ROCO 2009

Gestart door wisselstromer, 04 januari 2009, 12:10:46 PM

wisselstromer

roco brengt in 2009 de volgende belgische nieuwigheden uit
serie 96 stomer
reeks 60 diesel (roco heeft dus blijkbaar de mallen gekocht van mehano)
serie 80 diesel
voor de wagons zie pdf vanaf pagina 51

http://download.gbbkolejka.pl/doc/Roco_NH09-Innenteil_051208.pdf
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Tom

Dat ziet er alvast veel belovend uit.
De toekomst voor de reeks 51/60 ziet er alvast op het eerste ogenblik verzekert uit.
Tom

Roderik

Een reeks 60 met zijn mooiste neus!!!

Spijtig dat die weer in H0 alleen uitkomt.

't Wordt tijd dat ik mijn eigen bedrijf opricht...[:o)]
Always be modelling!

tufken

en dan nog een 5-tal exclusieve modellen voor Belgi?, die staan daar nog niet tussen.

[}:)][;)]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Brossel

citaat:
Geplaatst door wisselstromer


reeks 60 diesel (roco heeft dus blijkbaar de mallen gekocht van mehano)



Erg goed nieuws!
Maarre...is het woord blijkbaar niet heel erg rap door de bocht / voorbarig? Het kan ook maar zo een door Roco geheel nieuw ontwikkelde neus zijn.
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

dgrr57

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

roco brengt in 2009 de volgende belgische nieuwigheden uit
serie 96 stomer
reeks 60 diesel (roco heeft dus blijkbaar de mallen gekocht van mehano)
serie 80 diesel
voor de wagons zie pdf vanaf pagina 51

http://download.gbbkolejka.pl/doc/Roco_NH09-Innenteil_051208.pdf



ik zie het verband niet tussen een proto type 60 en een type 51 (behalve de neus is alles verschillend). Nu gaan wij misschien een correkete neus hebben [;)]

ronny-vdv

citaat:
Geplaatst door tufken

en dan nog een 5-tal exclusieve modellen voor Belgi?, die staan daar nog niet tussen.

[}:)][;)]

Vertel meer Patrick.

Ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Jurgen

Mijn eerste Belgische (klassieke) rangeerdiesel zal in 2009 aangekocht worden.
Ik wil al lang zo'n groene rangeerloc hebben en heb al enkele keren op Ebay gekeken, maar het zijn meestal analoge 2-railmodellen. Van ombouwen ken ik niets, dus zou ik het moeten laten doen en dat kost ook weer extra wat ervoor zorgt dat de totaalprijs vrij hoog komt te liggen.
Nu komt er dus een 3-railversie met decoder en dat zal waarschijnlijk wel een stuk goedkoper uitkomen. Spijtig dat er nog geen prijs bij vermeld staat.

@ tufken: je gaat ons waarschijnlijk niet vertellen welke modellen exclusief voor Belgi? zullen komen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

@jurgen: de reeks 80 van M?rklin wordt toch heel vaak aangeboden op eBay en tegen h??l schappelijke prijzen? De Roco-modellen zijn schaarser en duurder.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

citaat:
Geplaatst door doomslu

@jurgen: de reeks 80 van M?rklin wordt toch heel vaak aangeboden op eBay en tegen h??l schappelijke prijzen? De Roco-modellen zijn schaarser en duurder.



Weet ik wel, maar de versie met Z-schildering is een analoog model. Dan zou ik nog een decoder moeten kopen hiervoor.
Er zijn Delta en digitale versies, maar dat kost ook extra geld om dan gewoon de kap te kunnen wisselen.
Uiteindelijk denk ik dat ik beter het nieuwe en waarschijnlijk wel technisch verbeterde model van Roco kan kopen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Of het model van Roco technisch verbeterd is/wordt tegenover de huidige Duitse versie (de blauw/beige en de recent rode als V60) durf ik betwijfelen. De huidige versie is trouwens heel goed, met degelijke rij-eigenschappen, en plaats voor een decoder.
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

roco brengt in 2009 de volgende belgische nieuwigheden uit
serie 96 stomer
reeks 60 diesel (roco heeft dus blijkbaar de mallen gekocht van mehano)
serie 80 diesel
voor de wagons zie pdf vanaf pagina 51

http://download.gbbkolejka.pl/doc/Roco_NH09-Innenteil_051208.pdf



Die link doet het bij mij niet,mijn fout???????????
wim

ERVIN

Ja zulk een rangeerdiesel zie ik anders ook wel zitten hoor, dus als hij uitkomt gaat die hier zeker verschijnen, en dan hopelijk nog een blauwe 20er en dan zijn we weer tevreden h?.

Toch mooi h?....


dgrr57

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ja zulk een rangeerdiesel zie ik anders ook wel zitten hoor, dus als hij uitkomt gaat die hier zeker verschijnen, en dan hopelijk nog een blauwe 20er en dan zijn we weer tevreden h?.

Toch mooi h?....




Voor den diene gaat je op LSModels moeten wachten. Roco maakt een reeks 80, niet 82 [;)]

Reeks 80 foto's

ERVIN

Amaai, weer goed bezig Ervin [:I]

Ik had het weeral niet gezien, bedankt Patrick voor deze correctie.[;)]

All??, dan zullen we een 80 kopen bij Roco, en een 82 bij LS h