Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Hoeveel Kilometers leggen jullie locjes af ?

Gestart door B-Modelbouw, 08 december 2008, 17:29:00 PM

B-Modelbouw

Ja, misschien een domme vraag ...

Maar hoeveel kilometers rijden jullie zo af op een avondje op je zolder, kelder, living ... Eventueel op je clubbaan.

Ik verschoot namelijk van mijn eigen locs ... Op een avondje rijden die zowaar bijna 100km (schaalkilometers wel te verstaan) af, en mijn baan is nu niet noemenswaardig groot te noemen.

Pol

Tja, snel uitgerekend ... Zowel in schaal als in echt hetzelfde getal: 0,00 km! Jammer, maar mijn favoriete treinen staan nog altijd opgesteld op een zestal spoorstukken van een meter lengte. Ze staan wel op m'n bureau dus ik kijk er geregeld naar. Als de rest van de renovaties hier klaar zijn dan beginnen we aan de hobbykamer anex zitput. De zitput voor de kids en't vrouwke om TV te kijken en de hobbykamer voor mezelf met eventueel ge?nteresseerden (M'n dochter is momenteel m'n grootste hoop om de hobby verder uit te bouwen!)

Groeten!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Greg

Treinen dienen om te rijden, en niet enkele om naar te kijken.[:D][:D][:D] Al is dat laatste natuurlijk ook altijd aangenaam[;)]

Mijn ronde is ongeveer 65-70M (eerder 70M) lang.(als het volledige traject wordt bereden).
Dit geeft dus:
65x87=5655
70x87=6090

Dus iets rond de 6 km per ronde in schaalkilometers.
Dus 100 km wil zeggen 16.67 rondjes.
Daar kom ik meestal ook wel aan.

Al is er de laatste tijd niet echt veel meer gereden.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Gerolf

Mijn omloop is zo'n 2 x 100m, dus 2 x 8,7 km. Het zou dus wel kunnen dat mijn treinen russen de 50 en 100 schaalkilometers op een rijbeurt rijden.
Echter: dat is nu zowat een jaar geleden [:(]
De werken waar ik nu mee bezig ben dienen om dit binnen een maand of zo terug te kunnen doen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bumper

Voorlopig nog 0,0 Km.
Maar ik doe enorm mijn best om daar in de korste keren verandering in te brengen. Zodra ik iets klaar heb laat ik het julie bekijken.

Groeten.
Ludo
 

conducteur

Mijn rondje is ongeveer 5 m[^], waar halen jullie zoveel plaats?[xx(]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

loebaske

oesje, in de club is de baan 100m (4 X 25m )en als men eens een rondje doet zit men al rap aan 1000m dus 1 km op 1/1 gedeeld door 1/87 [;)][;)] hier thuis is het zover nog niet, maar volgend jaar zal dat 72m (4 X 18m) zijn per rondje op schaal 1/1 zal ook rap aan enkele kilometers zijn op nen namiddag[:)][:)]
Men zou verschieten hoeveel kilometers ons locjes en wagons afleggen, dus niet verschieten als die al eens gaan piepen van droogte[;)][;)]

Anarchy

Ze staan hier mooi stil in de vitrine de laatste maanden [:)]

domie-o2

Ook hier staan ze in de zelfbouwvitrine,en dit wegens de verbouwwingswerken aan de woning.Maar in Februari kan ik mijn ijzeren paarden terug loslaten op het spoor!!!!!

Dominiek

ERVIN

Is eigenlijk moeilijk te zeggen, ze kunnen hier langs alle kanten een omloop maken, de langste is 382km.(op schaal h?)
De kortste is 187 km.

Dus een avondje rijden levert, ook hier, dus heel wat kms. op, ik sta er zelf van te kijken.

Gerolf

[:0] 2 ? 4 km voor een 'echt' rondje, Erwin?
Ben je zeker dat je juist gerekend hebt?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Ervin, onlangs aan het bouwen geslagen een paar kilometer H0 spoortjes liggen leggen? [:D] Je bent een bezige bij, maar toch [:o)]

Een rondje Saraan komt neer op ongeveer 20 meter. In schaal N worden dat ongeveer 3 virtuele kilometers. Jammergenoeg is de baan nog niet rijdensklaar, en blijft de gemiddelde afgelegde afstand van mijn dierbaartjes per avond... 0 km.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

jarikd

We hebben hier op kantoor een modeltrein onder de kerstboom rijden. Die rijd ruim 1,5 km per dag.
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

conducteur

Ervin, mag ik uw zolder hebben? Ik kom wat plaats te kort[:D]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

Een domme vraag bestaat niet...
hooguit een dom antwoord.
Maar hebben jullie dan zoveel plaats...
...of eerder een ingewikkeld sporenplan? MIjn treinen rijden hooguit 5m per rondje...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum