de expertise van Trix in handen krijgen en de tweerailmarkt ook voor een deel innemen.
Helaas zijn niet alle Trix-modellen ook van Trix, maar verkeerd ontworpen tweerailers. Zeg niet dat 't niet waar is, al een Trix 59 zien (horen) klimmen? Komt gewoon niet vooruit, staat daar een beetje slippend te "janken". De lok is ontworpen als drierailer en de gewichtsverdeling is totaal verkeerd voor tweerail. Maar da's typisch het M?rklin-management van de afgelopen jaren, ze vegen daar gewoon hun voeten aan. Het moet niet rijden, het moet verkopen.
En daarmee wil ik van het merk M?rklin helemaal geen kwaad zeggen, wel van dat stelletje roofridders dat er de hand op gelegd had.
Of leg mij eens uit hoe je met eigenlijk goeie verkoopcijfers, en bijna geen cent investering, astronomische verliezen kan maken?
Zoiets doet een firma geen goed, maar ze komen er wel weer bovenop.
Onkruid vergaat niet[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Ja, sorry voor de lange tenen van diegenen die het weliswaar bekendste merk Heilig verklaren.
Sinterklaas is ook de bekendste Heilige, maar ik geloof er niet meer in.[8D]

Lees nog eens wat ik onderaan pag.9 van deze draad schreef AUB!!!

Als M?rklin weer boven Jan wil worden zullen ze wel eens 50 jaar achterstand in technologie moeten inhalen.
In marketing trouwens ook, arrogantie is niet meer het beste verkoopsargument. Maar dat heeft de curator al lang begrepen, hij wil het over een andere boeg gooien en naar de afnemers (voortverkopers) luisteren.
Zoals Jan dus opmerkte: hier moet niet gelogen worden.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

marc goovaerts

Tss, tss, Tony,

Ik heb altijd een gezonde afkeer gehad tegen Marklin als pretentieuze en arrogante cavalier seule in treintjesland, maar het was de Goedheilige Sint die me mijn eerste baantje bracht (geen Marklin, maar gelukkig Fleischmann N)!

janjozef

Ik heb geen afkeer van Marklin, ben er vroeger zelf mee begonnen, heb zelfs 15 jaar geleden een startset van Marklin voor mijn eigen kinderen gekocht. Waarom : Elektrisch is het veruit het makkelijkst. Maar op een bepaald moment moet een mens volwassen worden en stap je over op beter afgewerkte modellen.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Dirky

Er zijn mensen die met een auto rijden en er zijn mensen die met een Porche rijden!
Er zijn mensen die met een moto rijden en er zijn mensen die met een Harley rijden!
Er zijn mensen die met treintjes spelen en er zijn mensen die met Marklin spelen!
Er zijn Walen en er zijn Vlamingen!
Er zijn mensen die genieten van dit forum en er zijn mensen die aan de minste vonk genoeg hebben om een vuurtje te stoken!
Er zijn mensen...

Ikzelf? ik geniet het liefst van dit forum!

Dirk

treinliefde

Er zijn mensen die voor een Porsche betalen maar met een Lada rijden[:D]

cyberbeast

Voor mij is Marklin best in orde. Ik heb voor hen gekozen omdat ik geen vaste baan kan leggen en c-rail mij het meest betrouwbare leek. Ik heb me niet vergist.
De modellen zien er ook wel goed uit maar effectief een serieus trapje lager dan de modellen van vb Ls Models.
 

Greg

Dat de afwerking van marklin lager ligt dan die die van bvb LS is een feit. Maar ze halen wel een vergelijkbaar niveau met mehano, het ene al wat beter dan het andere model.
Op technisch vlak kan ik maar weinig aanmerken op marklin, de zogenaamde koffiemolens zijn al lang afgeschreven. Je vind zogoed als alleen maar sinusmotoren aan de prijs van de oude 5-polige hoogvermogen motoren. En MFX is volgens mij een sterke vooruitgang, heeft in mijn ogen zelfs een ruime stap voor op DCC.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

jakke

Misschien en waarschijnlijk heeft ieder hier dit bericht of een vertaling hiervan  gelezen .
Zo vlug iemand die niet modelspoor rijdt weet dat je met m?rklin rijdt wordt je belaagt met kennisgeving van dergelijke berichten zoals te lezen in bijgaande link .Tot mijn spijt kan ik het duits niet begrijpen .Kan iemand verwijzen naar een vertaling of samenvatting van dit bericht ?

http://www.ftd.de/unternehmen/industrie/:Agenda-M%E4rklin-Der-gro%DFe-Eisenbahnraub/475799.html?p=1

Bvd
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

tonycabus

Het staat wat verder bovenop, Jakke! Dat artikel is de bevestiging van mijn oude vermoeden (bij de overname in 2006) en het werkelijk gebeurde eind 2008/begin 2009.
De titel luidt "De grote treinroof". Aasgieren hebben zich verrijkt over de rug van M?rklin, maar daar zal het niet bij blijven.
De curator heeft nog hoop.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Jurgen

citaat:
Geplaatst door tonycabus

De curator heeft nog hoop.




All?, hoop doet leven.

Ik blijf erbij, als er toch geen overnemer voor het bedrijf gevonden wordt, dan zal de naam M?rklin wel overgekocht worden door iemand.

De naam M?rklin zal niet zo snel verdwijnen. 3-rail volgens mij ook niet. Duitsland hangt veel te hard vast aan 3-rail en dat zal men niet zo snel laten vallen ook niet. De fabrikanten weten dit ook.

Alleen zal bij een faillissement van M?rklin het 3-rail systeem ook door andere fabrikanten geproduceerd kunnen worden, tenzij er iemand het patent op dit systeem overkoopt.


Misschien heb ik het niet helemaal bij het rechte eind, maar ver zal ik er toch niet af zitten.
Ik wens het M?rklin in ieder geval niet toe om failliet te gaan. En dat geldt niet alleen voor M?rklin, maar ook Roco, Fleischmann, Mehano,...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ysbeer

Dat was toch bekend,dergelijk beleggingsclub kopen een firma die niet zo goed loop(of slecht)splitsen hem op in goed redelijk en slecht en verkopen de goede delen.
De slechte gaan ten gronden.
Marklin was een heel speciaal geval,men kom niet opdelen dus toen is alles in de afd slecht gedaan en heeft men doelbewust de zaak leeg geroofd.
Gelukkig zijn dergelijk clubs nu ook zwaar getroffen en zal het wel afgelopen zijn met deze smerige praktijken
Fortis abn amro zijn ook hier aan ten onder gegaan.Een relatief kleine aandeelhouders (zo een fonds dus)heeft net zolang op de aandeelhouders van ABN in gepraat tot dat die gek waren van de euro s
Toen is e.e.a verkocht,veel te duur,en zie het resultaat
wim