Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

loebaske

Ik had het kunnen denken dat je iets zou vinden Erik ;) ;)

Huugooke

Ter vergelijking van kleur:

Metpetergaathetbeter

valt al bij al toch goed mee, zijn gewoon op een andere datum en een andere plaats gespoten !  ;) mits wat te vervuilen moet het verschil nog dichter bij elkaar komen te liggen  ::)

evan

#303
Goede avond,

Een beetje opkikker deze week... 

Ik heb te kampen gehad met een stevige virale infectie waardoor we even een rustpauze hebben moeten inlassen.  Zucht...

Maar, daarnet heb ik iets in ontvangst mogen nemen waar ik al lang naar uitkijk!

Direct uit de doos, vier schroefjes los, decoder (LOPI 4) er in, bestuurder er in, kadee koppelingen er aan en wat regelen met sommige CV's en "I'm a happy trooper now"





De kleur is prima en komt volledig overeen met mn roco reeks 80.  Donker groen...

En dan Jef de machinist er in gezet.  Ik moet zeggen dat dat vlot ging...



Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

boby

Mooie knettergek, bent u dezelfde flat als hij een andere persoon ??
ze waggelt een beetje glooiende lange motorkap naar voren.

Très belle loco,es que vous avez le même bémol que se lui d'un autre personne??
elle se dandine un peu en roulant (grand capot vers l'avant.)
 

evan

Boby,

Il faut pas utiliser "Google translate".  La traduction est un peu ...  ??? ::) :o

La loco est de la marque PIKO et elle roule très bien en avant et en arrière. 



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

boby

Citaat van: evan op 05 maart 2015, 22:02:49 PM
Boby,

Il faut pas utiliser "Google translate".  La traduction est un peu ...  ??? ::) :o

La loco est de la marque PIKO et elle roule très bien en avant et en arrière.
OK,merci
C'est vrais que google translate se née pas très valable.
 

centauri167

Behalve Hugo heeft nog niemand iets geschreven over de rijeigenschappen, hoe ervaren jullie deze: analoog en digitaal ?

bellejt

heb hem nog niet.De AC's moeten nog toekomen.Ga alvast kijken om telex koppelingen te bestellen voor op de 73.Kosten maar 20 euro voor 2.Mss ook een paartje voor de 82.

centauri167

Citaat van: bellejt op 06 maart 2015, 14:10:25 PM
heb hem nog niet.De AC's moeten nog toekomen.Ga alvast kijken om telex koppelingen te bestellen voor op de 73.Kosten maar 20 euro voor 2.Mss ook een paartje voor de 82.

Eigenlijk op zich wel interessant. Kan je de rijeigenschappen van een model zoals van een Piko/ Roco / ....;  AC / DC over dezelfde kam gooien of is er meestal toch een verschil tussen de beide systemen ?

loebaske

effe geduld, de loc wordt deze avond aan een grondige traktie test onderworpen bij MTD, verslag deze nacht als iemand nog nuchter is  ;) ;) anders in de loop van morgen (zaterdag)  :) :)

mark7758

We wachten vol spanning af.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loebaske

baah Mark ik geloof er wel in, tenslotte heb ik al één en ander van Piko ( de MCRE van Luxemburg. de reeks 28 en een Fretje SNCF en nog wat) en tot op heden ben ik tevreden, je kan natuurlijk geen Mercedes met een Lada vergelijken wat betreft details .....

evan

Citaat van: evan op 05 maart 2015, 22:02:49 PM


La loco est de la marque PIKO et elle roule très bien en avant et en arrière.

Ik zal even vertalen...

de loc rijdt goed vooruit en achteruit. 

Het is wel belangrijk dat de loc wat inloopt, gesmeerd wordt en de cv's dienen te worden aangepast van LOPI 4. 

CV's:
2 startspanning
5 max snelheid
6 middensnelheid (optioneel)

51, 52, 56 regelinvloed (verlagen)

66 + 95 verhouding in rijstappen voor en achterwaarts

Have fun

Oh ja... de trekkracht is veel beter dan de roco reeks 80!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

wauw...positief nieuws Evan, en ja..ieder loc dient wat in te lopen...