MSM 77

Gestart door doomslu, 15 december 2008, 16:22:48 PM

loebaske

In ieder geval, ik vindt het weer een sterk nummer, zekers wat de artikels betreft, en als er eens een reportage is over het grootbedrijf heb ik daar geen problemen mee, de vraag is.... zou men SJ en MSM niet samenvoegen tot ??n dik groot blad[?][?] want de meeste hebben van beide een abonnement...of ben ik mis[:)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door Ludwig

Luc, zou er niet beter een nieuw draadje geopend worden waar mensen hun voorstellen, wensen of opmerkingen omtrent Modelspoormagazine kunnen neer zetten?
Groeten
Ludwig

Alle redaktieleden lezen hier mee. Een apart draadje hoeft voor mij niet hoor. Alle reakties, positief zowel als negatief zijn welkom. Nieuwe idee?n ? Graag !

Wie zich geroepen voelt mag hier zelfs zijn eigen volledige "droomnummer" uit de doeken doen. [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

hobbyist

Voor mij moeten geen twee bladen tot ??n groot worden samen gevoegd. Ik ben alleen abo op MSM. de rest zie ik wel als ik aan de stations passeer.

Jurgen

Voor mij mag die nieuwe rubriek met nieuw materieel bij het grote voorbeeld blijven hoor. Zolang het Belgisch blijft natuurlijk, het is tenslotte een Belgisch blad.
Maar het moet niet meer worden dan wat er nu in vermeld word want anders gaat mijn abonnement op Spoorwegjournaal overbodig worden. Gewoon korte bondige informatie van wat de locs gaan doen en een foto ervan zijn dus genoeg.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

guyguy

Dag alles [:)]

Gekocht deze morgen bij mijn lokale boekhandel.

Een genot voor liefhebbers van dampen:
de 12, 64 en zelfs stoom buurt.

Er is niet te zeggen de 12 "heeft de mond" met rijtuigen K

Voor de inhoud van de n ? 77, zie dgrr57 (Hoe does hij om zo snel te doen ?).

Tot ziens

guyguy [:p]
Er is geen noodzaak te gek te doen modellering,...
Maar het helpt enorm.
Al mijn foto's kunnen worden gekopieerd en gebruikt voor prive-doeleinden (persoonlijke documentatie, scherm ...)

conducteur

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door guy holbrecht

Jullie hebben geluk, want blijkbaar zijn onze vrienden van de post mij vergeten deze keer (en dat is niet de eerste keer). Ik wacht dus nog geduldig af tot maandag.

Groeten,
Guy

Ik heb ze ook nog niet ontvangen [:(], maar wel al gelezen [:D].


Als jij alles mag (moet?) corrigeren, dan is dat toch niet meer leuk om alles te lezen?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Ik zou ook liever MSM als Belgisch modelbouwblad behouden zien, met eventueel doelgerichte illustries naar het grootspoor (bijvoorbeeld bij aanvullende informatie over een model), zoals nu gebeurt. Grootspoor handelt vrij uitsluitend over hedendaags spoorgebeuren, en dat is niet meteen mijn favoriete tijdperk, maar dat is persoonlijke smaak.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

citaat:
Geplaatst door Saraan

Ik zou ook liever MSM als Belgisch modelbouwblad behouden zien, met eventueel doelgerichte illustries naar het grootspoor (bijvoorbeeld bij aanvullende informatie over een model), zoals nu gebeurt. .


Akkoord: Ik hou mij het liefst bezig met de treintjes op schaal.
Niet akkoord: Ik kan nog heel veel bijleren over het grootbedrijf.
Dilemma: Als er meer grootbedrijf komt ga ik daar meer over weten en meer interesse voor hebben en zullen er minder pagina's zijn voor modelspoor.
Besluit: Indien er meer grootbedrijf komt, zal ik tijd te kort komen voor modelspoor.
Spoorwegjournaal en Modelspoormagazine samenvoegen tot ??n blad is GEEN OPLOSSING omdat het dan nog duurder wordt en er minder mensen het blad zullen kopen omdat het het geld niet waard  zal zijn voor een magazine. ?7,95 is al veel.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Ludwig

Vandaag gaan afhalen, vandaag gelezen, voor mij is dit een prima nummer.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

doomslu

citaat:
Geplaatst door conducteur

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door guy holbrecht

Jullie hebben geluk, want blijkbaar zijn onze vrienden van de post mij vergeten deze keer (en dat is niet de eerste keer). Ik wacht dus nog geduldig af tot maandag.

Groeten,
Guy

Ik heb ze ook nog niet ontvangen [:(], maar wel al gelezen [:D].


Als jij alles mag (moet?) corrigeren, dan is dat toch niet meer leuk om alles te lezen?

Rian, je hebt groot gelijk. Ik mag alles op voorhand lezen om te corrigeren omdat ik dat zo gewild heb. Het is een hobby als een ander h?. [:D]
Ik lees er dus inderdaad niet meer in als hij in de bus ligt. Toch kijk ik er nog eens aandachtig naar, want een gedrukt exemplaar is toch weer anders dan op het scherm. Vooral de foto's zijn stukken mooier.
De meeste artikels lees ik wel nog eens in TrainMiniatureMagazine.

En terwijl jullie nummer 77 lezen ben ik al nummer 78 beginnen te lezen, en wie weet, al iets voor nummer 79 aan 't schrijven. Zo blijft het wel leuk h?.


Ik meen te begrijpen dat jullie een verwijzing naar grootspoor wel zien zitten als het niet te veel is. Dat was ook ons gedacht.[;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bolle neus

Zoals maandelijks genoten van de verzorgde artikels en foto's in ons magazine[:p][:p]
Wat ik echter reeds miste in nr 76 was het jaarlijks 'Overzicht van de artikelen in MSM 1 - 76'.  In het nr 77 (januari 2009) ook geen overzicht.  Vergeten op de redactie[?][?]  Wel handig dat jaarlijks overzicht.
Groeten, Etienne[:)]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door bolle neus

Zoals maandelijks genoten van de verzorgde artikels en foto's in ons magazine[:p][:p]
Wat ik echter reeds miste in nr 76 was het jaarlijks 'Overzicht van de artikelen in MSM 1 - 76'.  In het nr 77 (januari 2009) ook geen overzicht.  Vergeten op de redactie[?][?]  Wel handig dat jaarlijks overzicht.
Groeten, Etienne[:)]




Ach, dat is bladvulling. En bladvulling betekent dat men geen inspiratie meer had voor die 3 laatste pagina's. Het feit dat er nu geen overzicht is, betekent dat men inspiratie te veel heeft en dat vind ik dan weer een positief teken.
Een overzicht kan je trouwens ook altijd op internet terugvinden. Ik denk dat dat ondertussen wel bekend is hier. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

mini-bs




Ach, dat is bladvulling. En bladvulling betekent dat men geen inspiratie meer had voor die 3 laatste pagina's. Het feit dat er nu geen overzicht is, betekent dat men inspiratie te veel heeft en dat vind ik dan weer een positief teken.
Een overzicht kan je trouwens ook altijd op internet terugvinden. Ik denk dat dat ondertussen wel bekend is hier. [;)]
[/quote]

volledig akkoord, en idd de 77 is een zeer interessante aflevering van MSM geworden.
 

bolle neus

Het is maar zoals je het bekijkt...  Bladvulling zou ik dit niet noemen eerder een extra service bij het laatste of eerste nummer van het jaar.  Best mogelijk dat het overzicht te vinden is op internet (waar?) maar ik vind het zeer handig wanneer je een bepaald item wenst te raadplegen je in het december of januari nummer alvast te raden kan gaan in welk nummer het item verschenen is zonder dat je daarvoor eerst nog je pc moet openen en inloggen op de website enzoverder enzoverder...  ondertussen ben je al lang reeds het item aan het lezen.

Groeten
Etienne

dgrr57

citaat:
Geplaatst door bolle neus

Het is maar zoals je het bekijkt...  Bladvulling zou ik dit niet noemen eerder een extra service bij het laatste of eerste nummer van het jaar.  Best mogelijk dat het overzicht te vinden is op internet (waar?) maar ik vind het zeer handig wanneer je een bepaald item wenst te raadplegen je in het december of januari nummer alvast te raden kan gaan in welk nummer het item verschenen is zonder dat je daarvoor eerst nog je pc moet openen en inloggen op de website enzoverder enzoverder...  ondertussen ben je al lang reeds het item aan het lezen.

Groeten
Etienne



Waar : in mijn handtekening [:D][:D][:)][:)]
Niets vermijd u om elke maand de inhoud van de nieuwe MSM af te drukken en in een kafje stekken [;)]