Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Marklin in de problemen?

Gestart door quf, 02 februari 2009, 20:54:45 PM

janjozef

Hopelijk, maar niet vergeten dat het op een jaar tijd de 2de keer, en dat is volgens mij geen goed teken,
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

wisselstromer

ik vrees dat het deze keer wel niet meer goed komt
het merk zal zeker blijven bestaan
want ze verkopen nog steeds

eens benieuwd dat er op de messe in nurnberg is van te merken valt

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

cyberbeast

Jammer. Ik ben Marklin-rijder. Ook hun eigen schuld natuurlijk, ze moesten hun zaakjes maar beter voor elkaar hebben:
- (veel) te duur
- Nadat mensen een dure CS1 hadden gekocht komt er droogweg en nieuwere en duurdere CS2. CS1 zal nog wel ondersteunt worden maar meer als stervensbegeleiding dan wat anders zodat je gedwongen wordt een CS2 te kopen.
- Beetje verkeerde keuze modellen?
- Mijn persoonlijke ervaring leerde mij dat de kwaliteit er aanzienlijk op achteruit ging.
 

wisselstromer

ik vind dan weer dat de kwalitiet er de laatste jaren fors op vooruit is gegaan
de afwerking was nooit zo goed als ze nu is, al ken i knatuurlijk wel de "fars"modellen maar zelf he iknog nooit problemen (technisch als optisch) gehad met mn marklin loks
mss was het geluk

ik snap toch niet dat het zo fout kan blijven gaan
ik meende gelezen te hebben dat de omzet weer was gestegen
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

conducteur

Dat zou dan weer goed nieuws zijn.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

De kwaliteit misschien wel, maar de modelgetrouwheid was toch soms niet zoals het hoort.
De Franco Crosti lok baureihe 42.90 lijkt op het origineel, zoals trouwens ook bij de baureihe 10 het geval is. Ik heb beide (in Trix versie) en geloof me, M?rklin kon veel beter dan wat ze van die loks gemaakt heeft. Spijtig genoeg is er geen alternatief. Een ander model van de 42.90 bestaat niet (vroeger wel van Merker+Fischer) en van de 10 heb je nog het Rivarrosi model, welks wel goed rijdt als je er maar niets achter hangt.
Nee ze kunnen veel beter, zoals bij de Belgische modellen
Met vriendelijke groeten
Peter

cyberbeast

Zouden veel modelspoorders echt zo kieskeurig zijn dat ze een model bij de geringste fout niet meer kopen? Daar twijfel ik aan, op ieder model valt wel iets op te merken lijkt uit de commentaren.
 

Greg

Eerlijk is eerlijk, ondanks het feit dat ik nu marklinrijder ben, zou ik de keuze waarschijnlijk niet meer opnieuw maken.
De modellen zijn technologisch dik in orde, er zijn veel tegenstanders van mfx op dit forum, maar ik vind het echt perfect werken. Zeker in combinatie met de nieuwe softsinus motoren zijn het zeer goed rijdende locs.
De prijzen daar kan men veel over praten, maar als je even kijkt zie je dat ze de dag van vandaag nog nauwelijks de prijzen van roco of mehano of LS ontlopen.
De afwerking is in mijn ogen goed zonder meer, de stoomlocs zijn vaak prachtig gedetailleerd, de diesels zijn dat vaak ietsje minder tov van LS.
Ik heb nu dit weekend een nieuw treinstel gekocht en daar zitten er zelfs balgen tussen de wagonnen die open en dichtgaan bij het draaien.
Verder zijn de meeste modellen nog altijd in metaal, en metaal is minder makkelijk te bewerken dan plastiek.
Persoonlijk denk ik en hoop ik dat marklin een overnemer zal vinden of een doorstart kan maken of verderwerken onder gerechterlijk akkoord.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

tonycabus

Naar het schijnt is het ermee gedaan. Ik probeer meer en duidelijkere berichtgeving uit Duitsland op te snorren, maar totnogtoe vind ik niks positiefs. Het nieuwste bericht is gewoon alamerend:M?rklin zou het faillissement aangevraagd hebben.
Kwaliteit? Duitse winkeliers zagen meer de goederen terugkomen dan hun klanten, zeiden ze[V]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

citaat:
Naar het schijnt is het ermee gedaan. Ik probeer meer en duidelijkere berichtgeving uit Duitsland op te snorren, maar totnogtoe vind ik niks positiefs. Het nieuwste bericht is gewoon alamerend:M?rklin zou het faillissement aangevraagd hebben.
Kwaliteit? Duitse winkeliers zagen meer de goederen terugkomen dan hun klanten, zeiden ze


Het is natuurlijk als bedrijf ook een mogelijkheid om van de schulden vanaf te geraken. Na faillissement kan een ander de resten overkopen en verder gaan waar Marklin nu stopt en zonder de strop van vroeger,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

Kapot zijn ze zeker nog niet,zonder de kredietcrisis zou er zeker in 2009 niet veel aan de hand geweest zijn.
Maar de banken zijn bang en geven dus geen nieuw krediet.
Het landeskreis Goppingen schijnt nu zich garant te willen stellen en  dus hoopt men alsnog krediet te bekomen.
Komt dat er dan zijn de problemen voorlopig weer voorbij,komt dar er niet dan is het snel afgelopen.
Men schijnt de opwaartse lijn nu toch wel gevonden te hebben onder en zeer strakke bedrijfsleiding en saneringen voor komende zomer.
Nadeel is natuurlijk dat het geen duits bedrijf meer is maar engels.
wim

PeterBrz

en dat voor hun 150 jaar bestaan..
hmm ik hoop dat het goed komt!

Peter

Greg

Normaalgezien zal men wel een overnemer vinden, en idd failliet laten is zeker nog niet de slechtste oplossing om zo van al hun schulden af te raken. Al zal de inkoopprijs ook niet mals zijn, maar ik denk dat er toch nog wat investeerders te vinden zijn hiervoor.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

PeterBrz

normaal gezien wel, een merk als Marklin zal normaal gezien wel altijd blijven bestaan..

Peter

wisselstromer

ze spreken er zelfs al van op het nieuws op stubru!
en er staat een verslag van op vrtnieuws.net
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer