Wat zouden we nog willen?

Gestart door Peter, 28 december 2008, 10:45:12 AM

Peter

Nu het jaar bijna voorbij is, is het even tijd om eens te denken aan wat we nog allemaal zouden wensen/willen dat er op de markt komt.
Wat betreft loks en wagens, denk ik, dat er samen met David zijn modellen, we de eerste maanden voortkunnen. We moeten het tenslotte ook allemaal kunnen betalen. Want wat ben je met zoveel nieuwe loks, rijtuigen en goederenwagens als je maar over een bepaald budget beschikt.
Wat ik wens dat er eens op de markt zou moeten komen zijn veel kleinigheden die sommigen onder ons misschien zelf kunnen maken (nietwaar Gerolf:D:D:D).
Kleinigheden zoals:
Zitbanken voor de perrons (ge-etste??)
Perronboorden (verschillende versies)
Dals (verspringende rijen) en klinkers voor op de perrons.
Beschriftingsets met Belgische reklame, nummerplaten (5 cijf. let)
Fatsoenlijke rijdraden voor compound bovenleiding (Viessmann??)
Belgische overweg met hele of halve slagbomen
enz. enz. vul zelf maar aan:D:D:D:D:D
De lijst is waarschijnlijk eindeloos, maar het zijn dikwijls die kleine dingen die je baan echt mooi maken.
Met vriendelijke groeten
Peter

ronny-vdv

De stoomlok 29.013 of 1.002 van Olaerts.

ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door Peter

Nu het jaar bijna voorbij is, is het even tijd om eens te denken aan wat we nog allemaal zouden wensen/willen dat er op de markt komt.
Wat betreft loks en wagens, denk ik, dat er samen met David zijn modellen, we de eerste maanden voortkunnen. We moeten het tenslotte ook allemaal kunnen betalen. Want wat ben je met zoveel nieuwe loks, rijtuigen en goederenwagens als je maar over een bepaald budget beschikt.
Wat ik wens dat er eens op de markt zou moeten komen zijn veel kleinigheden die sommigen onder ons misschien zelf kunnen maken (nietwaar Gerolf[:D][:D][:D]).
Kleinigheden zoals:
Zitbanken voor de perrons (ge-etste??)
Perronboorden (verschillende versies)
Dals (verspringende rijen) en klinkers voor op de perrons.
Beschriftingsets met Belgische reklame, nummerplaten (5 cijf. let)
Fatsoenlijke rijdraden voor compound bovenleiding (Viessmann??)
Belgische overweg met hele of halve slagbomen
enz. enz. vul zelf maar aan[:D][:D][:D][:D][:D]
De lijst is waarschijnlijk eindeloos, maar het zijn dikwijls die kleine dingen die je baan echt mooi maken.

Belgische perronverlichting, overweg met hele of halve slagbomen, dieselloc type 212/ 62 met enkele koplampen, dieselloc type 200/ 51 in oorspronkelijke versie met enkele koplampen, dieselmotorstel type 603/ 43 in groene schildering, Nord- Belge rijtuigen, L- rijtuigen, R- rijtuigen, Stoomlocs type 7, 41, 58 en 53. En de juiste Lottocijfers om dit alles te kunnen betalen!
MC

Fan51

De heruitgave van de 29.013 [:p] Uiteraard ! Guido ?
De AR serie 40 [:p]
De HLD 59 in geel/groene livrei [:p]
M5 en M6-rijtuigen [:p]
De SBB De 6/6 15301 in museumuitvoering [:p] Roco ? Tufken ?
...

Modelspoor : bouwen of verzamelen, de passie is er niet minder om !!!
Schaal H0 - DC Analoog en DCC TRIX Mobile Station 2

dieselfreak

Nog een kleine aanvulling: ook voor mij dieselstel type 630/40 in alle versies, motorstel 553 en 554, en de M2 rijtuigen in TP 4 maar dan in de gewone groene uitvoering en geen trekduwrijtuigen + een M2 eersteklasse rijtuig in TP3 en TP4. En uiteraard ook nog de M3 rijtuigen. Een mens mag al eens dromen nietwaar?
MC

modeltreinbart

Een wederuitgave M4 new look.
meer belgische vrachtwagen , tuning kits voor onze h0 auto's.
belgische verkeerslichten , straat verlichting op juiste schaal
de ijzeren zitbankjes die ze veel gebruiken nu bij de belgische stations .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

MARKLINRIJDER

Bart,

Belgische vrachtwagens?  Heb je het gamma van AWM al eens gezien?
http://www.automodelle.com/

Belgische verkeerslichten:

Die komen er zeker.

Hier een versie die ik eens bouwde voor mijn leerlingen:



Wel op schaal maar niet de juiste[:(]

De zitbankjes, ik heb ze al eens gemeten maar tekenen is me toen niet gelukt, tijdsgebrek, maar in de toekomst zal ik dat zeker doen.

Dals in HALF verband, [:)]

Wat volgens mij echt ontbreekt is inderdaad een degelijke, betaalbare bovenleiding.  En straatverlichting, perronverlichting.

Groetjes,

David

Groetjes,

David

cyberbeast

Deftige TGV natuurlijk [8D]

In idd, deftige, betaalbare bovenleidingen die gemakkelijk in gebruik zijn.
 

hapkin

Tja wat wil ik...

Van roco de heruitgave van de groene wagens B cargo met 3 staalrollen, maar dan ook met van die witte beugels voor platen op te leggen.
De i11 rijtuigen + stuurrijtuig
De m6 rijtuigen + stuurrijtuig, volgens een handelaar in maart verkrijgbaar van hobbytrade. we zullen zien...

Locomotieven
Een 23 in de kleurstelling van nu
Een heruitgave van den 20 in dezelfde kleurstelling
En set van twee 55 igers in ts en met een Schaffenberg-koppeling
Enz..

Mvg Steve

erik de noorman

Type 29
Type 29
Type 29
Type 29 enz.  

Erik [:I][:)][:D][8D]

railman56

afwrijf- of waterdecals voor belgisch materieel (locs, rijtuigen, enz....)[:)][:)][:)]
........en vanaf 3 januari grote solden, alles aan halve prijs [:D]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Rochevalien

eigenlijk wel grappig,Peter heeft het over kleinigheden en iedereen begint lokreeksen op te noemen[:D][:D][:D] zelfs van bij Olaerts.
Hoe meer er op de markt komt hoe luider men roept achter nog meer en meer en meer en.....
Waar is de tijd dat er ??n diesellok,??n rangeerlok en een paar elokjes en een paar wagonnetjes te koop waren.
Reklameplaten en nummerplaten zijn toch gemakkelijk z?lf te maken?
perronboorden vindt je bij jocadis of zijn ook gemakkelijk zelf te maken.
"Fatsoenlijke" draden voor compound bovenleiding zijn er (nog steeds) te verkrijgen bij Sommerfeldt.Je moet er alleen mee overweg kunnen[:D][}:)][:D]
Een Belgische overweg zou welgekomen zijn maar is -weeral-niet zo moeilijk om z?lf te maken.
Afwrijfdecals (zijn per definitie ondingen,geef mij maar waterdecals)maar zijn nog wel te vinden bij Jocadis,Hobby 2000, en het Spoor.

Echte kleinigheden zouden voor mij dan de typische perronverlichting zijn,of de ?chte straattegels -in verband-,of ?cht werkende verkeerslichten (en liefst op schaal en dus niet zo'n kolos als die van David)

Gerrit

conducteur

Ruimte, veel plaats voor de hobby.
Maar de muren uitbreken gaat niet[:(]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

Gerrit schreef:

citaat:
Reklameplaten en nummerplaten zijn toch gemakkelijk z?lf te maken?
perronboorden vindt je bij jocadis of zijn ook gemakkelijk zelf te maken.
"Fatsoenlijke" draden voor compound bovenleiding zijn er (nog steeds) te verkrijgen bij Sommerfeldt


Sommerfeldt draden zijn nou niet "het" ideaal. Het wordt hoog tijd dat zij, of een ander, er eens een paar maken die wat dunner zijn.

Perronboorden Jocadis: ja dat is een soort, en nogal grof afgewerkt. Ze zijn dan ook al jaren op de markt, dus voor verbetering vatbaar.
Zelf maken: waar wacht MSM op om eens een degelijk artikel te schrijven.

Nummerplaten enz. Tja dan zal ik toch eerst een redelijk bedrag voor een andere (laser)printer moeten uitgeven.


Voor de rest bedoelde ik met dit draadje "KLEINIGHEDEN"
Loks en rijtuigen horen daar niet bij[:I][:I](voor sommigen zijn  dat inderdaad "Kleinigheden"[:D][:D][:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter