Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

revell Big Boy

Gestart door doenitz, 19 december 2008, 11:41:23 AM

doenitz

mijn klein neefje, die zot is van treinen kreeg van de sint een bouwdoos van revell (1/87) van de Big Boy locomotief.
groot was zijn teleurstelling toen hij ontdekte dat er geen motor in zat. hij kwam naar mij om daar iets aan te doen maar ik stond ook met m'n mond vol tanden. heeft iemand hier ervaring/tips mee hoe je hier een motor inbouwt, waarschijnlijk in de tender, maar hoe?
alvast bedankt
 

adrievans

citaat:
Geplaatst door doenitz

mijn klein neefje, die zot is van treinen kreeg van de sint een bouwdoos van revell (1/87) van de Big Boy locomotief.
groot was zijn teleurstelling toen hij ontdekte dat er geen motor in zat. hij kwam naar mij om daar iets aan te doen maar ik stond ook met m'n mond vol tanden. heeft iemand hier ervaring/tips mee hoe je hier een motor inbouwt, waarschijnlijk in de tender, maar hoe?
alvast bedankt


Ik denk dat de grote vraag meer is;heeft het nut?
Het bouwpakket is van plastic en heeft dus te weinig eigen gewicht om bijvoorbeeld de aandrijfwielen en stangen in beweging te zetten.
Bovendien heb je voor zo`n grote loc wel een hele grote boog nodig.

janjozef

Je ook nieuwe assen en metalen wielen moeten kopen voor de big-boy zijn dat er een heel pak en dat tegen mischien 5? per stuk een goede motor 50 a 60? en wat nog allemaal. Mischien kun je hem beter overtuigen een deze als status model te kopen en bv een stomer type 71 van piko te kopen, die kosten geen 100? en die rijdt

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Je vind regelmatig de Rivarrossi "Big Boy" op beurzen voor een schappelijk prijsje. Het zal in elk geval goedkoper uitkomen dan die Revell te motoriseren.
Met vriendelijke groeten
Peter