Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

Mattias

Citaat van: oebr op 02 januari 2015, 21:15:12 PM
Waar halen die nu ineens dat idee ?

Dat ze gewoon wél even luisteren naar de wens van de klant??  ::)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Sicco

+1

Het model van LSM is aangekondigd in 2003 of 2004. Dat is meer dan TIEN jaar geleden. In die tijd is op diverse fora met regelmaat geklaagd over het feit dat voortdurend andere modellen voorrang kregen en men maar niet eerlijk wilde zeggen wat de status van dit model was, ook al is DIT wat wij nog nodig hebben in plaats van een derde of vierde versie van reeds bestaande modellen. En hou op LSM over capaciteit als voortdurend nieuwe modellen worden aangekondigd die in vele gevallen inmiddels ook uitgegeven zijn.

Dit is het beste nieuws voor mij op modelbouwgebied in jaren en ik kan niet anders dan Piko complementeren dat zij wél naar de mening van een groot deel van de mensen hier luisteren en tegen de wurggreep van LSM models (niemand die ze durft te maken omdat LSM er 'binnenkort' mee komt, maar ondertussen komen ze er dus niet mee) in durven te gaan. Op de foto's ziet het model er goed uit, de kleuren zijn nog niet goed maar het zal een handmonster of computermodel zijn. Piko levert zeer redelijke kwaliteit voor een mooie prijs en dikke kans dat de modellen op relatief korte termijn in de winkels liggen - anders dan de dozijn keer dat ik persoonlijk door medewerkers van LSM ben voorgelogen over de voortgang van dit project. Dat is precies de reden waarom ik inmiddels zo fel en verbitterd naar dit merk ben geraakt, nadat ik aanvankelijk alles kocht wat ze maakten. LSM lik je wonden en leer ervan, er is een grens aan hoe ver je kunt gaan in de minachting (en het frustreren) van je klanten.

Ik ga de modellen zodadelijk onmiddellijk bestellen bij m'n vaste handelaar  ;D

loebaske

We blijven hier maar neuten op het draadje van LS, zouden beter op het draadje van Piko verder doen....(maar vind het niet  :) :) :)  )

Sicco

Misschien dat de moderatoren vanaf bericht 2 een nieuw draadje kunnen maken?

doomslu

We kunnen ook gewoon de titel aanpassen en "LS Models" er uit halen?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Houdini

Hierbij, als het over de NIEUWIGHEDEN van PIKO gaat, waaronder deze rangeerders dus vallen:

Http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,21699.msg287833.html#new




doomslu

En dan heb toch al enkele jaren een vraag...

Zitten de meeste Belgische modelspoorders echt te wachten op deze rangeerlocs?
Wees eens eerlijk... als fabrikant zou ik me vragen stellen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Houdini

Citaat van: doomslu op 03 januari 2015, 10:47:44 AM
En dan heb toch al enkele jaren een vraag...

Zitten de meeste Belgische modelspoorders echt te wachten op deze rangeerlocs?
Wees eens eerlijk... als fabrikant zou ik me vragen stellen.

Ik spreek natuurlijk voor mezelf, maar ja...ik heb ook graag de verschillende rangeerlocs. Heb hier de 80 al staan... dus wat mij betreft, een mooie uitbreiding ( al een geluk dat ik dit jaar nog verjaar, en dat Pasen nog komt, en ..... ;) )

Bolje

Citaat van: doomslu op 03 januari 2015, 10:47:44 AM
En dan heb toch al enkele jaren een vraag...

Zitten de meeste Belgische modelspoorders echt te wachten op deze rangeerlocs?
Wees eens eerlijk... als fabrikant zou ik me vragen stellen.
Wel, ik was mij ook aan het afvragen of LSM geen politiek voert van ballonnetjes oplaten?
Naargelang de positieve reacties verder doen met een project en anders de wachtrij op.
Vele groeten,
Ronald

loebaske

Dat zou misschien nog eenvoudiger zijn, de titel aanpassen, kunnen dan verder brommen over de reeks...

bah ja Luc, van de eerste dag dat men aankondigde was ik (en andere) meteen positief om eens een andere dan de 80 als rangeer loc te hebben, bij deze ook al men modellen bestel, digitaal en ééntje met sound...

Sicco

Citaat van: doomslu op 03 januari 2015, 10:47:44 AM
En dan heb toch al enkele jaren een vraag...

Zitten de meeste Belgische modelspoorders echt te wachten op deze rangeerlocs?
Wees eens eerlijk... als fabrikant zou ik me vragen stellen.
Mag ik daar een volmondig ja op antwoorden? Het is zowat het enige wat er nog niet was, of je moet genoegen nemen met de eeuwige reeks 80 die in praktijk alleen in de Brusselse haven en rond Gent gereden heeft. En als ik zo lees hoe vaak men het erover heeft op de fora en hoe enthousiast nu de reacties zijn, dan ben ik niet de enige. Sterker nog, ik zou eigenlijk geen steekhoudend argument weten waarom 'we' hier _niet_  op zouden zitten te wachten.

Een Belgische rijder die naar voorbeeld rijdt kan niet zonder het standaard 'koepeltje'. Ze reden overal, je zag ze in elk groter station en in grote delen van België reden ze (in periode III-IV) een groot deel van de lichte goederendienst en waren ze meer te zien dan welke lijndiesel ook. Een 82/73 is altijd meer geweest dan alleen een rangeerloc. Dus het antwoord lijkt me logisch.  :D

Jurgen

Bwa, Luc, ik zou toch graag een rangeerdiesel gehad hebben.
Tot nu toe is er alleen maar een reeks 80, zonder licht of niet correct of pokkeduur! En de laatste reeks 80 van Märklin met die gigantische koppeling moet ik ook niet hebben, dus een reeks 82 zie ik wel zitten.

Hopelijk valt de prijs mee, dan kan hij in mijn budget ingepland worden want voor 2015 staan er al enkele dure modellen in bestelling.


Heeft er iemand eigenlijk een idee of ze ook door Aarschot reden met goederentreinen? Ik kan het me niet meteen meer herinneren. Een fotootje zou ook leuk zijn.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loebaske

Heb de ESU 80 en dat is een sjiek machine met alles erop en eraan. voor mezelf een super TOP model...

thor

zit ook al jaren te wachten op die rangeer diesels, ga mogelijk de beide kopen, 73 & 82, doch hoop alleen van harte dat ze de realiteit perfect weergeven en er niet op lijken zoals hun reeks 77 met een massa aan tekortkomingen.....
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Mattias

Reeds jaren aan het wachten erop, ja..
Eigenlijk ligt mijn motivatie in lijn met deze van Sicco!
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder